hey ik heb een nummer hier neergezet die kun je luisteren tijdens dit verhaal. Veel plezier met lezen.
POV DANA
Hoe zijn ze nou veilig thuis gekomen, ze waren allemaal zat. Ik krijg ook geen taxibedrijf aan de lijn. Waar is iedereen heen? Ik begin maar naar huis te lopen, want gelukkig is het niet super ver lopen 30 minuutjes ofz. Ik heb wel geen jas dus het word wel koud. Ik loop met een stevig tempo door, want ik heb geen zin in zwervers op mijn dak. Na 10 minuten lopen probeer ik nog een keer iedereen te gaan bellen. Niemand neemt op. kut zooi! Ik heb ook helemaal geen huissleutel mee, ik kom nooit binnen. Ik trek een sprintje, hoever dat kan in een jurk om te hopen dat er nog iemand wakker is. Ik ben bijna bij het huis aangekomen na 25 minuten. Best snel gedaan alsnog.Ik bel snel aan. Kut, iedereen slaapt denk ik al. Ik zie het raam van Koen op klappen staan. Ik klim op het dak en gluur door het raam of ik hun wakker kan kloppen. Loa en Koen liggen vredig te slapen, maar worden al snel wakker van mijn geklop. Koen kijkt verrast als hij mij ziet. Maar hij merkt snel dat ze mij zijn vergeten bij de club. Hij doet het raam open en knuffelt me. Omg Dana sorry dat we bij de club vergeten zijn. Ik besef het me nu pas. Ja klopt. Erg stom van jullie. Het is ijskoud buiten Koen. Hoe kunnen jullie nou een iemand vergeten. Ik ga niet verder in discussie met Koen en loop door naar Matthy's kamer ik trek me om en zie dat Matthy dus ook niet door heb dat ik er niet was. Ik heb even geen zin om bij Matthy te liggen dus ik pak een matras van de zolder en ga op de zolder liggen. Midden in de woonkamer heb ik nou ook niet zoveel zij in.
09:00
Ik word wakker van mijn telefoon, ik kijk erop en het is Matthy die me belt. Ik besluit niet op te nemen, maar gelijk naar beneden te lopen. Als ik de woonkamer in loop zit iedereen gespannend te bellen met allemaal mensen. Ook goeiemorgen zeg ik. Daar ben je, waar was je de hele nacht vraagt Matthy. Waar ik was? Vraag je dat nou echt Matthy? En jullie ook en ik kijk Raoul, Rob, Maud en Bo aan. Ik ben alleen zonder jas naar huis gelopen vanaf de club waar ik vergeten was. Ik stond bij de wc te wachten totdat Bo terug kwam, omdat Bo op mij zou wachten, maar blijkbaar op een of andere reden weg is gegaan. En ik kijk Bo boos aan. Ik kan dit echt niet hebben jongens. Ben ik zo onbelangrijk dat er niet aan mij gedacht word? Nee nee Dana dat is het echt niet. Sorry dat we je zijn vergeten. Gaat het? Heb je het alweer warm? Hz heb je niemand gebeld? Ik reageer er niet op en loop door naar de badkamer, doe de deur opslot en stap in de douche.
Wanneer ik klaar ben trek ik mijn kleding aan
dit heb ik aan:Ik pak mijn tas en loop gelijk vanaf de woonkamer door naar buiten. Ik wil even terug naar mijn huis, naar mijn familie, mijn beste jongens vriend. Maar voordat ik de deur opentrek pakt iemand me bij mijn heup. Ey Dana, blijf nou even. Laat ons het uitleggen dit is allemaal een misverstand. Ik draai me om en daar staat Matthy. Ja Matthy het zal wel, dit is al de zoveelste keer en ik probeer me om te draaien naar de deur, maar daar staat Koen die de deur opslot draait. Jij gaat nergens heen madame. Matthy tilt me op en zet me op de bank. We gaan praten zegt Koen.
Iedereen zit in de woonkamer en Koen start het gesprek. Ten eerste Dana, van ons alle onze excuses we hadden je nooit alleen mogen laten. Met allemaal rare mensen op straat, wie weet wat je was overkomen als je daar nog langer was. Dit is onze fout, dat kan gebeuren. Ik heb Bo geroepen of we konden gaan en Bo is gewoon uit alle drukte vergeten dat jij nog op de wc zat. Ik had net nog terug gekeken. Mijn telefoon was helemaal leeg toen we vertrokken. En de meeste ons hun telefoon ook. Matthy is gereden en iedereen is letterlijk meteen hun bed in gegaan. We waren letterlijk en figuurlijk gesloopt. Het raakt me wat Koen verteld, ze konden er echt niet veel aan doen, maar toch voel ik alle woede nog in me ophopen. Ik krijg geen woord uit me keel, omdat ik bang ben dat ik ga flippen. Ik zeg niks.. Het is stil.
Matthy staat op en komt langs me zitten, hij pakt me stevig vast en ik begin met huilen, geen idee waarom. Het komt goed Dana, dit gebeurt niet meer. Ik weet dat je het eng vond en het moeilijk word om ons te vergeven. Maar wil je dat asjeblieft wel doen. Matthy duwt me kin omhoog en ik kijk hem nu recht in zijn ogen aan. Ik zie de tranen opkomen in zijn ogen. Hoe kan ik nu nog boos zijn. Ik spring op en zeg. Jongens het is allemaal goed alsss we nu naar de mac gaan. Iedereen gaat akkoord en
Koen en ik rijden naar de mac. Onderweg stuurt iedereen een appje met wat ze willen. Koen bestelt het aan het raam en wachten in de mac drive. Koen en ik hebben nog een goed gesprek, hij vraagt of ik niet wil dat er wat vrienden langs willen komen morgen. Ik denk meteen aan Luuk, ik heb hem zolang niet meer gesproken. Terwijl we beste vrienden waren. Omg Koen, mag ik mijn beste vriend uitnodigen. Ja Dana ik ben er al, je moet iemand anders vragen. Koennnn mijn beste vriend lach ik. Ja isgoed. Is het een jongen? Ja, is daar wat mee? Nee alleen is concurrentie voor mij als jouw 'gewone vriend' dan maar zegt Koen. Doe niet zo Koen, jij bent ook een goeie vriend van mij geworden.
We komen thuis en eten de mac op met zijn alle. Maud ging vanavond weer naar huis en Bo ook. Maarja ik woon hier, dus ik blijf. Mat roep ik. Jaa wat is er schat? Mag er morgen iemand langs komen? Ja isgoed, wie wil je? Luuk. Een jongen? zegt Matthy. Uhm ja, is daar wat mis mee. Hij is gewoon mijn beste vriend al sinds klein. Ik heb hem allang niet meer gesproken en ik mis hem echt. Ja tuurlijk als jij daar blij van word. Yes ik bel hem gelijk. Ik spring op de bank en typ Luuk in. Hij neemt na 1 keer overgaan al op. Hey Dana, wat heb ik jouw gemist. Ja ik jouw ook. Heb je zin om morgen langs te komen. Ja tuurlijk. Ik ben verhuist trouwens. Ik woon nu bij mijn vriend. Heb je een vriend? Jaa ik stuur je dalijk het adres. Isgoed, morgen praten we bij. Doei.
Hey jongens, een heel lang deel vandaag. Ik had zoveel zin om te schrijven echt niet normaal. Het is nog steeds de week van elke dag nieuw deel dussss morgen weer. Stem even op dit verhaal en laat even weten wat je ervan vond
de groetennnnn
JE LEEST
Ibiza met de Bankzitters
Romance4 vriendinnen gaan op vakantie naar Ibiza en komen daar een hele leuke groep jongens tegen ( de bankzitters ) Ze horen dat ze in de zelfde villa zitten, omdat ze de villa allemaal half gehuurd hadden en zitten dus nu een week samen opgescheept. Wat...