البارت (21)

3K 66 8
                                    

-ليسمع الكل صراخ يوسف ل يرتجف قلب كمال لصوت ابنه فلم يسمعه احد من قبل بهذا المنظر .

-ليصعدوا ليجدوا يوسف يحمل صفية وهى وجهها شاحب لا تستطيع أن تتنفس ويهم للخروج بها. ليقول له مروان حطها على السرير بسرعة ليقول له يوسف لا هروح بيها المستشفى بسرعة .لتقف امامه سارة لو محطتهاش على السرير بسرعة هتموت قبل ما توصل الباب  .

-وتصرخ على ادم هات البخاخ بسرعة من الاوضة بتاعتى ليضعها يوسف على السرير. ليندهش من الكل كأنهم يعرفون ما بها لتقوم سارة برش البخاخ فى فمها وتحاول هى ومريم أن يهدئوها حتى هدأت وبدأ ت تتنفس بشكل طبيعى وعندها لاحظوا نزول دموعها بغزارة .

-ليقف يوسف وكمال  يشاهدون. الكل يعرف كيفية التعامل معها ماعدا هم كأنهم يعرفون حالتها. لتحاول تميمة أن تذهب إليها وتأخذ ها فى حضنها فترفض صفية وتستنجد بمريم لاتأخذها فى حضنها وتنظر مريم إلى سارة ومروان ليفهموا ما تحاول أن تقول .

-لينهض مروان ويقول ياله ياجماعة نسيب صفية ترتاح شوية فيخرج الكل ماعدا يوسف وكمال. فيقول له مروان ياله يايوسف ليقول له لا أنا هفضل معاها ليسمع بكاء صفية أكثر ليعرف انها ترفض  حتى جلوسه معه فيخرج هو وابيه ويتركها مع مريم تحاول معها أن تهدأ .

-ويذهبوا إلى هول الفيلا ليسأل يوسف بهدوء ايه اللى حصل فوق دا. كلكم عارفين مراتى فيها ايه ماعدا أنا .ليصرخ بصوت عالى صفية فيها أيه وايه البخاخة دى حد يجاوب عليا .

(تميمة):خلاص يابابا ماما بقيت كويسة ودى حاجة عادية هى متعودة عليها متزعلش نفسك .

-لتنظر لها سارة بغضب و تسألها حاجة متعودة عليها و متزعلش أنتى مين .تميمة اللى شافت صفية واللى حصلها ولا أنتى مكنتيش معاها ولا عايزه تبرري عمايل ابوكى معاها ولا أقولك أشكريه بالمرة .

(كمال):بس انتى وهى .أنا عايز أعرف صفية ايه اللى حصلها ومحدش يقول ايه المهم ولا لا .أحنا اللى نحدد ايه المهم .

(تميمة): وانت مين علشان تعرف ....

-ليصرخ بها يوسف اياكى تانى مرة تقررى عننا سامعة ولا .مش معنى أننا غلطنا قبل كدة هنسمح بأنك تلغى دورنا ولا كلمة تانى وأنا عايز أعرف ايه اللى حصل لصفية فوق حد يرد عليا .

-لتحاول تميمة أن تذهب ليقول لها يوسف تميمة اقعدى لغاية ما أخلص و اياكى تتحركى سامعه. لتجلس تميمة على الكرسى عينيها مليئه بالدموع فتصعب على معتصم ولكن لا لقد تمادتت كثيرا فيما تفعله .

(مروان):عايز تعرف يايوسف ماشى أنا هقولك بس عايزك تعرف أن اللى هتعرفه هيتعبك ويخليك دورك أصعب .

وجع تميمةOnde histórias criam vida. Descubra agora