PART 6

781 14 0
                                    

"so macam mana...?ok tak?"tanya Shahrul pada Sofiea tentang projek yang diusaha sama kan dengan syarikat nya dan Sofiea.

"ok sangat...i tak menyesal bagi projek ni pada u tau,memang bagus hasil kerja u ni."kagum Sofiea melihat projek bangunan yang Shahrul usahakan itu sudah hampir siap.memang tidak salah dia meletak kan kepercayaan pada Shahrul.

telefon sofiea berdering

Dipandang Shahrul dengan serba salah disebab kan dia terlupa memperlahan kan bunyi deringan handfon nya,dia memang tidak suka bila tengah berkerja handfon berbunyi.Shahrul memandang Sofiea dan menyuruh Sofiea menjawab pangilan tersebut,mana lah tau pangilan penting ke.Sofiea hanya tersenyum dan menjauh kan sikit dari Shahrul,dan dijawab pangilan itu.

"Hello,Sofiea kamu dekat mana sekarang ni?"suara Datin Mariam terdengar dari talian.

"nak apa?kenapa tanye?"disoal nya Datin Mariam balik.

"saja je mama tanya...mama nk suruh kamu balik awal malam ni,Aunty Maya dengan Fatin nak datang malam ni.nenek kamu buat jamuan sikit,balik cepat tau".pesan Datin Mariam pada putri kesayangan nya itu.

"ummm...tengok la nanti sofiea tengah busy ni buat projek Mega Berhad"jawab Sofiea malas.

"oh ye ke...kalau macam tu suruh Shahrul dengan Datin Julia datang sekali,boleh kita sambut kejayaan projek baru kamu tu dengan diaorang.kamu jangan lupa ajak diaorang tau".pesan Datin Mariam.

"ye la...ok la ma sofiea busy ni nanti call balik.bye".belum sempat Datin Mariam bercakap,dimati kan handfon nya itu.

"Shah malam ni ajak your mum datang sekali tau kat rumah i"my mum ajak datang,diaorang biat majlis sikit raie kan projek kita ni".

"Ok no problem...i mesti datang punye la".senyuman terukir dibibir Shahrul dengan ajakan kerumah Sofiea itu.

Selesai sahaja mereka melihat tapak projek yang sudah hampir siap itu,Sofiea mengajak Shahrul makan tengahari bersama,dan sambil menyambung perbincangan mereka tentang projek mereka.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Sofiea balik awal dari kerja...dan terus masuk ke bilik nya dan lalu membersih kan tubuh nya.selesai menyegar kan tubuh nya dicapai drees didalam almari baju nya.drees berwarna pink dan purple menaik kan lagi seri Sofiea bila memakai drees itu.sudah siap dia makeup.dia bergegas turun kebawah,bukan apa dia terlampau teruja kerana kekasih hati nya pun turut akan datang sama dengan Shahrul.waktu dalam perjalan pulang tadi Hafeez menelefon nya mengata dia hendak datang kesana malam ini.tu pun dia dapat tahu dari Shahrul,disebab kan dia mengajak Shahrul keluar malam ini tapi Shahrul pulak yang tidak mahu ikut disebab kan Shahrul dijemput kerumah Sofiea...

Sofiea apa lagi suka sangat bila mendengar kan yang kekasih nya hendak datang kerumah nya,rindu dihati terubat sedikit.

Dimuka pintu dia ternampak kerata sonata memarkir didepan rumah nya...di lihat Fatin dan Aunty nya Maya turun dari kereta dan tersenyum kearah nya,dia membalas senyuman mereka seperti nak tak nak...lain yang ditungu lain pula yang sampai.Sofiea membalas pelukan Aunty maya dan Fatin,dan dipelawa masuk kedalam rumah.mereka masuk dan terus kearah nenek nya.

Tidak beberapa minit kereta shahrul dan Datin Julia pun sampai sama.dilayan sama seperti Fatin dan Aunty Maya tadi.dan dipelawa masuk.dia tetap menungu kekasih hati nya tiba.kereta Hafeez sudah terlihat didepan rumah nya....sunguh segak Hafeez dari pandangan nya...senyuma nya paling ikhlas dihadiah kan pada Hafeez.

"you so beautiful tonight baby"dihadiah kan kata pujian pada Sofiea.

"thanks bie".merah pipi Sofiea bila dipuji Hafeez.diajak Hafeez masuk dan mereka beriringan masuk kedalam rumah agam Sofiea...

kisah cinta kitaWhere stories live. Discover now