•.¸♡ 20 : Unfortunate ♡¸.•

8 4 0
                                    

•

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

•.¸♡ Saera ♡¸.•

Jam menunjukkan hari sudah pun siang. Di sebalik selimut putih yang tebal timbul dua tubuh yang masih nyenyak dibuai mimpi.

Tik! Tik!

Deringan jam yang mula membingitkan telinga telah kejutkan ku dari tidur. Mata berkedip-kedip untuk beberapa kali lalu dibuka. Wait, Mark?! Mataku terbelalak melihat wajah mamat yang kacak itu betul-betul di hadapan ku.

"Oh mai ya!!!!"

Secara automatik kaki ku terus menendangnya sekuat hati. Mark tergolek dari katil lalu mencium harumnya lantai. "Aaaarh..." Mark mengerang kesakitan. Tubuhnya terkaku. Matanya tepat melihat syiling tanpa berkelip. Mulutnya ternganga.

"Mark? Gwenchana?"
"Aku nampak okay ke..?

Mark memandang ke arah ku dengan mukanya dalam keadaan yang sama. Aku menekup mulut ku. "Apa aku dah buat?" Lantas selimut di tarik ketepi. Aku berlari menuju ke arah Mark. Aku ingin memegangnya namun terbatas. Di mana harus ku memegangnya?

"Sakitkah? Dimana? Ooo othokhae.."

Mark teraba-raba mencari tanganku dengan matanya terpejam. Aku menyuakan tangan ku. Mark mencapai lalu letakkan di dadanya.

"Igeon! Arrhh jinja hurt me.."
"Sini? Macam mana boleh sakit sini? Bukan belakang?"

Soalku hairan. Bukankah yang terhempas tadi belakang badannya? Aku memandang Mark dan mengangkat kedua-dua belah keningku. Mark tersengih, lalu dia menarik tangan ku dengan lebih kuat. Tidak semena-mena tubuh ku merapatinya.

"Sini. Berdegup dengan pantas sekali setiap kali aku melihat kau"

Mata ku terbuntang luas. Aku terkaku bagaikan lagu cinta sedang dimainkan. Mulut ku terkunci. Entah apa yang patut aku katakan. Aku tunduk lalu menarik tangan ku semula.

"Err aku nak mandi dulu!"

Aku terus berlari masuk ke dalam bilik air. Pintu di kunci serapat mungkin lalu aku merenung wajah ku di hadapan cermin. Aku mengangkat tangan ku. Telapak tangan yang menyentuh Mark sebentar tadi ku tenung. "Berdegup dengan pantas sekali setiap aku melihat kau"

End Flasback

"Aaaaa" aku menekup muka ku. Sedang ku duduk di kerusi kayu itu, aku mula terfikirkan Mark. Apa yang cuba Mark lakukan?

My Crush, Bestfriend & I【JJK】Where stories live. Discover now