• T H I R T Y - F O U R •

1.7K 100 3
                                    

"El?!" mata mereka membuntang.

Gadis ini sudah lama menyepikan diri dan sekarang memunculkan diri secara tiba-tiba atas sebab apa?

Apa yang dia rancangkan kali ni?

"yeah, its me. Why? Are you scared, dear?" ejek Elmira.

Bibirnya menjungkit senyuman sinis.

"takut? Kau ingat aku takut dengan manusia macam kau?" Ardell bertentang mata dengan gadis itu.

Takut? Kenapa perlu takut dengan manusia biasa macam ni?

Elmira ketawa jahat.

"memang kau patut takut. Takut orang yang kau sayang-"

Dia menghentikan kata-katanya lalu rambut Ardell dibelai.

"mampus!" jerit Elmira lalu pisau yang disorokkannya itu ditoreh pada lengan Ardell sekilas.

"arghh!"

Ardell menekup torehan itu kuat. Dahinya berkerut-kerut menahan kesakitan.

"woi El! Kau kenapa hah? Gila?" tengking Aulia.

Pantang kawannya disentuh pasti dijerkah.

"memang! Memang aku gila! Sepatutnya Aaden milik aku bukan kau perempuan bodoh!" jari ditunding pada Ardell.

"shit!" carut Aulia.

"kau tunggu perempuan. Hidup kau akan merana," ujar Emilia lalu terus berlalu pergi meninggalkan mereka

"Nysa. Kau okay?" soal Aulia ghisau.

"ak-aku o-okay..." balas Ardell.

Aulia menggigit bibirnya. Wajah pucat Ardell dipandang.

"ish tak okay ni. Aku call Aaden lah," Aulia menyeluk poket hoodienya untuk mengambil telefon.

"t-tak payah. Aku okay, aku okay..." gadis itu berusaha untuk bangun sambil dipapahi Aulia.

"kau-"

Tak sempat nak cakap, Ardell dah pengsan.

"damn!"

√√√√√

"bagitau aku Lia. Siapa yang buat Nysa macam ni?" soal Aaden keras.

"El. Elmira."

"shit! Gila kau El," Aaden menumbuk dinding hospital.

"macam mana korang boleh jumpa dengan El?" soal Liana.

"tadi waktu aku dengan Nysa pergi tandas, ada sorang perempuan ni sengaja langgar Nysa lepastu aku marahlah. Dia tarik aku dan Nysa masuk tandas. Aku tak expect yang dia tu El sebab pakai topi and dia ugut kitorang. At last, dia keluarkan pisau lepastu toreh lengan Nysa," dengan tenang Aulia membuka cerita.

"ugut? Dia ugut apa?" soal Anyf yang sedari tadi hanya mendiamkan diri.

Aulia terdiam. Dia terlepas kata.

"i'm asking you, Amara Aulia. Apa yang dia ugut korang?" soal Anyf tegas.

Aulia gugup. Pandangan mata Anyf padanya amat tajam.

"siapa ahli keluarga Anysa Ardell?" tegur seorang doktor yang baru sahaja keluar daripada bilik rawatan.

"saya. Saya suami dia," sahut Aaden seraya mendekati doktor perempuan itu.

"you owe me, girl." bisik Anyf keras lalu beredar melintasi gadis yang terkaku itu.

Aulia menggigit bibirnya resah.

Anyq mendekati kekasih hatinya. Nak menyerang tika tadi? Salah langkah kerana Anyf seorang yang tidak suka orang lain masuk campur ketika lelaki itu bersuara.

Cubalah kalau nak kena jerkah dengan lelaki itu.

"i'm sorry, My Ara. I can't help you just now. You know him well, right?" ujar Anyq serba salah.

"its okay, Anyq. I know and i'm sorry because i can't tell the truth without her permission..." balas Aulia lalu tersenyum nipis kepada Anyq.

"no need to say sorry, lets go." ajak Anyq lalu mereka sama-sama berjalan mendekati doktor yang masih berbual dengan Aaden serta rakan yang lain.

"alhamdulillah, dia okay cuma banyak darah yang keluar tu buatkan dia pengsan. Saya rasa dia stres sebabtu cepat pengsan," terang doktor itu.

Masing-masing ucap syukur.

"By the way, boleh masuk tak?" soal Aaden.

"sure. Dia dah sedar dan pastikan jangan beri tekanan pada dia. Kalau ada apa-apa tekan je button. Saya minta diri dulu," pinta doktor itu lalu terus beredar selepas mendapat anggukan daripada mereka semua.

Aaden masuk terlebih dahulu diikuti Liana dan mereka yang lain.

"hai sayang." tegur Aaden seraya mengukir senyuman yang manis buat si isteri.

Ardell membalas dengan senyuman yang nipis. Riak wajah gadis itu serba salah. Dia dengar perbualan doktor wanita itu dengan suami serta rakan-rakannya.

"are you okay, Nysa?" soal Liana seraya mengusap kekura gadis itu. Ardell hanya mengangguk membalas.

"urm takpelah. Kitorang semua balik dulu. Biar korang berbual, get well soon..." ujar Liana.

Dia tahu pasti ada perkara yang Ardell mahu berbincang dengan suaminya secara privasi.

Masing-masing mengangguk setuju lalu perlahan-lahan beredar keluar.

Suasana mula sepi.

"hey sayang. Ada apa-apa yang sayang nak share dengan abang?" soal Aaden. Dibibirnya, masih mengukir senyuman.

"abang hm sayang minta maaf..." lirih gadis itu sambil mengusap kekura Aaden.

"why? Now, u tell me dear. What is that fucking woman threatening you with?" Aaden berkata tegas.

Ardell menggigit bibirnya.

"A week ago, someone sent me a threatening message. She has told me that if I do not stay away from you, she will kill one by one the people I loved. I'm scared and that's why I didn't tell you, i'm sorry..." dia sudah berjanji dengan suaminya itu untuk tidak menyimpan apa-apa perkara yang penting.

Ardell menghamburkan tangisan. Dia tidak cukup kuat walaupun dia sentiasa kelihatan tenang.

Dia tidak kuat jika melibatkan oramg yang dia sayang. Itu cukup perit.

Elmira semakin menjadi-jadi. Dulu Liana hampir gugur dan sekarang dia masuk hospital kerana perempuan itu

"shh sayang. Don't scared...i'm always besides u. Kita cuba cari jalan untuk hapuskan perempuan psycho itu. I'm always around u, don't worry," pujuk Aaden seraya mendakap tubuh kecil isterinya itu.

Makin kuat tangisannya. Dia amat takut. Takut jika kehilangan orang yang tersayang.

"shh...doa banyak-banyak."

Lets start the conflict~ nak el mati ke tak hahahha, jahatlah saya ni

"Promoted story"
Mrs Miqyad : My Dearest One by MizzLxdy

C || Forgive Me, Please...Where stories live. Discover now