episode 13

389 15 0
                                    

Sebaik sahaja Maya melarikan diri terus terkeluar tawa yang terbahak bahak dari mulut,tawanya melarat sehingga tiada lagi suara yang keluar dari mulut. Sungguh geli hati nya melihat wajah Maya saat dia meleraikan tuala mandinya. Tiba tiba dia terfikir. "she...saw me naked😀?"kata Jue pada dirinya. Dia sendiri lupa mengapa dia berbuat begitu,setahunya dia hanya ingin bergurau. "😁Heh lantak la" kata Jue lagi.

Maya menguatkan dirinya bangun lalu menuju ke bilik air untuk mandi,dan selepas itu dia ingin main game gear of war judgement di xboxone milik nya. Hampir sebulan dia stuck di gear of war season 5, sebab? Dia pon x tau,biasanya Jue akan menemannya bermain dengan xboxnya,tetapi akhir akhir ini Jue sangat sibuk dan x dapat menemannya, mungkin itu salah satu faktor dia tidak hersemangat untuk main bersungguh sungguh. Kebiasaannya jika Jue akan ada bersamanya untuk mengganggu nya bermain,dan mencabarnya,serta memandang rendah terhadapnya, dan itu membuatkan dia marah lalu bermain bersungguh sungguh untuk membuktikan bahawa dirinya itu pro.

Maya keluar dari bilir air,jam dinding di pandang. 8.10 p.m. Maya berlalu ke hadapan almari,pintu almari dibuka lalu mencari baju yang sesuai untuk dipakai, "aish asyik pakai baju sama je" kata Maya sendiri. Dia membuka almari pakaiannya lagi satu,tiba tiba sepasang baju berwarna biru cair terjatuh. Maya membongkok untuk mengambil baju itu, "emm pakai baju ni lah" kata Maya. Sepasang baju tidur lengan pendek dan berseluar pendek aras peha berwarna bisu cair disarung ke tubuh. Tubuhnya di bawa ke hadapan cermin. " Baju ni... mesti Jue yang beli,macam baju baby" bebel Maya sendirian. Tidak lama kemudian,barulah dia keluar dari bilik,bayang Jue masih tiada,mungkin dalam bilik,kakinya melangkah ke dapur,pintu peti ais dibuka, se tin kopi tarik wanda coffee di ambil,dan dibawa ke ruang tamu. Suiz tv,xbox,semuenya di turn on sebelum dia melabuhkan punggung ke sofa.

"Ahhhh bodoh la"
"Shit!"
"Ci***!"
"A*j**!"
Semue jenis makian semue keluar dari mulut Maya,apabila apa yang dirancang tidak menjadi. Tidak lama kemudian Jue keluar dari bilik, dia memakai baju tidur yang sedondon dengan Maya tetapi berwarna pink cair, itu memang baju fa favourite nya,tetapi dia tidak menyangka pula Maya akan pakai baju yang sama, setahunya Maya sudah lama tidak memakai itu. Dia kemudian melangkah ke arah Maya yang dengan bermain game itu. Dia memandang Maya semacam. Maya kemungkinan tidak perasan kehadiran Jue.
"Eeee bodoh betul la" kata Maya lagi. Tiba tiba bayang Jue muncul dihadapannya "sana laaa,kau n..." Kata kata Maya terhenti apabila Jue yang sedang berdiri betul betul dihadapannya tiba tiba sahaja menaiki pangkuannya,tangan Jue melingkari leher Maya, Maya terdiam, jantungnya berdegup kencang, Jue mendekatkan wajah mereka bersama, wajah mereka terlalu rapat sehingga Maya boleh membau bau wangi dari sabun yang melekat ditubuh Jue. "U're lost" bunyi dari screen tv. Jue tersenyum sumbing. Mulutnya dibawa ke telinga Maya lalu berbisik, "aku dah kata,kau tu noob" lalu tertawa perlahan. Maya menjadi berang laku menolak Jue sedikit "bodo.." sekali lagi kata kata Maya terhenti apabila tangan memegang dagunya. "Kau... pernah kene kiss x? Tanya Jue dengan suara perlahan dan menggoda. Maya terkaku. Dia mendongak memandang wajah Jue. "Lagi tadi,aku dengar kau asyik caruttttt je" sambung Jue dengan nada yang menggoda. Wajah Maya di tenung lama,ibu jarinya bermain dengan bibir munggil Maya. Jue menggigit bibirnya sendiri. Geram. Jue mengalih biji matanya,dia merenung Maya tepat kedalam mata berwarna chocolate terang itu, "once more kau carut lagi,i'll kiss u till u can't breathe" Jue memberi amaran dengan nada tegas tetapi menggoda sambil tersenyum. Maya terdiam, jantungnya seperti mahu berhenti, matanya bersatu dengan mata Jue. "Bibir kau cantik,kalau aku kiss sedap ni" kata Jue dengan senyuman lebar dibibir. Maya yang seperti hilang didalam dunia sendiri tersedar apabila Jue tiba tiba menampar pipinya berlahan, Jue melangkah turun dari pangkuan Maya. Tin kosong wanda coffee milik Maya yang sudah tumbang itu diambil lalu melangkah ke dapur. "Ingat eh May,kau carut lagi, aku kiss kau!" Tegas Jue memberi amaran kepada Maya,tiada lagi nada menggodanya. Maya melepaskan keluhan lega sambil menggosok dadanya.

Tin kosong di tangan di buang ke dalam tong sampah, lalu menuju ke peti ais,pkntu peti ais itu dibuka. 1 tin kopi tarik wanda coffee di tarik. Kemudian mencapai 1 kotak susu chocolate dutchlady milk. Kedua duanya kemudian dibawa ke ruang tamu. Tin wanda coffee dibuka lalu di letakkan di atas meja dihadapan Maya yang leka bermain game. Maya berpura pura Jue tiada disitu, takut. Jue menebuk susu dutch lady miliknya, lalu berdiri semula dihadapan Maya. Lutut Maya di tolak tolak menggunakan lututnya. "Hunn~~" rengek Jue. "Pe?" Sahut Maya ringkas sambil badannye di gerakkan ke kanan untuk melihat screen tv yang dilindungi oleh tubuh Jue. "These few weeks kan aku busy,kau rindu aku x?" Tanya Jue perlahan sambil memandang Maya. Anak mata Maya dihalakan kearah Jue sebelom kembali ke screen tv. "Emm,sikit la" balas Maya ringkas. Jawapan Maya menbuat Jue tersenyum,lalu melangkah naik keatas riba Maya semula. "Aishhhhh dah mula dahhh!!" Jerit Maya 😩. Jue hanya tergelak. Jue meletakkan kepalanya di bahu kiri Maya. Maya kemudiannya bersandar ke sofa untuk menampung kestabilan dirinya dengan keadaan dia yang sedang bermain game dalam masa yang sama Jue berada di atas ribanya. "Aku pon rindu kau jugak" kata Jue sambil menyedut air kotak chocolate dutchlady. "Kau x marah kan aku duduk sini😆" tanya Jue lagi kemudian melingkari lengannya di leher Maya. "Aishhh kau diam! Aku suruh kau turun kang!😒" Marah Maya dibalas dengan tawa Jue. "Woi woii kau nak gelak,jangan la kat telinga aku!😤" Marah Maya lagi. Jue terus menutup mulutnya dengan tawa yang masih berbisa. "Hehe baik betul kau harini" kata Jue sebelom menyambung gelak. "Aishhh ape boleh buat,kau bukan fhm bahasa pon,aku marah pon kau x turun!😒"  Kata Maya pula. Ini bukan kali pertama Jue buat perangai begitu. Ingat lagi kali pertama Jue buat perangai sebegitu, akhirnya tubuh kecil Jue menjadi mangsa gigitan mulut Maya sehingga berdarah. Jeritan kesakitan Jue boleh membuatkan satu apartment bergegar. Mana tidaknya,sepanjang jalan Maya memberi piggyback kepada Jue semasa menuju ke hospital, dan sepanjang jalan itulah Jue berteriak kesakitan. Puas Maya memujuk dan meminta maaf,akhirnya Jue tertidur di belakang Maya semasa dalam perjalanan pulang. Tetapi kene gigit bukan alasan pada Jue untuk berhenti bermanja.

Senyap.

Akhirnya pertarungan Maya dialam maya telah berakhir. Dia menoleh ke kiri,wajah polos Jue yang sudah tertidur di bahunya. Mulut nya sedikit terlopong, tangannya masih menggenggam kotak dutchlady chocolate milk yang masih berbaki setengah kotak. Nak kata comel tapi mmenyakitkan hati juga,kerana chocolate milk itu tertumpah dari mulut Jue kerana tertidur dan terkena di baju Maya. "Penat sangat kot kerje dari pagi" kata Maya. Dia hanya mampu menggelengkan kepale. Dia memegang belakang badan Jue,sebelum bangun dari sofa,die mendukung Jue untuk di bawa ke bilik. Ini bukanlah kali pertama dia mengangkat Jue,jadi dia sudah biasa dengan tubuh kecil gadis itu. Tetapi perlu berhati hati,kerana tubuh gadis itu sensitif,tersalah sentuh boleh menimbulkan lebam sehingga berwarna biru di tubuh putih gebu itu. Dia mengangkat Jue perlahan lahan sehingga  di depan pintu bilik gadis itu. Tangan kanannya memulas pintu bilik Jue, kemudian meletakkan Jue perlahan lahan di atas katil dan menyelimutkan gadis itu. Aircon dibuka. Sebelom meninggalkan bilik Jue dan berlalu ke bilik nya.

U Can Love MeWhere stories live. Discover now