Bab 4

325 23 1
                                    

Taehyung P.O.V

Sepanjang aku memandu ke rumah si Tommy ni telah terlena dibuai mimpi. Ish, dia ni. Orang penat-penat memandu dia boleh sedap-sedap saja tidur. Tak adil! Kau tunggu nanti Taemi, aku akan seksa kau cukup-cukup! Hahahahahaha! Eh, kejamnya aku.

Tempat yang kutuju iaitu rumah aku sendiri telah sampai. Taemi ni pula masih lagi tidur. Aku bercadang mahu mengejutkannya. Kalau nak diangkat, aku rasa berat juga dia ni. Hehe

"Taemi.....ireonaseyo~ ppalli~", aku mengejutkan Taemi sambil menepuk-nepuk lembut pipinya.

Tiada reaksi.

Tidur matikah dia?

"TAEMI!!!!!!!!", aku menjerit kepadanya. Tiada respon lagi. Huh! Tidur mati betullah dia ni.

Aku tanpa bertangguh lagi segera mengangkatnya ala-ala bridal style gitu. Romantik gitu. Haha

Aku segera mengangkatnya lalu menuju ke bilik Taemi. Taemi ni sebenarnya ringan je. Tak adalah berat mana pun.

Aku segera meletakkan Taemi di atas katilnya. Dia merekot kesejukan setelah aku meletakkannya di atas tilam. Lalu, aku menyelimutkannya.

Aku merenungnya lama. Mataku tertancap pada baju Taemi. Kotor.

"Tak ada pilihan. Kena tukar ni", aku berkata sendirian sambil tersenyum sinis.

Disebabkan kau berhutang dengan aku Taemi, aku berhak!

Lalu aku segera membuka pakaiannya satu per satu ..............dan segera ku tukar ke pakaian yang baru dan semestinya bersih.

Taemi P.O.V

Aku menggosok-gosok perlahan mataku. Matahari memancar tepat ke muka ku. Dah pagi nampaknya.

Aku segera bangun dan kulihat jam menunjukkan angka lapan pagi. Sungguh kena tidurku semalam.

Tapi, seingat aku. Bukankah semalam aku tertidur dalam kereta Taehyung? Eh! Aah! Habistu macam mana pulak aku boleh ada di katil ni? Mungkin aku terlupa semalam aku berjalan sendiri rasanya. Sebab takkanlah si Taehyung tu nak angkat aku. Dahlah jadikan aku hamba dia! Ni entah-entah sekejap lagi dia suruh aku masak. Hmmm

Ting

Bunyi itu menandakan ada SMS yang masuk. Aku dengan kadar segera terus membacanya.

Taehyung: masak sarapan untuk 'SUAMI' kau yang tercinta! Aku tahu lagi 10 minit dah tersedia dalam bilik aku! Dan air aku nak susu tau! Aku taknak terlalu panas dan tak terlalu sejuk dan pastikan sedap! Tak sedap aku suruh kau buat lagi sampai sedap!

Aku membaca SMS dari 'SUAMI" yang tercintaku dengan perasaan yang marah namun ku tahankan jua. Kalau tidak disebabkan dia menolongku, jangan harap aku nak buat semua ni.

Aku segera keluar dari bilik dan terus ke dapur untuk masak. Disebabkan dia hanya memberiku masa hanya 10 minit, aku hanya mampu masak omelet saja. Senang dan cepat. Bukannya aku tak tahu untuk masak masakan lain cuma aku tak ada mood nak masak yang rumit pagi-pagi macam ni.

Omelet sudah siapku masak lalu kubancuh susu. Aku merasa air buatanku itu.

"Sedapnya...kalau si alien tu kata tak sedap aku sumbat mulut dia dengan cawan ni", aku membebel sendirian.

Setelah semuanya siap terhidang aku segera membawa hidangan tersebut ke bilik alien itu. Sekarang ni aku betul-betul rasa seperti seorang hamba abdi! Kejamnya si alien ni!

Aku mengetuk terlebih dahulu pintu 'putera raja' seorang ni sebelum masuk. Bimbang sekiranya aku masuk tanpa ketuk dia tidak pakai baju ke. Habislah nanti mataku yang suci ni kalau terlihat abs dia ke. Eh, tah ada abs ke tak.

"Masuklah", jawapan pendek dari Taehyung membuatkan ku terhenti dari lamunanku yang mengarut tadi

Aku membuka pintu bilik Taehyung. Dan segera masuk? Aku taknak masuk sebenarnya tapi putera raja baik sangat sampai suruh aku menemannya sampai habis makan.

"Cheonma ", Taehyung berkata kepadaku setelah aku meletakkan tray berisi sarapannya di depannya. Jap, bukankah dia sepatutnya berkata 'komaweo'? kenapa cheonma pula?

Aku membuat muka pelik kepadanya. Aku tahulah dia ni memang pelik tapi sepelik daan semengarutnya dia aku yakin bahasa dia lulus dalam exam.

"What did you expect me to say Tommy? Komaweo?? For what huh? Kau kan orang suruhan aku, tak perlu aku cakap komaweo rasanya ", Taehyung berkata kepadaku dengan angkuhnya. Dahlah panggil orang Tommy. Aku tahulah aku ni Tomboy tapi tak adalah lagi orang memanggilku Tommy.

"Errrr??????", aku masih lagi keliru. Apa yang dia cuba sampaikan? Adakah aku yang kena ucap terima kasih kepadanya? Untuk apa? Hal semalam? Rasanya sebelum naik keretanya lagi aku sudah mengucapkan terima kasih kepadanya. Takkanlah aku kena ucapkan terima kasih setiap kali bertemu dengannya.

"Saya yang patut cakap komaweo ke? For what Kim Taehyung?", aku bertanya kepadanya dengan formal. Nak termuntah pulak cakap saya-awak dengan alien sekor ni.

"Sebab malam tadilah. Firstly aku dah tolong angkat kau dari kereta sampai bilik. Secondly, baju kau kotor dan aku yang kena tukarkan. Tak ke kau kena cakap komaweo dekat aku Taemi-ssi?", Taehyung berkata sambil menghadiahkan senyuman yang cukup sinis kepadaku.

So, aku berada di dalam bilik aku angkara dia? Okay, aku patut berterima kasih. Tapi dia ada cakap dia tukarkan baju aku? Aku menundukkan kepalaku untuk melihat baju yang ku pakai sekarang. Mwoya?!!!!!! Aku kini memakai baju tidur satin yang cukup seksi sekali. Kenapa semasa aku bangun tidur tadi aku tidak sedar langsung mengenai pakaianku?! Mungkin sebab aku pernah memakai baju yang sebegini sebelum ini. Dari mana dia dapat baju ni? Mesti dia terjumpa dalam almari aku! Tidak!!!! Tapi! Betulkah Taehyung yang tukar baju aku? Maksudnya....dia....dia..... aarghh!!!!

Mataku menjadi bulat sebulatnya. Ku rasa darah menyerbu ke mukaku. Malu sungguh aku dengannya kini. Sudahlah baju ini cukup seksi, paras lutut saja. Tapi, aku tidak ada masalah pun untuk pakai baju macam ni kerana baju ini memang baju kegemaranku dulu. Cuma untuk memakai baju ini di depan Taehyung pasti janggal kerana aku mempamerkan imej boyish di depannya.

"Hahah. Wae? Malu ke?", Taehyung bertanya kepadaku. Kalau tidak disebabkan perjanjianku dengannya pasti dia kini sudah berada di wad ICU!

Aku masih lagi menunduk ke bawah. Malu dan marah yang teramat dengan si alien ni!

"Tommy...tommy.. Cantik kau pakai macam ni. Tak salah semalam aku memilih baju ni. Aku memang tak sangka kau ada baju macam ini. Hahahahah! Btw, body kau yeppeo~~~", Taehyung berkata sambil ketawa. Tak guna punya Alien!!!!!!!!

"Byuntae!!!!!!!!!!!!!!!", aku menjerit semahunya lalu aku keluar dari bilik Taehyung. Air mata mengalir dengan deras. Aku menangis kerana terlalu malu dan marah terhadapnya. Selama ini, tak pernah ada orang yang melihat diriku dalam keadaan yang tak sempurna lagi. Tapi Taehyung boleh lagi mengatakan body aku yeppeo?! Tak guna punya Taehyung!!!!!

Aku menenangkan diriku dalam bilik.

Ting

Taehyung: Taemi~ jeongmal mianhaeeeee~~~~ aku tak buat apa-apa pun dekat kau. Jangan risau. Btw, siap cepat! Aku nak bawak kau keluar. Bosanlah duduk rumah!

Just Love Me Right [Kim Taehyung]Where stories live. Discover now