PART 5

877 14 0
                                    

"so macam mana dengan idea i tadi,kalau u setuju i akan buat 1 kertas kerja bagi pada u nanti".cadang Shahrul pada Sofiea.

"i setuju dengan projek ni,ok la i setuju labur kan pada projek ni".mereka membuat persetujuan tentang projek baru yang akan diurus kan oleh syarikat keluarga Shahrul Mega Berhad.

Selesai saja mereka bermesyuarat,mereka lunch bersama,sememang nya Sofiea tidak tahu pun yang Mega Berhad milik keluarga Shahrul cuma yang dia tahu Shahrul memang anak Dato,tapi dia tidak ambil kisah pun dahulu.tahu-tahu saja dia diberitahu ada mesyuarat dengan Mega Berhad dan Shahrul datang mewakili syarikat nya datang ke pejabat Sofiea.Di meja makan mereka begelak ketawa dan bergurau kerana sudah masuk 2 bulan juga mereka tidak bertemu sejak menamat kan zaman kolej mereka.

Shahrul memerhati kan Sofiea lama juga,Sofiea yang tersedar kerana Shahrul memerhati kan nya dari tadi bertanya."kenapa shah u pandang i?ada apa-apa nak cakap ke?cakap je la".

"ehh tak ada apa-apa la saja je nak pandang u.u makin cantik sekarang kan".tersedar dia tertangkap dari memandang Sofiea dia berpura-pura memuji Sofiea.

"kenapa selama ni i tak cantik ke?"Sofiea saja mengusik.

"cantik....sekarang lagi cantik".

"thanks"Sofiea menghadiah kan senyuman pada Shahrul kerana dipuji.debaran dihati Shahrul semakin kuat dengan hanya memandang senyuman Sofiea saja boleh membuat kan hati lelaki nya tidak tentu arah.Sofiea pun tidak sangka yang Shahrul nampak begitu kacak lain dari zaman kolej dulunya cuma bercermin mata gigi pun ditampal braces,sekarang sudah nampak macam artis korea.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Dirumah Shahrul asyik teringat kan Sofiea,name card Sofiea dikeluar kan dari dompet nya dan ditatapi.

"Shah turun makan".kedengaran suara mummy Shahrul memanggil dia turun makan malam bersama.

Shahrul turun kebawah dengan tersenyum.mummy Shahrul,Datin julia perasaan akan senyuman anak lelaki nya itu.

"ada apa-apa yang buat kamu happy ke Shah?"tanya mummy Shahrul

"tak ada apa la mummy Shah happy sebab Jaya Holding setuju nak labur dalam projek kita".jawab Shahrul walaupun dia gembira disebabkan jumpa Sofiea,projek nombor 2.

"really...bagus la.ehhh mummy baru teringat yang Jaya Holding sekarang anak perempuan mereka yang ambil alih syarikat tu kan?tak silap mummy nama anak dia Tiara Sofiea".tanya Datin Julia ingin kepastian.

"yup mummy Tiara Sofiea,and u know mummy Sofiea tu best friend Shah masa dekat kolej dulu...and 1 more thing mana mummy tahu yang anak dia ambil alih syarikat?".

"mesti la mummy tahu sebab mama Sofiea tu kawan mummy.dia yang bagi tahu mummy anak dia take over syarikat".jawab Datin Julia.

"ooo ye ke"Shahrul menyuap kan makanan ke mulut nya sambil mendengar apa yang diceritakan oleh mummy nya.

Datin Julia ada juga terfikir ingin menjodoh kan anak nya dengan anak sahabat baik nya Datin Mariam.memandang kan mereka dari golongan yang berada lebih baik dijodoh kan anak nya dengan Sofiea...walaupun dia tidak suka juga dengan perangai Sofiea yang tidak ada segan silu dan tidak pandai menjaga adab dan kata-kata.

kisah cinta kitaWhere stories live. Discover now