Part49

4.3K 375 16
                                    

Kai:Nuna Fighting!

BTS memandang pelik ke arah lima orang namja yang dipeluk oleh Soo.Tidak pernah pula mereka nampak namja-namja yang dipeluk oleh Soo itu disekolah dan yang paling menghairankan BTS, Soo melayan namja-namja itu dengan manja dan kasih sayang.Selalunya Soo tidak begini.

Sena:LG dah bersedia?

LG mengangguk perlahan.

Sena:Khaja.

LG:Nae.

Member LG mula mengekori Sena daripada belakang menuju ke belakang pentas.Staf yang bertugas mula memberikan mic kepada member LG.Debaran semakin terasa apabila MC mula bersuara dan bercerita tentang mereka berlima.

MC1:Saya dengar group yang akan perform selepas ini popular pada suatu ketika dahulu di laman sosial.Saya pernah melihat mereka menari dan menyanyi.Ketika saya berbual dengan mereka petang tadi, saya tidak perasan yang mereka adalah group yang saya minati kerana mereka sangat berbeza dalam video yang saya lihat tiga tahun dahulu.

MC2:Hurmm anda semua pasti tahu siapa, bukan? Jadi, dipersilakan Mind Your Own Business dan The Light daripada LG!!

Penonton mula bertepuk tangan membuatkan lagi LG yang sudah berdebar-debar itu lega sebentar.LG mula bersedia di atas pentas dan mengambil posisi masing-masing.Lampu mula satu-satu terbuka dari atas memperlihatkan seorang demi seorang member LG yang sudah semulajadi berkarisma.Soo mula tersenyum sinis berhadapan dengan penonton yang melebihi 2,000 orang di dalam stadium itu. Penonton kali ini menepuk tangan bercampur jeritan dengan kuat mendengar Soo mula menyanyi korus Mind Your Own Business dengan not tinggi yang sempurna.

Bilik Persalinan Seventeen.

Seventeen hampir gila melihat dan mendengar Soo, Queenka berpengaruh itu menyanyi not tinggi dengan sempurna di kaca televisyen yang tersedia di dalam bilik itu.

Mingyu:(Aku nak kau Park Soo Rin.)

Bilik Persalinan LG.

Kai:Wah!Nuna Daebak!Hyung!Nuna Daebakkan?!

Mata BTS dan BG tidak berkelip-kelip melihat LG mula menari lagu The Light dengan langkah yang lincah dan menarik.Dipertengahan lagu The Light itu tiba-tiba lampu terpadam dan selepas 5 saat, Soo dan Chorong muncul memandang ke arah langit.Lagu intro yang dibuat oleh Yoongi dimainkan.Soo dan Chorong memulakan b-boy mereka.Selepas beberapa gerakan b-boy, Soo mula melompat ke arah atas Seolhyun tetapi malang, Soo jatuh selepas melompat melepasi Seolhyun.Badan belakangnya jatuh dahulu berbanding kaki tetapi dengan tenaganya Soo bangkit dan menyambung kembali tariannya.Penonton,juri,BTS dan BG agak risau dengan keadaan Soo selepas jatuh sebentar tadi.BG mula ke hulu ke hilir sambil melihat Soo di dalam kaca televisyen.

Selepas beberapa minit, akhirnya persembahan LG tamat.Mereka di jemput datang ke tempat MC berdiri untuk bertemu ramah.Soo masih menahan kesakitan belakangnya.

LG:Annyeonghaseyo!LG imnida.

LG membongkokkan diri ke arah penonton dan MC.

MC2:Soo..awak okay?

Soo tersenyum sambil memandang ke arah penonton.

Soo:Nae!Saya okay.

MC1:Terkejut saya bila awak terjatuh.Nasib baik awak okay.Hurmm saya nak menanyakan sesuatu..ke mana kamu semua hilang selama 3 tahun.

Bomi:Kami tak hilang cuma disebabkan kawan kami, Soo dia berpindah ke Busan kami terpaksa hentikan rancangan kami.

MC2:So adakah kamu akan cover kembali tarian dan nyanyian kembali?

KINGKA MARRIED QUEENKA????!!!!!Where stories live. Discover now