Ardell menyalami tangan mama dan papanya. Dipeluk erat tubuh wanita itu. Hari ini dia dan Aaden akan berangkat ke tempat honeymoon.
"Nysa jaga diri tau. Jangan nakal-nakal, ikut cakap suami kamu..." pesan Puan Sri Anyra.
Ardell mengangguk faham.
Selepas itu kakinya mendekati Karl, Anyq dan Anyf.
"take care, dear..." ujar Anyf sambil mengusap rambut Ardell.
"bagi aku anak buah cepat-cepat!" ujar Anyq. Pantas perut lelaki itu mendapat cubitan berbisa Ardell.
"woi! Sakitlah!" adunya
"such a shit bass!" carut gadis itu geram.
Pap!
"mencarut..mencarut. Aku potong lidah kau kan" dingin suara Anyf menegur.
"urghh! Mulut along tu longkang sangat" ujar Ardell geram. Kepala yang dipukul tadi diusap perlahan.
"lets go sweetheart. We're gonna late.." tegur Aaden. Dia bersalaman dengan Karl dan Anyf.
Selepas itu, kereta yang dinaiki mereka berdua hilang daripada pandangan.
√√√√√
"where are we going, abang?" tanpa sedar gadis itu menyebut perkataan 'abang' membuatkan Aaden mengukir senyuman nakal.
"such a cute sweetie. You called me that name..." usik Aaden.
Memerah wajah Ardell apabila tersedar akan kata-katanya tadi.
'arghh mulut! Kenapa kau bodoh sangat!'
Aaden ketawa kecil.
"its okay, sweetheart. I'm not force u about that name" ujar Aaden. Aaden mula memfokuskan diri pada pemanduan.
Nada suara Aaden pada waktu itu membuatkan dirinya serba salah.
'apa yang tak kena dengan aku ni? Falling in love? Nonsense!' bebel gadis itu di dalam hatinya.
√√√√√
Setelah 6 jam duduk di dalam kapal terbang, akhirnya mereka tiba di tanah air Aaden.
Mereka berdua melangkah keluar daripada kapal terbang dan memasuki ruang ketibaan Incheon International Airport.
Ternganga mulut gadis itu. Tak sangka percutian honeymoon mereka di sini.
Seoul, Korea
"close your mouth, sweetheart..." tegur Aaden.
Ardell termalu sendiri.
"sorry a-bang.." ujar Ardell. Aaden ketawa kecil.
Baginya Ardell seperti seorang little angle yang comel.
"lets go?" pelawa Aaden sambil menghulurkan tangannya pada Ardell.
Gadis itu tersenyum malu namun dia tetap menyambut huluran tersebut.
Apa yang tak kena dengan Ardell ni? Dulu kemain kau dingin ek? Sekarang menggedik pulak?
YOU ARE READING
C || Forgive Me, Please...
Teen FictionForgive Me, Please... ''forgive me, sweetheart. Forgive all my sins against you...'' Dihina, diejek, dan sering diperlekehkan. Itulah gadis yang mencecah berat 70kg, Anysa Ardell. Dirahsiakan identitinya sebagai pemilik seterusnya Rosie Highschool...