Vivian uyandı ve gözlerini kırpıştırdı. Rüyası yavaş yavaş anılarına süzülürken, sessizce yastığına bağırdı.
'Adımı neden böyle söyledi..... Düşünmeden edemiyorum.'
Hayatında ilk defa insanların onun adını söylediğini duymuyordu. Ebeveynler, öğretmenler ve diğer birçok tanıdık geçmişte vardı. Birçok kez söylenmişti ve tanıdık bir şeydi.
'Roger söylediğinde neden bana bu kadar yabancı geliyor?!'
Roger onun önünde olmamasına rağmen, rüyasında onun adını söylediği düşüncesi yüzüne ısı getirdi. Bu sayede Vivian sabahın erken saatlerinde yüzüne soğuk su sıçratmak zorunda kaldı. Yüzünün biraz sakinleştiğinden emin olduktan sonra kahvaltı için aşağı indi.
"İyi uyudun mu?"
Vivian yemek odasına doğru yürürken Roger'ın onu beklediğini gördü. Bu sabah biraz sıra dışı bir görünümü vardı. Üniformalıyken saçları her zaman düzgün bir şekilde fırçalı ve şekilliydi ancak bugün üniformalı olmasına rağmen göz kamaştırıcı kızıl saçları hafif bir karmaşa içindeydi.
Bakışları ona uzun süre sabitlendiğinden Roger utangaç bir yüzle yanaklarını okşadı.
"Neden bana öyle bakıyorsun?"
Utanıyordu, yüzünde bir şey olabileceğinden endişeleniyordu.
"Önemli bir şey değil. Saçların normalden farklı görünüyor. Normalde saçların böyledir ......."
Vivian elini her zamanki saçı şeklinde alnının üzerinden geçirdi.
"Fırçalamadın mı?"
Nedenini şimdi biliyormuş gibi kısa bir ünlem işareti çıkardı.
"Bugün normalden biraz daha geç eğitime başladım. Saçımı toparlayacak vaktim yoktu."
Akan saçlarını hafifçe fırçaladı. Yakından bakıldığında hafif terli olduğunu fark etti.
Roger utanarak gülümsedi ve Vivian'ı yemek odasına götürdü.
Onu takip eden Vivian, Roger'ı rüyalarından hatırlarken sessizce göğsünü tuttu. Gerçekle hayalleri arasındaki tek fark, gerçekte 'yapmadıklarıydı', ancak bu fark ortadan kalktığında, bunun gerçek olup olmadığı fark edilmeyecek gibiydi.
Vivian.
Onu ağır bir sesle çağırdığı ve karışık saçlarını yanağına sürttüğü görüntüsü zihninde oyalandı. Sabahtan itibaren zar zor dinen sıcaklık tekrar yükseldi. Vivian aceleyle ellerini yüzüne salladı. Şu anda yakınlarda buzlu su yoktu, bu yüzden bunu yapmak zorunda kaldı.
"Bu arada."
Önde yürüyen Roger haber vermeden arkasını döndü. Vivian'ın iki eliyle yüzünü havalandırdığını gördü ve kaşlarını çattı.
"Burası sıcak mı?"
'Ama dışarısı soğuk'
Roger düşündü, hafif bir rüzgarın estiği pencereden dışarı baktı. Vivian, görmemesi gereken bir şeyi fark etmiş gibi aceleyle elini salladı.
"Hayır! Ben iyiyim."
Ne düşündüğünü söyleyemedi, bu yüzden umutsuzca cevap verdi. Roger da daha fazla irdelemedi, bunun yerine tek bir kaşını kaldırarak onu kenara itti.
"Dün Daniel ile ne hakkında konuştun?"
Başlangıçta soracağı şeyi gündeme getirdi. Vivian dün Daniel'in odasına yemekle giderken onu gördüğünü hatırladı. Roger'la koridordan yemek odasına yürürken önceki gün olanları anlattı. Saklanacak bir şey değildi, çünkü Batı ile bir ilgisi olabilirdi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Vivian'ın Koşulları
RomanceVivian, imparatorluğun tek spiritüalistiydi . Üç yıl yurtdışında spiritüalizm sanatını okurken rüyalarında beliren adamla yakın bir ilişki sürdürüyordu. Eve döndükten sonra hayalindeki partnerine veda edeceğini düşünmüştü. Fakat.. ****** " Baba. Maj...