PART 11

691 17 14
                                    

"kau bukan lagi sepupu aku la!kau pergi dari sini!"marah Fatin pada Sofiea yang ada didepannya sedang menangis, merayu padanya minta pertolongan memujuk nenek mereka.

"sampai hati kau Fatin buat aku macam ni...aku tengah susah sekarang ni.macam ni kau layan aku"Sofiea tak sangka sepupu yang paling dia sayang sanggup layan dia sebegini rupa lepas mendapat tahu dia sudah tidak punya apa-apa sekarang.

"dah diam la!kau blah la dari sini!kau bukan sepupu aku lagi!berambus...!!!"marah Fatin pada Sofiea.lalu ditolak sofiea keluar dari situ,ditutup pintu pagar dan masuk kedalam rumah nya,dibiarkan Sofiea diluar sana menangis teresak-esak.Sofiea pergi meninggal kan perkarangan rumah Fatin dengan hati yang hiba.

Sofiea sudah buntu mahu minta pertolongan siapa lagi,dia teringat kan seseorang dan Di keluarkan telefon bimbit dan mendail nombor seseorang...tetapi tidak diangkat pangilannya,beberapa kali juga la dia menghubungi orang tersebut tetapi tetap sama pangilan nya tidak dijawab.Sofiea ambil keputusan untuk pergi saja ke Jaya Holding untuk berjumpa kekasih hati nya untuk minta pertolongan...

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Hafeez sudah rimas dengan orang yang telefon dia berkali-kali itu,dan dibiar kan saja telefon nya berbunyi,lepas saja lama telefon dia tak berbunyi,dia mendail nombor Fatin...pangilan nya dijawab."u i nak tanya ni betul ke apa yang nenek u cakap pasal Sofiea hari tu?betul ke yang dia tu anak angkat?"

"betul la apa yang nenek i cakap tu.Sofiea memang anak angkat.dan dia dah kena halau dari rumah,and sekarang dia dah tak ada kena mengena lagi dengan Jaya Holding".

"biar betul?thanks god,nasib baik i tak kahwin lagi dengan dia"So siapa yang akan ambil alih syarikat?"

"dah tentu la i yang akan ambil alih syarikat tu,sebab i je saudara terdekat.and kenapa kalau Sofiea dah miskin u tak nak kahwin dengan dia?"ditanya Hafeez soalan bergitu,dia tahu yang Hafeez bukan cinta kan Sofiea pun dia hanya permainkan cinta Sofiea kerana harta sahaja.

"mana ada,i memang tak nak kahwin dengan dia,kalau u lain la u cantik,i suka sangat kat u...kalau u kahwin dengan i kan best" nada gembira dibuat,dia semamang nya tidak mencintai mereka berdua,disebabkan sekarang Fatin yang akan ambil alih syarikat,Fatin la lombong emasnya,dan bukan lagi Sofiea yang tidak punya apa-apa.

"what u nak kahwin dengan i?best nya...ok malam ni kita jumpa nak...bincang pasal wedding?

"ok no problem...kita jumpa tempat biasa la ye...bye sweetheart..."diputus kan talian dengan Fatin...dan beredar untuk keluar lunch diluar...di luar dia nampak Sofiea meluru kearah nya.

"u i rindu sangat dekat u,kenpa u tak angkat call i?"tanya Sofiea sebaik saja nampak dan pergi kearah kekasihnya.

"ada call ke tadi?ooo i tengah meeting kot masa tu"jawab Hafeez dengan muka selamba.

"oh ye ke...ummm bie i nak mintak tolong sikit boleh?"

"ummm...mintak tolong apa?"Tanya Hafeez

"boleh tak i nak tumpang duduk dekat rumah u,i dah tak ada tempat tinggal sekarang".tanya Sofiea pada kekasih nya agar dapat menumpang tidur pada waktu malam.

"mana boleh,i kan bujang tak elok kalau jiran rumah i tengok ada perempuan kat rumah nanti apa deorang akan kata....tak pasal-pasal kena tangkap khalwat pulak...tak nak i....nanti memalu kan mak bapak i je".

"tapi bie i dah tak ada tempat tinggal....mana i nak tidur malam ni,kalau u tak tolong i siapa lagi boleh tolong i....".

"u tak payah panggil i bie lagi la...and i tak ambil kisah mana u nak tinggal.kita tak ada hubungan apa-apa lagi...u jangan nak ganggu i lagi faham!!!" dijerkah Sofiea dan ditolak Sofiea supaya tidak pegang dan mendekatinya.

"sampai hati u kan mentang-mentang lah i dah tak ada apa-apa lagi u layan i macam ni...ok kalau tu yang u nak...i tak kan ganggu u and i tak kan jumpa u lagi,hubungan kita sampai sini saja".dikuatkan semangat nya untuk bercakap walaupun airmata tak berhenti mengalir laju.

"elok la tu,i pun tak heran la kalau orang macam u ni!!! I sekarang dah couple dengan Fatin dia tu lagi berharta dari u.memang i nak dengan u dulu pun sebab u ada harta sekarang memang tak la i nak pandang u!!!".Hafeez pergi meninggalkan Sofiea disitu menangis semahu mahunya seorang diri,ramai staff disyarikat itu menandang mereka berdua bertengkar. langsung Hafeez tidak peduli....

kisah cinta kitaWhere stories live. Discover now