Sarah duduk termenung di ruang tamu, sudah dua minggu sarah hidup berdua bersama sungjoon.jay masih lagi tidak sedarkan diri.sarah agak kusut memikirkan masalahnya sekarang.ye lah siapa nak jaga sungjoon kalau dia bekerja.kalau dia x bekerja pula macam mana dia nak bayar bil hospital jay.
Sedang sarah kusut memikirkan masalahnya tiba-tiba dia terdengar suara tangisan sungjoon.
"Ye sayang..kejap eomma naik kejap.."sarah menaiki tangga dan pergi ke biliknya.
"Kenapa sungjoon?sungjoon lapar eh sayang..kejap eomma ambil botol susu okay.."sarah mencapai botol susu di atas meja lalu menyusukan sungjoon.
"Kesian sungjoon eomma ni..orang lain lahir ii appa diorang dah cium diorang..jaga diorang..tapi anak eomma ni..nak jumpa appa pun belum lagi..kita sabar sikit eh sayang..nanti appa dah sihat..sungjoon jumpa dia okay.."sarah mengucup hidung sungjoon.
Dekat 1 minit sarah menyusukan sungjoon,tiba-tiba phonenya berdering.sarah menjawab panggilan itu sementara sungjoon sudah di lamun mimpi.
OTP
"Hello puan sarah..kami telefon ni untuk bagitahu yang encik jay dah boleh dipindahkan di wad biasa..dia masih lagi x sedarkan diri tapi kondisi dia dah lebih baik daripada sebelum ni.."kata jururawat itu panjang lebar."Terima kasih sebab maklumkan dekat saya..nanti mesej saya ye ward dia nombor berapa.."sarah teramatlah gembira pada masa itu.sampai x tau sama ada dia nak menangis atau apa.
~~~~
Sarah terus mendail nombor jinhwan dan memberitahu tentang berita gembira itu.jinhwan,hyejin dan junkyu turut gembira mendengar berita itu.
Tak sampai satu jam seseorang mengetuk pintu rumah sarah.teranyata itu sarang,haesoo,hyunjung,jaemin,yuta dan hyunjae.
"Hi babe!btw pasal baby kau tu..aku harap kau kuat okay.."ucap haesoo sambil memeluk tubuh ramping sarah dengan erat.
"Thanks babe..jemputlah masuk..sorry aku x sempat nak siapkan makan ke apa..aku buat air eh.."sarah ingin menuju ke dapur tapi di halang oleh sarang.
"Sarah x payah lah..kau tu baru dua minggu bersalin kan..you need to take a rest..kitorang dah kenyang dah pun..baru je kitorang makan tadi.."sarang tersenyum manis.
"Sure ni?"tanya sarah untuk mendapatkan kepastian.sarang mengangguk.
"Sarah..sungjoon mana???nak jumpa dia boleh x?"tanya hyunjung.
"Dia ada dekat atas..kejap saya pergi ambil dia.."sarah naik ke bilik dan mendukung sungjoon sehingga ke ruang tamu.jaemin sambung mendukung sungjoon sebaik sahaja sarah tiba di ruang tamu semula.
YOU ARE READING
LOVE ON THE ICE
FanfictionKisah tentang dua orang ice figure skater yang bernama Park Sunghoon dan Kim Sarah.Sunghoon menyukai Sarah sejak mereka kecil lagi,namun begitu Sarah menyukai jejaka lain yang bernama Jay. ADAKAH SUNGHOON AKAN BERSAMA DENGAN SARAH? SIAPAKAH PILIHAN...