PART 7

881 19 0
                                    

Datin Mariam tersenyum apabila melihat tetamu jemputan nya Datin Julia dan seorang pemuda yang sungguh segak berjalan beriringan dengan Datin Julia,didalam fikirannya mungkin itu anak lelaki teman nya itu.disambut mereka dengan senyuman,seketika dia tertanya-tanya sendiri kenapa Sofiea tidak menyambut tetamu yang penting ini sedangkan Sofiea bergelak ketawa dengan Fatin dan seorang lelaki yang tidak dia kenali.terpaksa lah dia sendiri yang kepintu dan menyambut tetamu mereka.mereka bersalaman dahulu sebelum masuk kedalam rumah,sempat jugak Datin Mariam memerhati Shahrul dari atas sampai bawah,fikirnya bagus nya budak ni kalau dijadikan menantu.

"apa khabar Datin"tanya Shahrul pada Datin Mariam.kekok jugak dia tidak tahu apa nak dipanggil pada mama Sofiea Aunty ke Datin,last last keluar pulak Datin.

"khabar baik...tak payah la nak berdatin sangat panggil Aunty je".jawab Datin Mariam pada Shahrul.tersenyum malu shahrul dibuat nya."ni anak u ke julia"tanya Datin Mariam pada Datin Julia.

"oh lupa pulak nak kenal kan.ye ni anak tunggal i,shahrul.sekarang dia ni la yang uruskan syarikat mega berhad business papa dia."Datin Julia memberitahu dengan bangga pada Datin Mariam,dia memang cukup bangga pada shahrul,habis saja shahrul menamat kan zaman kolej nya disuruh shahrul mengambil alih syarikat family mereka dan shahrul pun tidak membantah untuk berkerja di sayarikat mega berhad.sememang nya shahrul seorang anak yang baik dan taat pada ibu bapa.

"handsome,anak u kan.eh lupa pulak nak ajak masuk jemput masuk Julia shahrul kita sembang dekat dalam".mereka berjalan masuk ke ruang makan.
Diruang makan ibu mertua dan adik iparnya Maya sedang duduk dan bersembang."ibu ni saya nak kenal kan Julia dengan anak dia Shahrul dari mega berhad.Shahrul ni yang tengah uruskan projek baru dengan Sofiea tu".Datin Mariam perkenal kan mereka berdua pada ibu mertua dan adik ipar nya.

Mereka bersalam dan seketika nenek Sofiea memerhati Shahrul seketika ditegok atas bawah.macam pernah tengok budak ni tapi kat mana ye fikir nenek Sofiea seketika.Maya jugak sedang memikir kan sesuatu handsome jugak budak ni kaya pulak tu ni kalau aku buat jadi menantu pun bagus jugak ni,aku nak suruh Fatin pikat budak ni mana tau dapat berbesan dengan orang kaya boleh aku tumpang senang.senyuman sinis terukir dibibirnya.

Dilihat Sofiea dan Fatin tidak ada di situ disuruh Shahrul panggil mereka.Shahrul pun pergi memanggil mereka.dihampiri mereka bertiga"Hoi korang sembang apa tu".disergah mereka bertiga yang tengah asyik bersembang.masing-masing terkerut dengan sergahan Shahrul itu."ishhh kau ni shah terkejut aku ada jugak yang kena makan gelas kan"marah Hafeez,ditunjuk gelas di tangan nya pada Shahrul.

"ntah u ni terkejut kitaorang tau,nasib tak sakit jantung".protes Sofiea dengan muka marah yang dibuat-buat sungguh comel dimata Shahrul.Fatin disitu terkejut bukan kerana sergahan Shahrul tadi tapi terkejut dengan ape yang Didengar dari Hafeez tadi dia cakap orang yang handsome didepan mereka itu shah,setahu dia shah tak lah handsome mana kalau nak dibandingkan dengan orang ini.

"eh wait,tadi u kata dia ni Shah...maksud u Shahrul Bff kita yang skema tu ke?"Fatin ingin kepastian.

Erkkk skema hahaha Shahrul ketawa dalam hati.

"ye la tak kan u tak kenal kot".Hafeez menjawab pertanyaan Fatin.

Digeleng kepala menanda kan dia tidak kenal."memang tak cam pun,u dah handsome kan Shah kalau i tau u boleh jadi handsome macam ni i dah ngorat u dari dulu lagi tau".mana tak dia terpikat dengan Shahrul dulu dengan pakai bresses rambut pun macam budak skema sekarang dengan kemeja purple rambut pun dah berstyle.muka dah macam ala-ala Mario maurer.anak dara mana yang tak terpikat dengan Shahrul.

"bukan u je Fatin i pun terkejut tau mula-mula jumpa shah ni,i pun tak sangka dia boleh berubah sampai macam ni sekali".memang Sofiea pun tidak menyangka yang Shahrul boleh jadi handsome macam sekarang ni.

"ehh baby i lagi handsome la dari dia.jangan curang ok".Hafeez buat muka cemburu pada Sofiea minta dipujuk.

"mana ada i curang la bie i sayang u sorang je."senyuman mengoda diberikan pada Hafeez.Hafeez membalas senyuman kekasih hati nya itu.

Tersipu malu Shahrul dipuji...bukan disebabkan pujian dari Fatin tapi disebabkan pujian dari Sofiea."Sofiea mama u panggil makan...korang pun jom".mereka berempat beriringan dan duduk di meja makan.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Selesai saja makan mereka semua berbual di ruang tamu.mereka berbual kosong...mereka berempat bercerita yang mereka berkawan semasa waktu di kolej dahulu.gelak ketawa kedengaran disetiap ruang disitu.

XOXO Comment vote :)
Stay cool and awesome. :)

kisah cinta kitaWhere stories live. Discover now