PART 13

826 19 8
                                    

Sudah saja Sofiea habis megemas barang-barang nya ke dalam bilik baru nya itu,Sofiea bersiap untuk mengikut Linda untuk minta kerja di tempat kerja Linda.Sofiea diperkenalkan dengan Bos baru nya encik Raymond. Habis saja interview Linda membawa Sofiea untuk menyalin pakaian untuk waiter. Sofiea diajar cara untuk menghidang dan menghantar air pada customers,memang susah pada permulaan kerja,lagi-lagi pada diri nya yang tidak pernah mengangkat dulang air dan membuat kerja yang seperti ini.Sofiea sempat melihat anak-anak muda menari terkinja-kinja didalam club itu,dan dia dapat melihat ragam customers yang mabuk bila memesan air padanya.bergitu la diri nya dulu bila hidup nya senang dan mewah.

Hari pertama Sofiea diclub itu cukup memenat kan nya,mana kan tidak dari mula start kerja sampai balik tidak duduk kerana ramai customers, sampai sakit kaki Sofiea yang tidak biasa kerja berdiri sepanjang hari.tapi Sofiea kena bertahan kalau ikut kan hati tidak mahu dia berkerja seperti itu,tapi apakan daya kalau tak bekerja tiada duit untuk menyara diri.Sofiea perlu kuat kan semangat.selepas saja mandi terus Badan Sofiea dihenyak ke katil,dan bersiap untuk tidur.sebelum tidur Sofiea sempat megenang kan nasib dirinya sampai tidak sedar Sofiea sudah tidur melelap kan mata nya yang sedikit basah dek air mata yang mengalir.

————————————————————————————————

Selepas saja mesyuarat perlantikan Fatin sebagai CEO baru di Jaya Holding selesai dia masuk kedalam bilik baru yang lama dia idam kan jawatan itu,dia sempat memerhati kan sekeliling Dan ruangan Meja nya tiada 1 pun barang dan gambar Sofiea ada di dalam bilik ni lagi,Fatin tersenyum puas.Bunyi pintu diketuk Dari luar mengangu lamunan Fatin,membuat kan dia sedikit marah di sebabkan lamunan nya digangu dengan ketukan pintu yang entah Dari siapa.

"Masuk!"Nada marah yang keluar Dari mulut Fatin cukup merisau kan hati Syima sebagai secretary baru nya.

"Selamat tengah hari Cik Fatin,saya nak bagi tahu appointment Cik Fatin hari ini.Hari ni dalam pukul 3petang Cik Fatin ada meeting dengan Encik Shahrul dari Mega Berhad,pasal projek yang yang tertanguh oleh Cik Sofiea dulu yang diusaha kan dengan syarikat Mega Berhad".Terang Syima.

"Ok,ada apa-apa lagi?"Tanya Fatin.

"Tu je untuk hari ni Cik Fatin".

"Baik kamu boleh keluar,and one more buat kan I coffee".

"Baik Cik Fatin"Syima terus menghela kan nafas lega apabila keluar dari bilik Fatin,dia ingat Fatin akan memarahi nya kerana tadi semasa dia hendak masuk suara Fatin kedengaran marah.

Fatin mengeluar kan cermin didalam handbag nya,Dan mengeluar kan alat solek untuk menambah lagi ketebalan makeup nya,biasa la nak jumpa Shahrul kan,dia dah memasang niat untuk memikat Shahrul hari ini sambil bincang pasal projek.'alang-alang menyeluk pekasam biar sampai ke pangkal lengan'kata hati Fatin.Jam sudah menunjukkan pukul 3petang,pintu diketuk oleh Syima.

"Cik Fatin,Encik Shahrul dari Mega Berhad sudah sampai,saya suruh dia masuk ye".

"Ye,suruh dia masuk and Syima U buat kan 2 coffee ok".arah Fatin pada Syima.

"Baik Cik". Syima menutup pintu dan Shahrul di suruh masuk,Shahrul menguak tombol pintu dan Fatin Sudah menunggu nya dengan muka yang senyum sampai ketelinga.Shahrul memberi salam dan duduk dikerusi yang bertentangan dengan Fatin.Shahrul dan Fatin menanyakan khabar masing-masing.

Didalam hati Shahrul ingin menanya kan tentang Sofiea pada Fatin mungkin Fatin tau keadaan Dan dimana Sofiea tinggal sekarang.Shahrul memang cukup risau kalau terjadi apa-apa pada Sofiea.

"I nak tanya sikit boleh?kenapa aunty Mariam and nenek U halau Sofiea,sebab hari tu I ada jumpa Sofiea dekat bus stop depan office U ni,dia menangis and marah-marah I,I cuma nak tolong dia,I kesian tengok dia,I cuba cari dia tapi tak jumpa, U tahu tak mana Sofiea tinggal sekarang?U kan sepupu and bff yang paling rapat dengan dia mesti U tahu kan?".tanya Shahrul,disebabkan risau dengan keadaan Sofiea yang sudah berubah kehidupan nya sekarang.

Muka Fatin berubah lepas Shahrul bertanya kan keadaan Sofiea sekarang,Fatin harap kan Shahrul akan memuji nya cantik hari ni lepas dia tampal bedak sekilo dimukanya, tapi alih-alih Sofiea yang dia tanya.pertanyaan dari Shahrul itu sudah cukup membuatkan Fatin tiada mood pada hari ini.

"I tak ambil tahu pasal dia dah,dia tu bukan cousin I pun.yang U sebok nak tanya pasal dia tu pasal apa.lebih baik U tanya pasal projek yang U buat ni lagi berfaedah,daripada tanya pasal perempuan tu,dia bukan ada kena mengena dengan U pun sebok nak tanya pasal dia" marah Fatin pada Shahrul membuat kan Shahrul terkejut dengan apa yang Fatin cakap,tiada belas kasihan walau sikit pun pada Sofiea walaupun mereka sepupu.

Shahrul malas hendak bertekak dengan Fatin didiam saja dengan apa yang Fatin cakap tadi,dan meneruskan pasal projek pembinaan bangunan yang perlu diselesai kan secepat mungkin itu.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 25, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

kisah cinta kitaWhere stories live. Discover now