Sarah kembali ke hotelnya setelah menikmati pemandangan di pantai.
"Sayang..wanna go out?"tanya sarah lalu melabuhkan punggung di sebelah jay.
"Let's go.."jawab jay.
••
•
Mereka berdua telah pun tiba di Sydney Opera House.jay dan sarah mengeluarkan phone masing-masing dan mengambil beberapa gambar dan video untuk dijadikan sebagai kenangan.sedang mereka berdua bergelak sakan,tiba-tiba sarah terdiam.
"Sayang..hey kenapa ni?"jay mengelus pipi sarah.
"N-nothing..i just..tiba-tiba i teringat apa yang jadi dekat pantai tadi.."jawab sarah dan mengeluh.
"What happen??tell me.."jay menyelak rambut sarah ke belakang telinga.
"I terlanggar this one guy dekat pantai tadi..then that guy say sorry dekat i..but his voice sounds familiar..it's like..sunghoon's voice.."kata sarah lalu memandang tepat ke arah mata jay.
"You sure ke tu sunghoon??"tanya jay lagi.
"I pon x tau kalau lelaki tu sunghoon ke bukan tapi..bila i dengar suara tu i terus teringat sunghoon.."kata sarah lagi.
"You jangan fikir sangat lah..mungkin suara je sama..dah ii stop fikir pasal semua ni okay..i x nak you stres..nnti anak ii pun ikut stres..you x kesian kat our baby ke?"jay memeluk sarah dan membiarkan kepala sarah berada di dadanya.kata-kata jay hanya di balas oleh keluhan sarah.
"Okay why don't..you bawak i pergi tempat yang you tahu dekat Australia ni.."jay cuba mengalihkan fikiran sarah.
"I ada nak pergi satu tempat ni..lama dah i x pergi sana.."kata sarah.
"Okay then..let's go!"ucap jay dan membawa sarah masuk ke dalam perut kereta.
••
•
Ini lah tempat yang dimaksudkan oleh sarah.
"Ice rink??"jay hairan.
"Appa beli tempat ni untuk i.."kata sarah dan melabuhkan punggung di sebuah kerusi.
YOU ARE READING
LOVE ON THE ICE
FanfictionKisah tentang dua orang ice figure skater yang bernama Park Sunghoon dan Kim Sarah.Sunghoon menyukai Sarah sejak mereka kecil lagi,namun begitu Sarah menyukai jejaka lain yang bernama Jay. ADAKAH SUNGHOON AKAN BERSAMA DENGAN SARAH? SIAPAKAH PILIHAN...