PART 9

644 20 5
                                    

"what!mama nak Sofiea khawin dengan dia!tak akan terjadi ok!".
Ditunding jari pada Shahrul.perasaan marah dan tak puas hati dilontar kan pada shahrul.semua yang ada disitu terkejut dengan keputusan Datin Mariam untuk menjodohkan Sofia dan Shahrul.

"kenapa kamu tak suka anak aunty,apa yang kurang dengan dia?"tanya Datin Julia pada Sofiea.

"saya bukan tak suka dengan anak aunty.tapi saya dah ada pilihan saya sendiri,aunty dengan mama tak boleh paksa saya kahwin dengan dia!"Sofiea pergi ke arah Hafeez yang duduk disebelah Shahrul,dan ditarik Hafeez dari bangun dari kerusi yang diduduk nya.

"dia ni pilihan saya,saya cinta kan dia dan saya tak kan khawin dengan orang lain selain dari dia!".Hafeez menganguk setuju dengan kata Sofiea itu."yes...aunty saya dan Sofiea akan khawin.saya cinta kan dia".kata Hafeez dengan berani.

"tak boleh!aunty dengan mama kamu dah setuju nak khawin kan kamu dengan Shahrul!"

"shut up!aunty siapa nak paksa khawin dengan anak aunty?saya tak akan khawin dengan dia!aunty faham tak!"jerkah Sofiea pada Datin Julia."panggg" satu tamparan hinggap di pipi Sofiea...berpinar pandangan Sofiea dari tamparan tadi.

"Sofiea!mama tak ajar kamu biadap macam ni,mama ajar kamu dari kecil untuk hormat orang yang lebih tua dari kamu,tapi lain pulak yang kamu tunjukan,apa lah yang mama salah ajar pada kamu ni".air mata sudah jatuh kepipi Datin Mariam kerana terlalu sebak...

"memang salah mama!Sofiea tak suka disuruh mama faham tak!".Sofiea sangat marah dan malu dengan tindakan mama nya yang menamparnya didepan mereka yang berada di situ.

"astarafirullah alazim,apa la dosa aku ya allah ,sampai anak aku jadi macam ni".makin laju air mata mengalir dipipi Datin Mariam.

"sudah jangan menangis mariam,kamu tak salah dalam mengajar dia,tapi budak ni yang tak berterima kasih lepas kita bela dia.memang budak tak sedar diri,dasar anak pungut".marah nenek Sofiea.dia memang dah lama tunggu saat macam ni nak halau Sofiea dari sini.

"apa mak cakap ni,kenapa cakap anak saya macam tu"

"dia bukan anak kamu dengan Mahadi.anak kamu dah meninggal masa kamu tengah nak melahirkan.Mahadi tak nak kamu meroyan bila kamu tahu anak kamu dah meninggal,jadi dia ambik budak ni sebagai penganti anak kamu tu.dengan katakan yang budak ni anak kamu,kamu tengok la perangai dia langsung tak sama dengan kamu atau Mahadi".

"mak jangan tipu saya mak"

"buat apa aku nak tipu kamu,Mahadi yang tak bagi mak cakap hal sebenar,mak dah lama bersabar dengan perangan budak ni.sampai tahap sekarang mak dah tak tahan nak layan perangai anak pungut ni!kalau kamu tak percaya kita buat ujian DNA untuk bukti kan yang dia ni anak kamu atau pun tak".

"tak,semua ni tak betul,aku anak mama dengan papa"Sofiea menafi kan kata nenek nya,mata Sofiea sudah mengalirkan air jernih.

"kau bukan cucu aku.anak aku pungut kau.kau faham!"jerkah nenek Sofiea.

Sofiea lari masuk kebilik dan menangis sepuas nya....didalam hati nya dia memaki semua yang terjadi tadi.dan dia tertanya kenapa papanya merahsia kan hal penting ini.

Datin Mariam pengsan disitu kerana terkejut dengan apa yang telah terjadi.mereka yang berada disitu membantu Datin Mariam dari pengsan.Datin Julia terkejut dengan apa yang terjadi tadi,dia tidak menjangka semua ni akan berlaku.sekali gus dia berasa lega kerana tahu tentang hal ini.kerana kalau dikahwin kan Shahrul dengan Sofiea hanya sia-sia sebab Sofiea bukan Waris dari Jaya Holding.dan tidak berkembang la bisnes mereka.

terpancar senyuman diwajah Fatin,Maya,nenek Sofiea...kerana dendam mereka sudah terbalas.Fatin pula ada peluang dia untuk mendapat kan Shahrul sekarang.

Vote!!! Comment!!! :) sorry lambat update....heeee :)

kisah cinta kitaWhere stories live. Discover now