~chapter 25~

20 5 9
                                    

{Gahyeon p.o.v}

Gahyeon sedang menunggu seseorang di sebuah lorong yang agak gelap dan tidak berada di tumpuan orang ramai.

"Nah ambil barang kau"seorang lelaki menghulurkan sebatang picagari yang berisi ubat yang berbahaya ke tangan gahyeon.

"Bagus..nah bayaran kau"gahyeon menghulurkan sampul surat tebal berisi duit itu pada lelaki itu.tanpa berlengah gahyeon beredar dari situ.


Sua menyebut nama gahyeon sebaik sahaja gahyeon masuk ke dalam rumah itu.

"Gahyeon"panggil sua mendatar.gahyeon hanya memandang sua tanpa bersuara.

"Aku tahu apa yang kau dah rancangkan..stop lah gahyeon..aku dah tak tahan tengok kau macam ni!"sua menaikkan suaranya satu oktaf.

Gahyeon hanya tersenyum sinis dan bergerak ke dapur.sua mengikut gahyeon sehingga ke dapur.gahyeon mencapai gelas lalu mengisi air.dia mula meneguk air itu tanpa memandang sua.

"Gahyeon kali ni aku x main ii..memang aku akan report polis"sua mengeluarkan phonenya dari poket.gahyeon terhenti seketika.dia mula mencapai pisau dan menikam sua di bahagian perut.

"Sua..a- aku..aku minta maaf sebab buat kau macam ni okay..aku sayang kau..kau kawan aku..t- tapi kau asyik ugut aku!aku dah cakap kau jangan main ii dengan aku tapi kau degil..aku minta maaf tau.."gahyeon mencabut pantas pisau itu dari perut sua.sua terbaring dengan darah berlumuran.dan semakin lama mata sua semakin tertutup dan sua mula berhenti bernafas.gahyeon menepuk-nepuk pipi sua kononnya nak mengejut sua.tapi dah terlambat disebabkan tindakannya.

"Sua..oi..bangun lah.."gahyeon menggoncang perlahan badan sua.mukanya mula pucat bila sua x sedarkan diri.

"SUA!!SUA BANGUNLAH!!"gahyeon menggoncang badan sua dengan agak kuat.sihyeon terduduk apabila melihat sua sudah pun terbaring degan darah berlumuran.

"S- sua..sua bangun..jangan tinggalkan aku.."sihyeon menangis di hadapan mayat sua.

"Gahyeon apa kau dah buat?!"sihyeon menolak bahu gahyeon.

"A- aku x buat apa ii!!"gahyeon menjadi semakin resah.

"Kau bunuh sua!kau bunuh kawan kau gahyeon!kau bunuh kembar aku!!"sihyeon mula meraung.gahyeon terus mencampakkan pisau yang ada di tangannya.dia pun tidak percaya dengan apa yang dia lakukan.

"S- sihyeon kita kena pergi!"gahyeon mula menarik tangan sihyeon.

"Kau nak bawak aku ke mana lagi gahyeon?!hidup aku dah x de makna tanpa sua!"semakin kuat sihyeon menangis.

"Kau nak masuk penjara ke?!!kau nak masuk penjara atas tuduhan membunuh?!"gahyeon menakut nakutkan sihyeon.sihyeon masih lagi menangis.gahyeon terus menarik tangan sihyeon lalu keluar ikut pintu belakang.

Seminggu sudah berlalu..

Sarah masih lagi menghantar sungjoon di rumah ibubapanya setiap pagi supaya dia dapat menjaga jay di hospital.

Tapi hari ni dia terlambat sikit.tapi sebaik sahaja dia memarkir keretanya hatinya rasa x sedap seperti memberitahu yang sesuatu akan berlaku,tapi sarah melawan perasaan itu dan terus masuk ke dalam hospital.

{Gahyeon p.o.v}

Gahyeon memakai baju jururawat yang dia jumpa di bilik persalinan tadi.dia juga memakai pelitup muka supaya tiada siapa tahu wajahnya.dia mula masuk ke dalam wad jay.

dia mula masuk ke dalam wad jay

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
LOVE ON THE ICEWhere stories live. Discover now