BAB 12

3.2K 120 10
                                    

Aku terjaga. Terasa berat tangan aku akibat di tindih oleh sesuatu. Perlahan aku alihkan tangan Dan melihat siapa yang ada di sampling aku itu.

AKU mengeluh melihat Tuan Christopher yang tidur berbantalkan lengan kirinya. Aku Ingat semua penyebab kenapa aku boleh terbaring Kat katil hospital ni sekali lagi. Walau aku ingin sangat Nak mati, tapi syukurlah. Allah masih lagi beri aku peluang untuk melakukan kebaikkan.

Tapi, Ingat apa rancangan si Christopher ni, buat aku sakit Hati kembali. Kalau boleh aku tak Nak jumpa Dia, tak pun buat tak kenal Dia. Aku melihat Tuan Christopher yang bergerak lalu sedar dari tidurnya. Mata kami bertemu.

"Sayang? Kau dah sedar?" ucap Tuan Christopher pada aku.

AKU pula terkebil-kebil. Iyalah, kan Hati ni masih Marah. Tak akan aku Nak Senyum Dan peluk Dia Kat sini pula. Eh, sebab dia ni aku baring Kat sini. Untung aku masih hidup. Tangan aku di pegang Dan di kucup berkali-kali. Amboi, rindu ke atau rasa bersalah laki aku ni?

Melihat aku yang tiada maklum balas, Tuan Christopher mula menghentikan perbuatannya. Dia menatap aku pelik. Idea pula datang menjengah Kat Otak. Yes Cinta, kalau laki kau ni Nak teruskan rancangan kahwin dengan Noni sebab Nak balas dendam pada orang yang buat Dia rugi ratusan ribu ringgit.

Apa kata aku pun buat rancangan yang Akan buat Tuan Christopher ni panas macam cacing? Ingat aku tak boleh buat? Let's go Cinta. Satu, dua, tiga, Action! Aku menarik tangan yang berada dalam genggaman tuan Christopher. Aku pandang wajahnya dengan riak keliru yang aku buat-buat.

"Maaf, awak siapa?" ucapku penuh yakin. Yes! Berlakon kena yakin.

"Sayang? Janganlah bergurau." kata Tuan Christopher sambil meraih kembali tangan aku.

AKU Tarik semula tangan Dan kerutkan dahi. Tubuh aku jauh kan sedikit. Tuan Christopher nyata terkejut dengan kelakuan aku. Yes! Aku kena teruskan biar Dia rasa apa aku rasa. Nak sangat teruskan rancangan tu kan.

"Awak siapa? Kenapa saya Ada Kat sini?" ucapku lagi dengan nada suara yang takut.

"Sayang.. Aku ni suami kau." ucap tuan Christopher bersungguh-sungguh.

"Tak, awak bukan suami Saya. Saya tak kenal awak." kataku dengan bibir bergetar. Gila tak gigil? Kantoi Kang sia-sia.

Tuan Christopher menekan butang di sebelah katil Dan tidak lama kemudian, doktor pun masuk.

"tuan boleh keluar dulu, kami Nak perisa keadaan pesakit." ujar doktor yang bertugas.

Dengan riak wajah yang tak puas Hati. Tuan Christopher keluar dari bilik wad. Tinggallah aku dengan Para doktor yang ada dalam bilik wad itu.
Selesai doktor melakukan pemeriksaan, beberapa jururawat telah keluar Dan tinggal hanya aku dan doktor yang masih menulis di file laporan. aku bersuara.

" Doktor, boleh Saya tanya?" ucapku.

"Apa puan?" Tanya Doktor itu.

"Kenapa saya tak Ingat siapa lelaki tadi Dan kenapa saya Ada Kat sini?" ucap ku berpura.

Doktor itu kelihatan terkejut dengan soalan aku. Dia memeriksa file Dan melihat aku semula.

"Puan Ingat nama puan?" Tanya doktor tu. Aku angguk.

"Pelik." kata doktor itu.

AKU tahan gelak. Memang pelik lah sebab aku saja je buat hilang Ingatan. Doktor itu keluar Dan tidak lama kemudian datang pula beberapa doktor yang lain. Kini, aku telah di siasat Dan di periksa sekali lagi. Aku siap di suruh buat xray Otak hahaha.

Memandangkan aku masih juga meneruskan lakonan aku, Maka. Doktor sahkan aku mengalami "temporary memory lost."

"Hilang Ingatan?" Aku pandang wajah Tuan Christopher.

Suami & Isteri (☑️) Where stories live. Discover now