Part61

5K 448 50
                                    

Taehyung: Rindunya..

Taehyung memeluk erat pinggang Soo sambil dagunya diletakkan di atas bahu.

Taehyung: Sampai bilalah kita nak jadi macam ni, Soo? Aku dah tak tahan dan aku tak sanggup. Mula-mula aku kena tarik rambut dengan kau, memang aku sakit hati sangat dengan kau tapi hari makin hari, sikit demi sikit perasaan cinta tu muncul dalam hati aku. Aku pun pelik, kenapa hati aku rasa lain macam bila dengan kau. Dulu aku bercinta dengan Solar, tak ada langsung perasaan yang aku rasa bila dengan kau time dengan Solar dulu. Aku yakin, kau memang jodoh yang terbaik untuk aku. Aku takkan semudah tu nak lepaskan kau dekat tangan orang lain. Kalau ada orang cuba nak rampas kau, dia kena langkah mayat aku dulu. Aku betul-betul cintakan kau.

Kini Taehyung sudah meniarap di tepi Soo yang masih memejamkan mata sambil tangannya bermain dengan rambut Soo. Sekejap diselak ke belakang telinga, sekejap dililit di jari.

Taehyung: Aku pun nak bahagia macam suami isteri yang lain. Ada family and sebagainya. Aku ni jeles tau bila tengok budak-budak kat sekolah kita tu couple macam dah kahwin. Peluk sana,peluk sini. Dorang tu baru couple, kita ni dah kahwin. Dah nak dekat setahun kita kahwin tapi aku tak pernah alami kebahagian sebenar dalam rumahtangga. Aku nak kita berbaik. Aku tak kisah kalau kau tak nak anak dalam masa terdekat ni sebab aku tahu kau mesti nak juga anak suatu hari nanti. Kau kan suka budak-budak.

Selepas beberapa minit bermonolog sendirian, akhirnya suasana menjadi sepi semula. Hanya bunyi air-corn yang dihidupkan didengar. Soo mencelikkan perlahan-lahan matanya, takut Taehyung masih memandangnya.

Soo: Aku pun rasa perasaan tu. Cuma aku pun tak pasti. Kau pun tahu ego aku macam mana kan. Aku pun nak bahagia. Taehyung—a...jom kita hidup bahagia macam orang lain?

Soo yakin Taehyung pasti sedang tidur nyenyak sekarang jadi Soo memasukkan kaki Taehyung ke dalam selimut dan tariknya ke dada. Entah kenapa, egonya tak datang menyerang pula dirinya kali ini. Perlahan-lahan bibir Soo menyentuh pipi Taehyung yang masih lena. Kemudian, Soo meletakkan kepala di dada Taehyung dan memeluk erat. Tidak lama kemudian, Soo kembali ke dalam mimpi indah.

-----------------------------------

Chorong: Susahlah tak ada Soo. Tak boleh fokus. Macam kehilangan sangat.

Bomi: Kan~~ rindu pulak aku dengan suara tengking dia tu.

Seolhyun: Bodoh betullah Aku dengan Naeun ni! Kalau aku keluar daripada BKB tu cepat-cepat mesti benda ni semua tak akan jadi dan Soo mesti sekarang happy dengan kita.

Naeun: Jomlah pujuk dia. Rindu. Dia sorang je boleh gembirakan kita. Aku tak nak kehilangan dia lagi lepas dia hilang 3 tahun lepas.

Seolhyun: Tapi kau faham-faham ajelah dengan perangai Soo tu. Dia takkan jilat balik apa yang dia dah ludah.

Bomi: Macam mana eh?

--------------------------------------

Chorong: Tolonglah Jungkookie. Kitaorang tahu kau seorang je yang boleh pujuk Soo balik. Nak harap hyung-hyung kau tu tak guna. Dorang bukan rapat pun dengan Soo. Kau seorang aje kan.

Yoongi: Eh eh.. aku rapat okay dengan Soo.

HoSeok: Aku pun. Aku dengan dia pandai menari and kitaorang selalu fight dance.

Bomi: Korang tak boleh guna. Kau tahu apa pasal Soo, Yoongi.. HoSeok? Jungkook ni bolehla harap sikit sebab dia ada sikit tahu tentang Soo.

Naeun: Boleh eh Jungkook?

Jungkook: Hurmmm tengoklah. Tapi aku aku tak janji.

LG: ......

--------------------------------------

Soo berjalan ke arah pintu masuk rumah condo itu apabila penggera pintu tersebut berbunyi. Taehyung sekarang sedang berada di dapur membasuh pinggan.baru sebentar tadi, mereka berdua makan tengah hari. Soo membuka pintu tersebut tetapi mata masih lekap di skrin telefon.

Soo: Cari siapa?

??: Nuna.

Pantas sahaja mata Soo melihat orang yang ada di hadapannya apabila orang itu memanggilnya "nuna". Terkejut beruk Soo apabila orang yang dihadapannya sekarang ialah Jungkook.

Soo: Macam mana kau tahu aku dekat sini?

Jungkoom: Hurmm, Tadi Jungkook pergi rumah keluarga nuna tapi nuna tak ada. Bomi nuna kata kalau tak ada mesti Soo nuna ada dekat condo peninggalan nuna kepada Soo nuna.

Soo:(Mampos!!!Kim Taehyung, kau lama-lamalah dekar dapur tu. Kantoi nanti). Mian, tapi aku tak boleh jemput kau masuk dalam condo ni. Tak manis kalau jiran tengok.

Jungkook: Iya ke, kalau macam tu kit—

Belum sempat Jungkook mahu meneruskan ayatnya, satu suara yang sangat dikenalinya menjerit- jerit nama Soo. Taehyung?

Taehyung: Kau dekat sini rupanya..Eo??Jungk—

Jungkook sekarang dah blur melihat mereka berdua dalam condo tersebut. Ada perasaan kecewa juga terbit di dalam hati.

Soo:(Aduhhh!!Kenapa kau muncul!) Jungkook. Aku boleh explain. Kau masuk.

Jungkook masuk dengan langkah yang berat. Masuk sahaja ke dalam condo tersebut, Jungkook terus duduk tanpa dipinta.

Soo: Okay, alang-alang kau dah nampak semuanya.. aku terpaksa ceritakan dekat kau tapi aku minta satu aje. Tolong jaga rahsia ni. Jangan bukak cerita ni dekat sesiapa pun terutama LG dengan BTS. Tolong.

Taehyung hanya mendiamkan diri.

Jungkook: Okay. Ceritalah.

-------------------------------------------

Jungkook: Seriously, dorang dah kahwin? Awal gila. Jungkook, sekarang kau dah ada tanggungjawab besar. Kau kena simpan rahsia ni. Untungnya Taehyung dapat isteri macam Soo nuna. Aku pun nak!

Jungkook duduk di atas bangku yang disediakan di Sungai Han itu. Hati masih tidak percaya dengan kata- kata Soo tetapi apabila melihat mereka memakai gelang yang sama dan Taehyung menunjukkan gambar perkahwinan mereka yang tersimpan di dalam dompet, hatinya terus yakin mereka sudah berkahwin.

Mengenai pasal pujuk memujuk itu, Soo sudah terima dan akan berkawan balik dengan LG dan BTS. It's not rasuah. Soo pun sudah berfikir masak-masak.



#TBC

KINGKA MARRIED QUEENKA????!!!!!Där berättelser lever. Upptäck nu