Prank Gagal (Hali)

402 57 8
                                    

Bagi budak budak, nakal tu dah pasti. Mereka tak baik, dan juga tak jahat. Mereka cuma nakal. Biasalah, nak attention dari orang ramai.

Salah satu yang paling biasa bufak budak ni buat, adalah Prank. Kalau yang baca buku di fandom Boboiboy ni, mesti dah tahu Prank tu macam mana. Selalunya orang buat Taufan, Blaze dan Thorn, atau lebih dikenali sebagai TTM yang akan lakukannya. Dan mangsa mereka yang paling terkenal adalah, Halilintar.

Tapi, kita tak akan bahas pasal tu di sini, sebab semua BBB di sini dah dewasa, dah ada kerja, siap ada yang dah da isteri dan rumah tangga lagi tu. Jadi, mereka mesti lah dah matang, walaupun ada antara mereka yang matang tak matang lagi.

Yang akan lakukan Prank dalam Chapter ni, adalah Coco Cola dan Pepsi! Walaupun diorang asyik bergaduh je kerja mereka dan selalu tak bersempedapat, tapi kalau bab kenakan orang, dah macam adik beradik dah. Serasi bukan main.

Mereka bercadang nak kenakan salah satu murid kelas diorang yang dikenali dengan sifat penakut dan pemalu. Dialah Dairy Milk. Seorang pelajar yang tak bersosial sangat, dan juga suka bersendirian. Memang mangsa yang terbaik untuk kenakalan diorang berdua.

Coco Cola : Jadi, nak buat Prank apa kali ni?
Pepsi : Hm...... Dia kan penakut. Jadi, mesti dia takut dengan ular kan~?
Coco Cola : Idea bernas! Kita selitkan ular mainan dalam bawah meja dia, dan kita tengok riaksi dia masa Cikgu ajar nanti. Mesti dia menjerit, dan lompat naik atas kerusi, depan satu kelas! Dia akan malu seumur hidup! HAHAHAHAHAH!!!

Diorang pun mulakan misi mereka. Mereka ambil 10 ekor ular mainan berwarna pelangi yang Pepsi bawa dari rumah, untuk Prank mereka kali ni. Semua ular mainan itu, disumbat ke dalam bawah meja Dairy Milk.

P,C : Hehehehe~
??? : Ehem!

Hah, sudah. Bunyi ehem tu lagi. Pepsi dan Coco Cola memandang ke belakang, ke arah bunyi ehem itu tadi. Kelihatan Cikgu yang semua murid nakal macam mereka tak nak terserempak langsung.

Jalan jalan, terserempak Langsuir, pergi majlis kahwin pakai Langsir.

//Plakk!!!//

Siapa lagi kalau bukan Cikgu Disiplin sekolah itu. Cikgu Hali.

Hali : Apa kamu buat tu hah? Cikgu dah dengar segalanya. Cepat ikut Cikgu pergi bilik disiplin. SEKARANG.

Kalau Cikgu Hali dah tekan suaranya, memang tak boleh nak bantah lagi dah. Mereka pun ikut jelah Cikgu Hali ke bilik disiplin, dengan tak rela hatinya.

Mereka duduk di atas kerusi, di depan meja Cikgu Hali. Mereka nampaknya tengah berpeluh sebab gelisah dan takut. Cikgu Hali memandang ke arah mereka berdua dengan tatapan menakutkan.

Hali : Korang tahukan yang Prank orang tu salah? Mungkin korang akan rasa seronok, tapi orang yang korang Prank tu? Kalau korang terus buat macam ni, makin ramai yang tak akan percayakan korang lagi. Cuba kalau ada benda serius berlaku, macam mana mana kawasan kecil di sekolah ni terbakar, dan korang cuba bagitahu semua orang, tapi tak ada yang percayakan kamu berdua, sebab mereka fikir ianya cuma satu gurauan lagi. Korang dah susahkan semua orang tau. Jadi, janji dengan Cikgu. Jangan buat benda ni lagi. Faham?
P,C : Faham, Cikgu Hali. Kami janji.
Hali : Bagus. Kamu berdua boleh balik ke kelas kamu sekarang.

Mereka berdua pun berjalan pulang semula ke kelas mereka.
















Tamat.

Cikgu siapa pulak? UwU

BBB Elemental Jadi Cikgu?! (CONTEST BOOK) ONE SHOTWhere stories live. Discover now