• 22

7.6K 729 1K
                                    

"Awak nak makan tak?" soal aku kepada Jimin.

"Dah makan tadi"

"Makan apa tadi?" soal aku lagi.

"Nasi goreng kimchi.. PA saya buat.."

Ok fine aku menyesal tanya.

"Hm.. awak ni semenjak ni balik lewat pastu makan pun dengan PA.." rungut aku.

"Habistu awak tu buat apa apa semua Jungkook"

k fine kene balik.

"Sorry.." Jimin peluk aku dari belakang.

"Saya.. saya jeles" luah aku jujur.

"Jangan jeles.. saya dengan PA takde apa apa pun.. sama macam awak dan Jungkook.."

---

Aku bagitahu Jungkook tentang perangai Jimin kebelakangan ni.

Dia tak abaikan aku cuma.. aku rasa dia tak setia..

"camnilah wey.. aku rasa kita takyah kawan buat masa sekarang ni"

Aku terkejut dengan keputusan Jungkook yang tiba tiba.

"Kenapa.."

"Bukan selama nya.. sementara je.. aku nak kau bahagia dengan suami kau.. nanti orang nampak aku ni macam pemusnah rumah tangga.. baik kita berjauhan dulu.. ok?"

Aku terasa sebak.

Ini first time wey Jungkook nak putuskan hubungan..

"Kau nangis kan? Aku tahu sangat. Please jangan nangis sebab aku.. Jimin suami kau sekarang.. cuba tunjuk rasa sayang kau dekat Jimin. Aku nak kau nangis disebabkan kau kecewa dengan dia bukannya diri kau. Jangan risau.. aku ada dengan kau even jauh"

HUWAAA MAKIN AKU NANGIS ADALAH!

"Kau janji takkan tinggalkan aku kan?" aku menyoal dengan tersedu sedan.

"Selagi nyawa dikandung badan aku, aku takkan tinggalkan kau"

HUWAAAAA HAREY TOL AH BFF CENI!

"Sekarang kau pergi rehat.. aku rasa seminggu ni kau stress je.. kau jangan sakit sakit.. aku risau"

"Hm.. kan best kalau Jimin macam kau.."

"Jimin lebih baik dari aku.. kau tengok, dia suami kau. Suami perempuan yang aku sayang.. aku pasti dia cuma malu nak tunjuk rasa sayang dia.. kau cubalah manja manja dengan dia.. mana tahu dia cair?" kata Jungkook lagi.

"Aku mana reti jadi mengada lol"

"Alah kau ni.. pakai sexy sexy skit.. astu kacau dia masa pakai baju~ confirm esoknya kau berbadan dua!"

Natelah dia ni.

"Aish apa kau ni!"

"Betul.. percaya cakap aku, dia akan bertepek dengan kau je nanti.. dia akan rindu bau kaulah.. rindu kaulah.. try it!"

"Hm.. tengoklah dulu.."

"Oklah kalau camtu.. but the way, jaga diri tau.. Aku sayang kau as friend" itulah kata kata dia sebelum menamatkan panggilan.

Haih. Lepas ni aku dah tak boleh call dia selalu..

---

Pada malamnya, aku pakai baju liggren (?) merah yang aku ada.

Aku tunggu Jimin balik dari kerja di atas katil 🌚

Sumpah geli sia pakai baju ceni.

"Saya dah-- uh wow.." Jimin terpana.

Dia tutup matanya.

"Kenapa pakai camni?" soalnya tanpa memandang aku.

"Tak boleh ke?" aku menyoalnya semula.

Dia hanya diam sambil membuka pakaiannya untuk mandi.

Aku bertindak menyentuh lehernya dengan jari jemari aku.

"Stop it" dia menepis lembut.

"Jimin.. saya nak anak.." aku menarik nya ke katil.

Dia sekarang di atas badan aku.

Dan juga dia sekarang tak berbaju.

Telan air liur juga aku tengok keadaan Jimin camni. Rambut nampak forehead, undercut, then..

yeah, abs..

"No no" Jimin bangun dari katil dan meraup wajahnya kasar.

"Why.." aku menyoalnya dengan riak sedih.

"Maaf.. saya.. saya tak sanggup" kata Jimin dengan riak agak bersalah.

"Hm?"

"Saya tak sanggup nak tipu awak lagi sayang.. Saya minta maaf.." riak wajahnya berubah sedih.

"Tipu apa?"

Aku menunggu jawapannya dengan debaran.

"Saya minta maaf.. PA saya.. dia mengandung anak saya 1 bulan.. saya minta maaf.." Jimin terus masuk ke dalam tandas.

Aku tergamam.

Ya tuhan.. apa lagi ni..







tbc

[AKAN DIBUKUKAN] Suami Sebelah Meja | Park JiminWhere stories live. Discover now