25

2.1K 149 76
                                    

yeon gembira awak baca sampai sini dah(。♥‿♥。)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

yeon gembira awak baca sampai sini dah
(。♥‿♥。)

Nikmat sungguh mereka sekeluarga menjamah makanan yang terhidang. Mak Cik Leha juga dijemput sekali satu meja. Memang biasanya Puan Jeon akan mengajak orang gajinya itu. Beliau dah dianggap ahli keluarga.

"Omma.. Kook nak beritahu something"

Jungkook bersuara disaat semua orang sedang menjamu selera. Kini dia menjadi pusat perhatian.

"Apa dia tu?".
Ujar Puan Jeon tidak sabar.

"Kook dengan Dania nak pergi honeymoon dekat Perancis.. boleh?". Jejaka itu memandang ibunya dengan harapan diizinkan. Dania di sebelahnya juga begitu.

Lain pula Rose— dia hanya menunduk dan menyuap lagi seketul kentang ke dalam mulutnya.

"Honeymoon!? Wahhh mestilah boleh! Omma baru nak cadangkan kamu berdua pergi berbulan madu. Bila nak gerak ke Perancis?"

Teruja orang tua itu. Makanan tidak langsung dia jamah lagi. Menantikan jawapan.

"Kook dah beli tiket. Kami gerak esok pagi insya-Allah". Jawab Jungkook mengetap bibir sebelum menyuap nasi ke mulutnya.

"Esok!? Amboi awalnya beli tiket. Tak apa. Lagi cepat lagi baik. Omma doakan kamu berdua selamat pergi dan balik". Kata Puan Jeon membuatkan pasangan tersebut tersenyum lebar.

"Aamin. Terima kasih omma".
Celah Dania.

"Dah kemas kemas barang? Oh ya! Berapa lama kamu berdua honeymoon?". Teringat Puan Jeon.

"Seminggu. Pasal barang tu.. belum kemas lagi. Sekejap lagi kami pack semua barang". Balas Jungkook lalu Puan Jeon mengangguk perlahan.

———

[Dania POV]

"Jaga diri tau. Kalau boleh bawa balik isi dalam perut tu". Bisik Puan Jeon ke telingaku. Membuatkan aku menelan air liur perit. Hmm.

"Jaga diri elok elok. Solat jangan tinggal. Dengar cakap suami kamu tau!". Pesan ibu tegas sebelum memeluk erat aku. Selepas itu giliran ayah pula.

"Ibu ayah jangan risau. Adik boleh jaga diri. Lagipun Abang Isyraf kan ada". Aku membalas ingin yakinkan kedua ibu ayah.

"Tak lama lagi boleh lah ibu dengan ayah timang cucu. Kan?". Aku mengerutkan kening dengan ayat ibu yang agak mengejut itu.

Aku terhambur tawa kecil apabila mengingat semula pesanan ibu ayah dan juga omma. Sebelum bergerak ke lapangan terbang selepas subuh tadi sempat aku dan Jungkook singgah untuk berjumpa ayah dan ibu.

Suamiku Budak Tahfiz: Jeon JungkookWhere stories live. Discover now