Part60

5K 452 47
                                    

Soo menghempaskan badannya di atas katil bekas milik mendiang Seo. Dia merenung siling lama seperti sedang memikirkan sesuatu. Suara Taehyung terngiang-ngiang di telinganya sejak dia dan Taehyung bercakap tentang "sesuatu" di taman petang tadi.

"Aku cintakan kau. Aku lebih sayangkan kau daripada nyawa aku. Tolong, jangan buat aku macam ni. Balik rumah kita, please. Aku merayu. Tak kisahlah kau nak belasah aku ke, tumbuk aku ke tapi yang pasti aku nak selalu di sisi kau"

Suara Taehyung mendayu-dayu ketika berkata sebegitu di hadapannya petang tadi. Mahu sahaja air matanya tumpah tetapu ditahan, tidak mahu tunjuk lemah kepada namja itu.

Walaupun begitu, hatinya sangat berbara dan sakit apabila Taehyung ada memberitahu "sesuatu" kepadanya. Mana tak berbara hatinya kalau Soo ditipu dan diperbodohkan. Sebenarnya, Taehyung sudah lama tahu pasal Mina yang sudah meninggal beberapa minggu lalu dan dia juga tahu bagaimana Mina boleh meninggal dunia. Mina meninggal dunia disebabkan diragut ketika melintas jalan kerana asyik melayan perasaan sedih melihat oppa kesayangannya dimasukkan ke dalam penjara dan cintanya ditolak. Yang paling mengejutkam, pada masa Mina kemalangan itu.. Taehyung ada bersamanya ketika melintas.

"Aku berlakon jadi macam orang angau tu sebab nak perhatian kau dan BTS. Aku dah tak ada kawan selepas kematian Mina tetapi hampa, kau dan BTS langsung tak ambil berat pasal aku dan tak pernah ambil kisah pun. Jadi aku lupakan berlakon jadi orang angau itu dan lupakan Mina tapi semakin aku lupakan Mina, makin aku rasa Mina betul-betul wujud dekat dengan aku. Macam satu sumpahan".

Sumpahan konon. Boleh pergilah. Perlu ke nak berlakon jadi orang angau or lebih sesuai meroyan untuk nak perhatian dan ambil berat daripada orang? Tak perlu kot. Banyak lagi cara lainkan.

Kepala Soo terus melirik ke arah meja solek selepas teringatkan "benda" yang diberikan oleh Taehyung sebelum dia pergi meninggalkan Taehyung seorang diri di taman tersebut sambil ditemani oleh Kai untuk pulang ke rumah.

Perlahan dia berjalan mendekati meja solek. Dibelek-beleknya kotak yang berwarna putih. Rasanya apa yang ada dalam kotak ni eh? cincin? rantai? Ticket Concert?. Dalam beberapa hari ni, kumpulan yang diminati oleh Soo akan membuat konsert sempena comeback special mereka tapi ketika dia menggoyangkan kotak itu, terdapat bunyi-bunyi suatu benda kecil sedang bergeser dengan permukaan dalam kotak itu. Dibukanya kotak kecil itu dan terlihat seutas gelang putih silver. Terdapat tulisan "Keep itu up" and "Don't Give Up" di tengah-tengah gelang itu. Macam pernah dilihat. Oh Ya~ini bukan gelang pemberian dia ke Taehyung dekat Han Riber beberapa bulan lalu tapi ini berwarna putih silver. Gelang yang diberika kepada Taehyung berwarna hitam dan putih.

Soo: Dia ni nak rasuah aku ke apa?

-------------------------------------

"Argggg"

Soo tersungkur di atas lantai sambil memegang dadak. Mukanya seakan-akan menahan kesakitan di dada. Tidak lama kemudian, dia terbaring. Masih jelas suaranya yang menjerit kecil menahan kesakitan. Dengan kekuatan yang ada, Soo mengesot ke arah sofa. Telefon bimbit dicapai lalu ditekapkan di telinga.

Soo: Tolong Aku...

Tidak sampai 10 saat Soo bercakap, Telefon yang digengang tadi sudah jatuh ke lantai. Mata sudah tertutup rapat.

--------------------------------------

Mata Soo perlahan-lahan dibuka. Terpejam sebentar akibat sinaran daripada cahaya lampu.

Taehyung: Kau okay tak?

Soo: Kau— kau buat apa dekat sini?

Taehyung: Kau yang telefon aku suruh tolong kau. Aku cemas tahu tak dengar suara kau dalam telefon tadi. Kau okay tak ni?

Soo: Hurmm okay. Kau baliklah. Aku dah sihat sikit ni.

Taehyung: Tak nak. Aku nak jaga kau. Kau tak sihat lagi ni. Nah, air.

Soo mencapai segelas air yang diberikan oleh Taehyung. Diteguk sedikit sahaja dan selepas itu terus diletakkan di tepi meja lampu tidur.(Author tak ingat nama yang lampu atas meja tepi katil tu. Buat je lah. Hahahaah)

Soo: Dah. Kau pergi balik. Tak ada siapa nak jaga rumah nanti. Pergilah. Aku boleh jaga diri sendiri.

Taehyung: Tak. Kau tak boleh jaga diri sendiri. Aku tahu kau lemah sekarang ni. Rumah tu aku dah kunci semua pintu. Tak payah risau.

Soo: Degillah kau ni!

Taehyung: Kau yang degil. Dah tahu sakit, bagilah orang jaga. Kau tidurlah.

Soo:Ish!nasib baik kaki aku ni lemah lagi. Kalau tak, dah lama aku sepak kau keluar daripada rumah ni.

Soo menarik selimut hingga ke paras leher lalu menghadap ke kanan arah  bertentangan dengan Taehyung yang sedang duduk di sebelah kiri. Beberapa minit kemudian,..

Taehyung: Wei, kau dah tidur?Kalau belum aku nak tanya sesuatu..

Soo: ......

Taehyung: Dah tidur kot... Tak pelah.

Soo: Apa dia?

Taehyung:(Tak tidur lagi rupanya). Kau— ada penyakit apa-apa ke yang kau sorok daripada aku?

Soo:(Apa budak ni cakap? Penyakit apa?). Penyakit apa yang kau cakap ni?

Taehyung: Dada kau. Kenapa sejak kebelakangan ni kau selalu sakit delat bahagian dada? Kau ada sakit jantung ke? Cancer?

Apabila mendengat "cancer" pantas sahaja Soo duduk semula menghadap Taehyung dan merenungnya tajam.

Soo: Kau doakan aku ada cancer ke apa?!

Taehyung:Bu— bukan.. aku just tanya. Aku risaukan kau. Dada kau selalu sakitkan kebelakangan ni.

Soo: Aku memang akan sakit dekat dada bila aku rindukan seseorang dan bila orang yang tersayang aku sedang terluka. Memang sejak aku kecil, sakit dada tu ada. Ada soalan lagi?!

Taehyung:Ouhh.. kau rindu siapa?

Soo: Jangan tanya soalan mengarut boleh. Dah lah aku nak tidur. Jangan kacau aku!

Taehyung: Iyalah. Tidurlah. Aku tak kacau.( tanga sikit..marah!)

Soo:(Sejujurnya, aku rindukan kau, Taehyung. Sebab tu, aku telefon kau datang sini. Aku nak tengok muka kau hari-hari dan setiap masa)

Soo memejamkan matanya untuk beberapa minit tetapi terganggu sekali lagi disebabkan ada sesuatu menyentuh bahu dan pinggangnya.



#TBC

KINGKA MARRIED QUEENKA????!!!!!Where stories live. Discover now