Bab 3

303 22 1
                                    

Taehyung telahpun tidur namun tidurnya tidak lena kerana dia asyik teringatkan Taemi. Risau juga dia kerana Taemi tu perempuan walaupun Taemi tu tomboy dia still perempuan. Fact!

Taehyung berguling-guling di atas katilnya. Jam pada ketika itu menunjukkan jam 11.34 malam.

Taehyung P.O.V

"Dia tak balik lagi?! Dah nak pukul 12 malam ni!", aku mengusutkan rambutku.

Penat aku menunggu dia balik tapi sehingga sekarang masih tidak munculkan diri di rumah. Takkan lah dia merajuk sampai tak nak balik rumah. Setahu aku dia tak tahu lagi kawasan kejiranan di sini.

Aku mengambil keputusan untuk menelefonnya. Ya! Aku perlu menelefonnya kerana kalau jadi apa-apa kepadanya aku yang kena. Yelah, dia anak tunggal, anak yang terkaya di Seoul pula tu.

Aku pantas mendail nombor Taemi. Tidak sampai seminit panggilanku dijawab.

"Annyeong-", aku berbicara xD

"Eo, annyeong. Kamu siapa ya?" Eh?! Itu bukan suara Taemi. Tapi suara seorang ahjumma?!

"Saya...ah...saya nak bercakap dengan Taemi", aku berkata kepadanya.

"Taemi? Oh, yang pengsan ni perempuan ye. Ah, ye. Perempuan ni ada di blah blah blah. Saya hanya tolong angkat saja", kata ahjumma itu. Fuhhh, ahjumma tu tak akan apa-apakan dia kan?

"Ah..kamsahamnida ahjumma. Saya akan ambil dia sekarang juga", aku berkata lalu bersiap untuk mengambil Taemi di tempat ahjumma itu beri.

Aku memandu dengan laju ke tempat tersebut. Kelihatan Taemi sedang duduk sambil kepalanya berada di atas meja. Ya, Taemi berada di kedai makanan segera. Ahjumma itu adalah penjual di situ
 
Aku melihat Taemi yang tertidur di situ. Patutlah ahjumma tu berkata yang dia ingatkan Taemi itu lelaki. Tengoklah pakaian Taemi. Semuanya pakaian lelaki yang dia pakai.m, even perfume?! Hebat minah ni.

"Eh, kamu. Kamukan yang menelefon tadi?", seorang ahjumma berkata kepadaku  aku rasa dia adalah ahjumma yang aku bercakap di dalam telefon tadi kerana suaranya sama.

"Ye..ahjumma. Kamsahamnida sebab tengokkan dia", aku berkata sambil tersenyum lalu menundukkan sedikit badanku tanda hormat.

"Eo..kwaenchanha. Ahjumma tengok muka dia tadi pucat. Ahjumma panggil-panggil dia tak sedar pula. Ahjumma pon suruhlah suami ahjumma angkat dia letak di sini. Kesian pula tengok dia. Eh, ahjumma pergi dulu ya", jelas ahjumma itu lalu segera dia pergi dari tempat aku dan Taemi berada.

Taemi, taemi. Suka betul susahkan orang. Hmm, perempuan semua sama. Menyusahkan!

"Eh!", jerit Taemi secara tiba-tiba lalu mematikan segala lamunanku.

"Aku kat mana ni?!", sambungnya lagi sambil membulatkan matanya.

"Kau kat sinilah. Wae?!", aku membalas. Saja ingin mencari pasal dengannya. Aku tak puas lagi membalas dendam kepadanya kerana dia telah mencalarkan maruah aku pagi tadi.

"Kenapa aku ada kat sini hah?! Kau nak buat apa ah?!!!!", Taemi menjerit kepadaku. Suka hati saja mahu jerit dengan aku. Aku tarik rambutnya nanti baru tahu. Hehe

"Tak payah nak jerit depan aku lah Tommy~ aku tak nak buat apa-apa pon dengan kau. Kau sepatutnya kena berterima kasih dekat aku tau! Kalau aku tak ada siapa yang nak jumpa kau kat sini? Dah lah tak tahu jalan balik rumah. Yang kau tahu jerit, marah, jerit, marah. Tu je. Cubalah berterima kasih sikit. Tommy, tommy~", aku membebel kepadanya. Rasakan haha

"Oh..erm.. gomawo~ eh, jap!!!! Kau panggil aku Tommy?!!! Hotak kau lah!", Taemi berkata kepadaku. Jerit lagi dia ni. Lagi 10 tahun aku duduk dengan dia, berkemungkinan besar yang aku akan kehilangan deria pendengaran.

"Tch. Kau jerit dekat aku huh Tommy? Kau ingat aku tolong kau ni tak ada bayaran ke?", aku berkata kepadanya lagi dengan gaya angkuh. Amik kau!

"Eh? Tak ikhlas ah kau!!!!!!!! Habis tu, kau nak berapa? Nanti aku bagi kau duit. Setakat duit no hal lah!", Taemi membuat muka berlagak denganku. Dia berkata dalam nada tinggi lagi. Tak faham bahasa betul, orang kata jangan jerit tu, janganlah.

"Hahahahah.. Siapa kata aku nak duit?!", aku berkata sambil menunjal kepalanya. Haha. Muka dia kelihatan marah gila!

"Habistu kau nak apa?! Cakap lah cepat", Taemi berkata kepadaku. Aku dapat lihat mood dia sway~ xD

"Ahjumma! Ada kertas dan pen tak?", aku bertanya kepada salah seorang ahjumma di kedai itu. Dia mengangguk dan memberikan aku pen dan kertas.

Aku mengambilnya dan mengucapkan terima kasih. Aku menulis perkara-perkara yang aku mahu si Taemi buat. Amik kau! Setelah siap aku memberikan keetas itu kepada Taemi. Dia membacanya dan dahinya berkerut haha! Matanya membulat.

"Yah!!!!!!! Aku tak nak buat lah!", Taemi menjerit kepadaku.

"Kau still kena buat juga. Aku sanggup untuk tumpangkan kau nanti tau. Kalau aku tak datang, kau nak balik macam mana? Cuba kau fikirkan. And, kalau kau taknak buat juga, aku beri tahu appa kau yang kau masih tak mahu ubah penampilan kau!", aku mengugutnya. Haha tahu cuak.

"Okay! Fine!", Taemi bersetuju.

"Ingat ya! Firstly, kau kena always cakap formal dengan aku! Jangan kurang ajar! Keduanya, jangan jerit depan aku! Pekak nanti. Ketiga, jangan cuba tolak apa yang aku minta dari kau. Keempat, kau kena ikutkan semua kata-kata kau. Kelima, siapkan segala keperluan aku. Akhir sekali, hormat aku! Dan jangan cuba-cuba curang dengan aku. Kalau kau tak ikut semua tu aku bagitahu appa kau yang kau ni tak layan aku dengan baik! Faham tak? Ah! Kau tak patut sibuk dengan hal aku. Aku nak buat apa-apa sukahati aku. Arasseo?!", aku berkata kepadanya dengan angkuh. Sekarang aku puas!

Taemi memandangku dengan muka yang marah? Hahah nak tak nak dia kena buat juga.

"Okay. Fine!!!! Aku buat!!!!", Taemi menjerit kepadaku.

"Kau jerit?! Kau buta ke tak baca syarat aku? Ke kau pekak? Aku dah cakap kan tadi jangan jerit depan aku. aku nak tambah lagi satu, kalau kau jerit depan aku, aku terkam kau hidup-hidup. Kau ingat kau pakai baju besar-besar aku tak tahu apa yang ada kat dalam? Hmm?", aku berkata dengan muka yang serious. Muka dia pucat! Haha

"Ahhhh..okay fine", Taemi berkata dengan muka yang marah. Rasakan sayang~

"Oh, dahlah jom balik. Dah tengah malam ni", aku berkata lalu menarik lengannya.

"Ouch! Appeo!" Janganlah pegang kuat-kuat! Tangan aku melecur tak baik lagi!, Taemi berkata dalam kesakitan.

Serious? Melecur?

"Ooo, mianhae. Aku tak tahu.. mm, okay lah jom balik", aku berkata kali ini aku memegang dengan lembut tangannya.

"Uhhhh...uhhhhhh... Taehyung~~~~~~~~ boleh tak kau teman aku makan~~~~~? Alang-alang dah ada kat sini..a...aku lapar..  dari pagi tadi tak makan.....", Taemi berkata kepadaku dengan muka yang kesian. Aku nampak betapa laparnya dia hehe xD

"Okay..aku teman kau. Cepatlah!", aku berkata kepadanya.

"Ahhh...hmmmm", Taemi membuat bunyi yang pelik.

"Apa lagi Tommy?!", aku berkata separa jerit . Dahlah minta orang temankan makan.

"Ah....kau bayarkan boleh?"

WHAT??!!

Tbc

Just Love Me Right [Kim Taehyung]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora