KODEKS KRÓLESTWA
Rozdział I: Władza Królewska
1. Król jest najwyższą władzą w królestwie i jego słowo jest prawem.
2. Wszelkie decyzje, dotyczące królestwa, są wyłączną prerogatywą króla.
3. Król ma prawo do mianowania i odwoływania dowódców, zarządców i innych urzędników.
4. Nie wykonanie rozkazów króla lub tych wydanych w jego imieniu skutkuje dożywotnią karą pozbawienia wolności.
5. Królem zostać może tylko i wyłącznie prawowity potomek władcy. W sytuacji, gdy linia królewskiego rodu wygaśnie, kolejnego władcę wybiera się przez głosowanie całego narodu.Rozdział II: Strażnicy porządku
1. Najważniejszymi osobami, po rodzinie królewskiej, są dowódcy armii i Tropiciele.
Tropiciele, jako strażnicy porządku, podlegają bezpośrednio królowi.
2. Nie istnieje żadna instancja wyższa nad Tropicielami, oprócz samego króla.
3. Tropiciele mają prawo do egzekwowania prawa w imieniu króla w całym królestwie.
4. Nikt, poza władcą, nie może unieść na generałów i tropicieli ręki. Kto zastosuje wobec nich przemoc fizyczną lub psychiczną, podlega karze pozbawienia wolności do lat dwudziestu.
5. Tropicielami zarządza Główny Tropiciel. To on nadzoruje rekrutację, działanie Korpusu i siedziby członków Korpusu.Rozdział III: Zarządzanie Prowincjami
1. Król zarządza każdą prowincją królestwa, z wyjątkiem wyspy wikingów i siedzibami ludu gór.
2. Wyspa wikingów i Lud Gór posiadają autonomię, lecz są zobowiązane do uznawania władzy króla i płacenia trybutu.
Król może w dowolnej chwili cofnąć ich przywileje.
3. Prowincjami Ludu Kwiatów, Gwiazd i Morza zarządzają namiestnicy wyznaczeni przez króla. Stosują oni prawa, narzucone przez władcę i są zobowiązani do pobierania daniny od poddanych.
4. Każdy, kto identyfikuje się jako niezrzeszony, nie może korzystać z przywilejów należnym członkom ludów (nie dotyczy tropicieli i żołnierzy królewskiej armii).Rozdział IV: przestępstwa
1. Każda zdrada wobec króla jest najcięższym przestępstwem.
2. Osoba uznana za winną zdrady wobec króla zostanie ukarana karą śmierci.
3. Postępowanie w sprawie zdrady prowadzone jest przez specjalną radę wyznaczoną przez króla.
4. Każdą sprawą dotyczącą zastosowania przemocy fizycznej lub psychicznej wobec wysoko postawionych generałów czy tropicieli zajmuje się rada stworzona przez króla.
5. Drobnymi przestępstwami (kradzież, gwałt) zajmują się namiestnicy prowincji. Przewinienia takie karane są najczęściej grzywną lub batami, jednak kara różni się w zależności od skali.
6. Nieposłuszeństwo wobec króla lub ludzi działających z jego upoważnienia skutkuje karą dożywotniego pozbawienia wolności.Rozdział V: użytkowanie magii
1. Magię można spożytkować tylko w sposób pożyteczny dla innych poddanych.
2. Kto używa czarnej magii, skazany jest na natychmiastową karę śmierci poprzez spalenie na stosie, na to zasługują czarnoksiężnicy.
3. Kto użyje magii przeciwko władcy, Tropicielom lub wysoko postawionym, zostanie pozbawiony wolności na okres lat pięciu.
CZYTASZ
Pieśń mroku i gniewu
Fantasy★ Romantasy ★ Czy zło może przerodzić się w dobro? Czym powinien kierować się człowiek: moralnością czy narzuconymi zasadami? Jak poradzić sobie w świecie, który nie radzi sobie z tobą? Co jest ważniejsze: lojalność czy sumienie? Opowieść o tym, do...