Iron Maiden - Afraid To Shoot Strangers
---
Věnováno všem, kteří to se mnou a s Letifer ještě nevzdali. Mockrát vám děkuji.
---Bylo jen pochopitelné, že ředitelovo prohlášení s sebou mezi studenty vneslo strach a obavy. V dřívějších dnech viditelné tendence se sdružovat a tiše si špitat, ať už doslova o čemkoli, jako mávnutím kouzelného proutku vymizely – a ani toho mávání hůlkou k tomu nebylo zapotřebí. Zdálo se, že Zmijozelští v tom spatřují potěšení. Naopak to byli oni, kteří svou aktivitou, leckdy až přemrštěnou, naplňovali chodby a nemuselo jít ani o týrání mladších spolužáků z ostatních kolejí. I formující se srdce odboje se na čas stáhlo, třebaže ne tolik jako ostatní: trojice nebelvírských studentů s havraspárským primusem se od sebe nedržela dál, ovšem společně strávené chvíle trávili spíše v družném tichu. Dokud si někdo nedal tu práci, aby je pozoroval soustředěněji a delší dobu. Pak by si všiml, že v časech v knihovně jen nesedí nad učebnicemi, nevypisují si poznámky a nestudují, ale stíhají si mezi tím vcelku rychle a často vyměňovat i psané vzkazy.
I Hermiona s Dracem se pro jednou opět rozhodli, ač to bylo proti jejich přáním a touhám, že na pár dní, než se prvotní šok po Snapeově nové vyhlášce uklidní, bude lepší, když Hermiona nebude riskovat svou přítomností v prostorách hadí koleje. Ne že by z toho snad byli nadšení. Nebelvírská primuska tak hlavní své působení začala přesouvat na bezpečné místo, o němž věděla, že v něm prozatím bude mít dostatečné soukromí: o odbojové podobě komnaty Nejvyšší potřeby zatím kromě ní, Ginny, Adama a Nevilla nikdo neměl tušení.
I tak ji poté, co třikrát přešla před zdánlivě obyčejnou zdí v sedmém patře, zatímco usilovně myslela ani ne tak na podobu komnaty jako spíš na způsob, jak se vytratit dolů do sklepení a svého pokoje ve zmijozelských prostorách, a ve stěně se vyrýsovaly dveře, překvapilo, když první, co po jejich otevření zaregistrovala, bylo tiché praskání zvuku. Ano, praskání zvuku, tak by onen zvuk popsala nejsnáze, a dosti možná i nejpřesněji. Přesně takový zvuk vydávalo i tátovo rádio, když byl špatný signál. Hermiona zavrtěla hlavu, až jí vlasy napadaly do obličeje. Nebude na své rodiče myslet.
Čekala Adama, čekala Nevilla. Přeci jen u nich byla šance, kde by k takové věci, jako je starý tranzistorák, mohli přijít. Rozhodně však nikoli zrzavý neuspořádaný drdol, jejž si Ginny svázala jen tak ledabyle na temeni, jenž vykukoval nad opěradlem jedné z pohovek.
Ne že by snad byla radši, kdyby to skutečně byl jeden z chlapců, přesto se Hermiona v první chvíli nebyla s to ubránit vlně zklamání. Přeci jen, přišla sem proto, aby byla sama. Oddechnout si na chvíli od shonu vyučování, od pronásledujících pohledů ostatních, z nichž valná část jako by jí dávala na vinu Snapeovu vyhlášku, to dost jasně dokázala číst z jejich tváří, ač nikdo neznal skutečnou povahu role, jíž v celé této situaci doopravdy sehrála.
Hermiona se párkrát zhluboka nadechla, nasadila na tvář víceméně neutrální masku a obešla pohovky, aby se dostala ke kapitánce kolejního mužstva blíž.
„Ahoj," pozdravila svou mladší kamarádku a trochu důrazněji, než bylo nezbytné, odložila hromadu věcí ze své náruče na konferenční stolek před sebou, následně se sesunula na mrzimorsky žlutou pohovku a zabořila se zády do opěradla. Třebaže svou přítomnost dala najevo, Ginny sebou přesto trochu trhla, na její tváři bylo jasně čitelné překvapení, když vzhlédla: skutečně to bylo tranzistorové rádio, jež jí leželo v klíně.
„Ahoj," Ginny si oddechla. „Jsem upřímně ráda, že to jsi ty a ne kluci," dodala úlevně. To si k sobě přitáhlo Hermioninu pozornost, ostatně sama si říkala totéž, když tu spolužačku a kamarádku spatřila.
ČTEŠ
Letifer
FanfictionPŘÍMÉ POKRAČOVÁNÍ POVÍDKY MORSMORDRE - OBSAHUJE SPOILERY! A na bledé kůži se skvělo Znamení zla. Co všechno jsme ochotni udělat pro ty, které milujeme? Odvrátit se od svých přátel. Hodit za hlavu to, čemu jsme celý život věřili. Vzdát se sebe samých...