35

304 25 0
                                    


Seorang wanita mulai membebel seorang diri sambil berjalan ke arah bilik housemate nya.

Wanita itu pelik, selalunya house mate nya itu selalu bangun awal cuma harini tiba-tiba bangun lewat.

Is she don't sleep tonight? Is she sick? Or she run away from here? Oh No girl! Wanita itu tidak henti-henti berfikir. Soalan di fikiran nya itu dibiarkan tidak menjawab.

Wanita itu membuka pintu dan masuk ke dalam bilik house mate nya.

Sudah 5 kali dikejutkan namun tidak sedar-sedar juga. Wanita itu sudah mengeluh panjang.

Is she died? Oh No!

Wanita itu sudah mulai berputus asa. Dia tekad. Kalau kalini dikejutkan tidak bangun juga dia akan membawa house mate nya itu ke menuju ke hospital. Mungkin dia pengsan.

   "Hey Aisyah! Wake up! What time is it like to wake up? Don't you want to go the university today? You will late. Come' on Aisyah!" Jerit wanita itu kuat. Nyaring sekali.

Mendengar sahaja suara itu bergema lantas aku bangun. Jam dinding di bilik aku pandang. Ya allah. Dah pukul 7:30 pagi. Sempat lagi ni nak solat subuh. Satu jam lagi Universiti akan dibuka.

Kawan cristianku sedang bercekak pinggang di hadapanku. Dia memandang aku dengan tajam. Aiseyy takut.

Okey perkenalkan, Nama dia Madison Angel. Orang panggil Sane. Entah apa lah yang best nama macam tu. Nak jugak tukar. Nama asal dah cantik. Umur Sane 4 tahun tua dariku. Dia 23 tahun.

"Do you sleep late tonight?" Soalnya.

Aku menggeleng. "No." Seingat aku, aku dah tidur pukul 9.00 malam.

Kedengaran suara mengeluh dari Sane.

"Hurry up and take a shower first! After that you pray and then drop down for breakfast."

Walaupun dia ni cristian, tapi dia tetap hormat aku sebagai orang Islam. Ada je orang mengutuk aku duduk dekat sini. Katanya orang Islam tidak dibenarkan.

"Okey boss!" Balasku tersengih. Dia sekadar menggeleng dan beredar keluar dari bilik ku. Aku dengan lekas terus mengambil tuala dan bergegas masuk ke dalam tandas.

"What your fiance full name? I just want to know." Soal rakan ku yang lagi satu. Waktu ini kami sedang bersarapan.

Nama dia ialah Addison Beer. Kami memanggilnya Ad sahaja. Umur dia 23 tahun. Sebagai dengan Sane. Mix Singapore dan Amerika. Dia sudah berhousemate dengan Sane sudah masuk dalam 2 tahun. Nad pula memang 2 minggu awal sebelum aku tinggal di sini. Cuma Nad sahaja lah rakan ku di universiti itu. Nad juga housemate aku dan juga kawan universiti aku. Masuk tahun yang sama.

"He's full name is Muhammad Adam Hanaqi bin Muhammad Syukri."

"Interesting...." Komen Ad dan juga Sane. Bagi orang negara luar memang lah nampak menarik. Sebab belum pernah didengar. Jadi wajarlah dikatakan menarik.

"Nad say your fiance is handsome, tall and have a perfect skin. Is she' right?" Soal Ad. Sandwichnya disuapkan ke dalam mulut selepas sahaja menyoal pertanyaan nya itu kepadaku.

Sane yang disebelah Ad hanya menyuapkan roti sosejnya sambil melayan handphone. Tidak masuk berbual dengan kami.

Aku menoleh ke arah Nad di sebelah meja, dia tersengih sambil membuat peace dan diletakkan ke tepi pipinya. Dia ni memang suka bukak mulut kan? Eeeee nasib kawan sendiri.

"Yeah...." Balasku acuh tidak acuh. Fikirkan semalam dah jumpa nak chat aku terus. Tapi itulah....dia tetap dia. Kau faham fahamkan je lah. Kalau boleh dia tu setahun sekali chat aku. Itu pun kena paksa dengan orang.

"You and your fiance have a problem?"

Entah lah. Aku sendiri tidak pasti. Nak kata gaduh tak jugak. Apa eh masalah? Takde kot.

Aku menggeleng. "No." Balasku yakin.

"Before this you never say you have a boy, so i think both of you have a problem relationship. Sorry to ask to much. I don't mean it." Ujarnya tersenyum.

Aku sekadar tersenyum nipis. "I'ts okay."

"So you and Nad this year will be the last at here right? And you back to the malaysia."Sane mula mencelah. IPhone 8 Plus nya diletakkan di atas meja.

"Yes." Serentak aku dan Nad menjawab.

Kemudian Sane menudingkan jari ke arahku dengan senyuman yang entah lah....

"So do you have a plan?" Soalnya.

Aku mula mengerutkan dahi. Tidak faham. Hairan.

"Have a plan what?"

"Yeah....You still young. Your age next year will be twenty one. So do you will study at Malaysia? Or you search a job?"

Aku sekadar menjongket bahu. Series Aku tak ada plan apa-apa pun. Entah lah...hilang semangat.

"Maybe...I just rest at home."

"And you will married!" Sampuk Ad menghentakkan meja.

Sane dan Nad sudah ketawa nakal. Aku menjeling ketiga-tiga nya itu sekali.

Tersentak aku. Kahwin? Eeee tak pernah terfikir pun aku nak kahwin lagi. Muda lagi kot. Aku lah si Addison Beer ni. Tarik hidung mancung kau tu kang!

"You will married? Wow! I happy to hear that!" Usik Sane seraya ketawa lagi. Mula lah tu nak mengusik.

"I was late, so good to bye for now." Aku mula bangkit dari kerusi. Nad sudah terpinga namun dia bangun juga mengikuti aku.

"I now you want to run away from me!" Jerit Ad tatkala aku sudah pun menutup pintu rumah. Nad di sebelah sudah tergelak. Dia pun sama je.

"Kau jangan macam-macam eh budak! Aku cungkil bijik mata kau satgi." Ugutku. Dia menaikkan kedua tangan nya tanda menyerah.

"I'm just laugh. Is that wrong?"

"Yes. Tepat sekali."

"Apa-apa je lah pendek."

Malas mahu melayan aku terus mengambil basikal di halaman rumah. Basikal ni pun aku beli sebelum hendak masuk ke dalam Universiti. Nad juga begitu. Jalan ke Universiti hanya dalam masa 15 minit sahaja sudah sampai. Dekat bukan?

"Weh...Tyler tengah ushar kau tu..." Nad mulai membisik kepadaku tatkala kami sedang menjamu selera. Aku melihat lelaki itu sekilas sebelum mengeluh.

"Biaq pilah dia! Malas mahu layan."

Nad terkekeh pelan. Sudah masak dia dengan perangai Aisyah. Walau beribu lelaki mana pun yang menganggu Aisyah gadis itu tidak akan pernah memberi peluang pada mana-mana lelaki.

"Tyler dari tadi pandang kau. Dia handsome kot. Baik kau pergi tegur dia. Dia baik lah. Itulah kau comel lagi."

Amboii comel pun salah ke? Aku memandang Tyler yang sedang buat-buat berbual dengan rakan nya. Dah kenapa mamat salleh ni? Dari tadi ushar aku. Jakun eh tengok orang luar?

Malas mahu melayan aku terus sambung menjamu selera kembali.

Nad menggeleng perlahan. Bibirnya terukir senyuman yang nipis. Memang Tyler itu suka menganggu Aisyah namun Aisyah tidak pernah memperdulikan nya. Nak dikatakan Tyler itu tidak handsome jauh sama sekali. Handsome yang teramat. Hot lagi. Mempunyai body yang tegap. Sexy lagi. Namun Aisyah langsung tidak memandang.

Sebab apa?

Sebab dia setia pada yang satu.

>>>>>>>>>>>>>

"Aku seakan tertarik sama tunang lo. Kalau aku ambilin dia dari lo...lo nggak akan teransang ya kan?"

___________________________

Huh suspen!

Nak tahu chapter yang seterusnya silakan lah vote......

At least ada lah vote walaupun sikit.

Tak kesiankan sis ke?

Tak apa lah. Kita pasrah.

Stay tuned....

Hmmm.....

  Cinta yang dipendam [COMPLETE] ✅Where stories live. Discover now