Part45

5K 436 33
                                    

Soo terus menaiki tangga dengan senyuman sinis..tetapi tiba-tiba badannya diangkat ala bridal style.Soo menjerit dan memukul-mukul bahu Taehyung dengan kuat tapi itu tidak bermakna Taehyung akan melepaskannya.Kaki Taehyung terus melangkah ke biliknya sendiri.Diletakkan Soo di atas katil lalu dia mengunci pintu bilik.Soo sudah terduduk ketakutan sambil mnyelimuti dirinya dengan selimut milik Taehyung.Kenapa kau lemah sekarang ni Soo?!Soo tidak boleh berfikir apa-apa selain apa yang akan terjadi terhadapnya nanti.Taehyung mendekati Soo perlahan-lahan sehingga Soo tersekat antara dinding dan Taehyung.Taehyung hanya smirk.

Taehyung:Aku cintakan kau!Kau still tak faham ke?!

Taehyung menghempap Soo yang sudah terbaring.Kini Soo sudah tidak  seperti Soo yang biasa tetapi sekarang dia seperti yeoja yang lemah,Dia menangis.Taehyung membau haruman rambut Soo kemudian mulutnya di bawa ke dahi Soo.Dia memandang Soo yang ketakutan dan sedang menggigil.Taehyung pejamkan matanya.

Taehyung:Mian..aku tak boleh kawal perasaan aku.

Soo membuka matanya perlahan dan mereka berdua terus bertentangan mata.Kerana tidak tahan dengan pandangan mata Soo yang selalu membuatkannya cair,Taehyung bangun daripada menghempap Soo tetapi Soo lebih awal menarik Taehyung kembali memandang dan menghempapnya.Secara tidak langsung,tangan Soo merangkul bahu Taehyung.Soo Gila!

Soo:Mianhae..kalau aku dah buat kau tertekan selama ni.Aku just nak ceriakan kau and orang lain.Aku tak nak orang lain terseksa sebab aku.Memang patut kita cerai sebab aku memang tak patut dijadikan isteri.Aku tak pernah jaga makan minum kau and semua benda yang isteri perlu buat untuk suami dia..tapi Mina ada semua package yang seseorang isteri ada.Lemah lembut,baik,pandai masak,mengemas..semualah ada kat dia..Lepas aku tengok kau rapat,peluk,kiss Mina tu..hati aku rasa sakit sebenarnya tapi aku tahu,dia memang takdir kau..aku ni siapakan dalam hidup kau.

Soo perlahan-lahan memeluk Taehyung erat membuatkan dia terkejut dengan tindakan Soo.Betulkah Soo sakit hati selama ini melihat aku dengan Mina asyik berkepit tapi muka dia tak ada pun rasa sakit hati atau cemburu.

Soo:Please lepaskan aku.Kau boleh hidup bahagia and tak kena buli lagi lepas kau lepaskan aku..kau akan bahagia selalu dengan Mina.

Taehyung menggeleng cepat.

Taehyung:Aku lagi bahagia bila kau di sisi aku..bukan Mina.Aku cintakan kau bukan dia.Aku sayangkan kau bukan dia.Aku nak hidup dengan kau sampai aku nafas terakhir aku..Jebal.Jangan buat aku macam ni.

Soo melepaskan pelukan itu dan memandang Taehyung sekali lagi.Dia tersenyum sambil menggelengkan kepala.

Soo:Tak.Semua tu takkan terjadi.Aku nak kau bahagia...

Taehyung:Aku bahagia dengan kau!bukan Mina!bukan yeoja tu!

Setitik air mata Taehyung jatuh mengenai pipi Soo dan ia mengalir jatuh ke leher Soo.

Soo:Mianhae..dah lah jangan nangis.

Soo mengesat air mata Taehyung yang semakin laju keluar daripada mata Taehyung,dipeluknya Taehyung lagi sekali seperti dia memeluk adik-adik angkatnya.Mianhae?apa maksud Soo?

---—---------------------

Kini tinggal 5 hari sahaja sebelum Pertandingan Sing&Dance akan dipertandingkan.Mina makin kerap datang ke rumah tae&soo walaupun sudah beribu kali diberi amaran oleh Taehyung.Mina semakin hari semakin "mengada" apabila dimanjakan oleh Taehyung.Pernah sekali dia melawan Soo kerana Soo kerana Soo tidak sengaja menolak Mina yang sedang bercakap bersama Taehyung.Dengan itu,Mina terus menolak kuat Soo kembali.Nasib baik,Jungkook cepat menangkap Soo.Sebagai balasan,Mina mendapat maki dan tarikan rambut daripada Soo.

KINGKA MARRIED QUEENKA????!!!!!Where stories live. Discover now