[6 months later]
Perut sarah sudah semakin membesar,3 bulan sahaja lagi yang tinggal untuk dia melahirkan anak-anaknya itu.sarah dan jay pergi ke maternity clinic untuk melihat sama ada anak-anak mereka itu lelaki atau perempuan.
"So lepas keputusan yang saya dapat daripada ultrasound tadi..both of them are such an charming prince.."kata doktor itu lalu tersenyum.
"Both of them are boys?!"tanya jay dengan penuh teruja.doktor itu mengangguk.
"But yeah i have a bad news too.."kata doktor itu lagi.
"What is it?"tanya sarah risau.
"One of them..he seems quite weak..i don't know why..besar diorang sama je..tapi dia nampak lemah sangat..saya harap puan sarah boleh jaga kesihatan sebaik-sebaiknya ya..sebab takut ada apa-apa yang x diingini berlaku.."nasihat doktor itu pada sarah.dia hanya mengangguk lemah.
Sarah terus menghela nafas berat selepas keluar dari bilik rawatan itu.jay memegang erat tangan sarah,dia mengusap-usap kepala sarah.dia tahu sarah risau,begitu juga dengannya tapi dia perlu kuat supaya sarah x berfikir yang bukan-bukan.
Mereka terus masuk ke dalam perut kereta setelah menyelesaikan bayaran di kaunter.
"Sayang..you jangan lah risau okay.."jay mengelus pipi sarah.
"Sayang macam mana kalau i x dapat nak-" "sayang..jangan cakap macam ni please..you jangan lah fikir macam ni okay..look..our babies mesti excited nak jumpa eomma dia..diorang mesti sedih dengar you cakap bukan ii macam ni..kan anak-anak appa..apa lah eomma cakap macam tu..padahal appa dah plan macam ii dah lepas anak-anak appa ni lahir..nama pun appa dah decide tau.."kata jay sambil mengusap-usap perut sarah.
"Dah decide nama dah..okay bagitahu i nama yang you nak bagi dekat anak-anak kita ni.."sarah tertawa kecil.entah apa lah nama yang jay nak bagi tu.
"Yang abang i nak bagi nama dia sungjoon.."jay memandang sarah dengan mata yang bersinar.
"Sungjoon..okay i like it..yang si adik pulak nama dia apa??"tanya sarah lagi.
"Yang adik nama dia special sikit..but i tahu eomma dia akan suka nama tu.."jay mencuit hidung sarah.
"Cepat lah..apa namanya??"sarah tertanya-tanya.
"Sunghoon..i nak namakan dia sunghoon.."jay tersenyum tipis dan memandang sarah.
"Sungjoon and sunghoon..what a cute name.."kata sarah lalu menyeka air matanya setelah mendengar nama sunghoon.
"I know you miss sunghoon sometime right..so yeah if you miss him..just look at our little sunghoon okay..but don't forget about sungjoon too"jay tertawa kecil dengan matanya yang berkaca itu.sarah cuba menahan tangisannya.
"Alah kesian wife i sorang ni..sorry lah i buat you nangis.."jay menekup kedua-dua belah pipi sarah.sarah hanya memberikan senyuman manisnya.
"Sayang..i lapar..i nak makan masakan you please.."sarah membuat puppy eyes.
"Comel nya wife i ni..eee i gigit nanti baru tahu..kita beli bahan-bahan dulu then kita balik okay.."jay mengusak rambut sarah lalu mengucup dahi sarah.
••
•
{Gahyeon p.o.v}Gahyeon berada di sebuah tempat tertutup dengan seorang lelaki.
"Ada maklumat apa-apa x?"tanya gahyeon yang masih mengunyah chewing gum.
"Salah satu anak dalam kandungan sarah tu lemah..kalau x jaga elok ii mungkin boleh mati..yang ni pulak aku baru tahu..jay tu dia ada leukimia stage 2.."lelaki itu memberi maklumat pada gahyeon.
"Bagus..pandai kau buat kerja..tapi kerja kau belum habis tau..selagi diorang berdua tu x mampus..aku takkan bayar kau..faham?"gahyeon terus beredar dari situ.
••
•
Sarah dan jay telah pun tiba di rumah,sarah terus naik ke atas untuk membersihkan diri dan berehat.jay pula terus pergi ke dapur dan masak sesuatu untuk mereka berdua makan.{Jay p.o.v}
Sedang jay menyediakan bahan-bahan untuk memasak,tiba-tiba kepalanya terasa sakit yang amat.dengan pantas dia cuba mencari ubatnya di kabinet dan menelan ubat itu.selepas 1 minit baru lah sakit di kepalanya reda sedikit.jay menghela nafas lega dan meneguk segelas air.tiba-tiba jay teringat perbualannya dengan hyunjae.
{FLASHBACK}
"Sampai bila kau nak berahsia dengan sarah pasal penyakit kau ni?"soal hyunjae pada jay.
"Ikutkan aku x nak bagitahu dia langsung..sebab dia tengah pregnant kan sekarang ni..aku x nak dia stress.."jawab jay yang masih kusut.
"X boleh macam ni jay..aku bukan lah nak mendoakan tapi cuba kau bayangkan kalau ada benda x elok jadi dekat kau..dah tu sarah tu nak hidup macam mana?anak-anak kau pulak x kan lah diorang nak kena hidup tanpa ayah pulak..kalau kau x kesiankan diri kau sekurang-kurangnya kau kesiankan lah anak-anak kau nanti.."nasihat hyunjae.
{END OF FLASHBACK}
Jay menghela nafas berat apabila memikirkan kata-kata hyunjae itu.sedang otaknya kusut tiba-tiba sarah memeluknya dari belakang.pinggangnya di peluk erat.
"Sayang you okay x ni?"tanya sarah lalu mengucup leher jay.
"I okay lah..you duduk dekat ruang tamu dulu eh..nanti dah siap masak i panggil you tau.."sempat jay mengucup bibir sarah sebelum sarah melangkah ke ruang tamu.
••
•
{Time skipped at night}
Sarah dan jay duduk berdua di ruang tamu sambil menonton netflix.tangan jay asyik mengusap perut sarah yang sudah pun membesar itu.terkejut jay bila dia rasa baby ii dalam kandungan sarah bergerak.sarah tertawa kecil melihat reaksi jay."Sayang!sungjoon dengan sunghoon gerak lah!"ucap jay dengan tangannya yang masih ada di perut sarah.
"Tu maksudnya..diorang suka dekat appa diorang ni haa.."sarah mencuit manja hidung jay.
"Mana boleh x sayang dekat appa diorang yang handsome ni kan..dah lah handsome pandai masak..pandai kemas rumah..semua lah..haih..untung eomma dapat appa kan sayang ii appa ni.."jay membangga diri.
"Eee perasannya..jangan nak perasan sangat eh.."sarah mencubit pipi jay.sarah terdiam seketika kerana perutnya rasa sakit sedikit.
"Hah kenapa pulak dah??nak bersalin dah ke??!"jay mula panik dan membuatkan sarah tergelak.
"I bukan nak bersalin lah..anak-anak you tendang i ni haa.."sarah tertawa kecil.
"Lah..i mati ii ingat you dah nak bersalin..padahal baru 6 bulan x kan nak bersalin dah.."bebel jay.tiba-tiba phone sarah berdering.sarah hanya menjawab panggilan itu.
OTP
"Hello siapa ni?"ucap sarah."Hello sarah..best nya spend time dengan husband kan..duduk berdua..gelak ii..manja ii" ucap lelaki yang tidak dikenali itu.
"Siapa ni?"sarah mula tertanya-tanya.
"Jangan lah takut..aku cuma nak bagitahu kau yang aku tahu segala gerak-geri kau dan husband kau jay..kalau kau nak diri kau,husband kau dan anak dalam kandungan kau selamat baik kau jauhkan diri kau dari jay.."lelaki itu menamatkan panggilan.
TO BE CONTINUED...
◇◇◇
Annyeong my lovely readersssss..sorry for no updateee i hope you guys enjoy this chapter!don't forget to vote okay bye love yaaa♡
YOU ARE READING
LOVE ON THE ICE
FanfictionKisah tentang dua orang ice figure skater yang bernama Park Sunghoon dan Kim Sarah.Sunghoon menyukai Sarah sejak mereka kecil lagi,namun begitu Sarah menyukai jejaka lain yang bernama Jay. ADAKAH SUNGHOON AKAN BERSAMA DENGAN SARAH? SIAPAKAH PILIHAN...