Part63

5.1K 439 62
                                    

"Wei"

Soo memalingkan kepala ke belakang. Taehyung sedang menghampirinya dengan muka penuh hairan. Soo kembali memandang ke arah Mina tetapi Mina sudah tiada. Soo menggaru kepalanya yang tidak gatal.

Taehyung: Kau cakap seorang diri ni kau cakap dengan Mina eh?

Soo: Iyall..

Belum sempat Soo mahu meneruskan percakapannya, telinga Soo seperti mendengar suara yang begitu halus sekali. Dia hanya mendengar perkataan "maafkan" "oppa" "saya".

Soo: Maafkan oppa saya?

Taehyung: Hurm? Apa kau cakap?

Soo: Ish! Kau ni mengacaulah. Tak senangkan hidup kau kalau tak kacau aku sehari.

Taehyung: Biarlah. Aku kacau bukan orang lain pun, wife yang aku cintakan ni jugak.

Soo: Whatever. Apa masalah kau datang sini? Nak lepaskan rindu dekat Mina ke?

Taehyung: Tak lah. Aku ternampak kau dekat sini tadi time aku kena kejar dengan C.Jongkook. Dekat sinilah satu-satu tempat yang C.Jongkook tak tahu selain BKB. Lagipun, aku rindu dekat kau.

Soo: Kau memang dilahirkan dengan mulut manis eh? Menggeliat badan aku dengar kau cakap semua bendalah tu. Euuww.

Perlahan-lahan jari jemari Taehyung hinggap di tangan Soo dan kemudian diusap perlahan. Ditenung tepat biji mata Soo sambil bibirnya mengukirkan senyuman yang sangat manis.

Soo: Apa?

Taehyung: Gomawo sebab terima aku dengan hati yang ikhlas. Aku pasti suatu hari nanti, kau akan terima aku seadanya. Aku harap kita berkekalan macam ni sampai hujung hayat kita.

Soo: Namja. Hari ini cakap macam tu dekat yeoja yang namja tu cintakan sekarang tapi lepas beberapa tahun, cakap macam ni lagi dekat yeoja lain yang dia cintakan masa tu.

Taehyung: Kau still tak percaya aku?

Soo: Of course. Namja ni kita tak boleh percaya seratus peratus. Kita tak tahu apa yang akan terjadi pada masa hadapankan. Entah-entah lepas 2, 3 tahun, kau bila dah bosan dengan aku, kau cari yeoja yang lagi lembut dan cantik daripada aku.

Taehyung: Sebab itulah aku nak kau jadi lembut. Aku tak kisah kau nak jadi kasar depan orang lain tapi aku nak kau lembut depan aku. Cantik aku tak kisah. Kalau cantik dekat luar tapi dalam, buruk dan busuk, buat apa? Lagipun kau dah cukup cantik untuk aku. Cantik luar mahupun dalam.

Soo: Iyalah tu. Kau jangan cakap aku buruk pulak bila aku dah berkedut nanti.

Taehyung: Dah tu, janganlah marah selalu.

Soo: Sakailah kau. Aku nak masuk kelas dulu. Bye.

Taehyung:(Buat penat aje aku karang ayat power datang jumpa kau then kau balas macam itu je. Nasib kau dah bertaktah dalam hati aku ni wife yang aku sayang oii.)

-----------------------------------

Soo:(Maafkan SongJu? No way. Dia dah buat unnie aku kena halau daripada rumah tanpa duit, rumah and sebagainya. Unnie aku dah berusaha cari duit untuk sara hidup dia sampai dia ada penyakit jantung lepas tu mati. Ingat senang ke aku nak maafkan SongJu tu. Dahlah pasal dia, kaki aku yang cantik dulu sekarang dah calar-balar dan hampir-hampir kena potong.)

----------------------------------------

Rumah En&Pn.Kim~

Soo: Omma, Mianhae sebab cakap tak tentu pasal masa dekat rumah Soo hari tu dekat Taehyung.

Pn.Kim: Omma faham. Soo tengah beremosi masa tu tentang mendiang Seo kan. Tak apa,Soo.

Soo: Haah, omma. Soo langsung tak sedar apa yang Soo cakap hari tu lagi-lagi masa tu ada omma dengan appa.

P/s: Soo tengah cakap tentang dorng bergaduh pasal En.Park tak maafkan mendiang Seo.

Pn.Kim: Nae, Soo-ah. Pergilah naik atas. Taehyung dah ada dekat atas tu.
Soo: Nae, Omma. Annyeong.

Hari ini Soo dan Taehyung menginap di Rumah ibu bapa Taehyung memandangkan esok mereka akan bercuti hujung minggu. Sudah 5 hari, Mina tidak memunculkan diri selepas isu 6 hari lepas. Soo menaiki anak tangga lalu masuk ke dalam bilik yang beberapa selang daripada bilik ibu bapa Taehyung dan stor.

Taehyung: Macam mana?

Soo: Macam mana apa? Macam biasalah omma kau tu. Positif selalu.

Taehyung: Hihihi. Duduklah sini.

Taehyung menepuk-nepuk katil empuk milik Taehyung apabila melihat Soo melabuhkan punggung di meja belajarnya. Soo bangun lalu menghampiri Taehyung yang sudah duduk bersila di atas katil. Ditarik selimut ke paras dada lalu membaringkan diri. Dipejamkan mata.

Taehyung: Awal lagilah nak tidur. Aku bosan. Bangunlah Soo. Layan suami kau ni.

Soo: Diamlah. Suka hati aku lah nak tidur pukul berapa pun. Aku punya diri. Kau kalau tak ada benda nak buat, pergi berbual-bual dengan appa dekat bawah.

Taehyung: Tak nak ah. Tak pasal-pasal dia jadi peguam malam ni.

Soo: Dah tu, tidur je lah. Tapi jangan kau nak tidur sekali dengan aku. Tidur dekat sofa sana. Aku tak suka. Tak pasal-pasal, kau tengah nyanyak tidur tepi aku tiba-tiba lebam pipi kau.

Taehyung: Ala~

-----------------------------

Pukul 3:00 pagi.

Tidur Soo ternganggu apabila dia seakan-akan terdengar suara yeoja menangis. Takkanlah Taehyung yang menangis. Tak gentleman langsung si Kim Taehyung ni. Soo duduk. Dia memandang sekeliling bilik bujang Kim Taehyung itu. Taehyung sedang dibuai mimpi di atas sofa bersebelahan dengan meja belajar.
Siapa pulak yang menangis bab hantu ni?

Soo memandang ke arah bilik air. Lampu terbuka. Terlihat seperti ada bayang samar-samar dalam bilik air yang sebenarnya mengeluarkan bunyi tangisan. Soo bangkit. Dia menggosok perlahan matanya. Kaki melangkah ke arah bilik air. Masuk sahaja di bilik air itu, terlihat seorang yeoja sedang menangis mungkin. Lututnya dirapatkan ke dada, dipeluk dan menunduk ke bawah kepalanya.

Soo: Hye. Awak siapa? Macam mana awak boleh masuk dalam rumah ni?

Soo mencangkung lalu cuba menenagkan yeoja tersebut tetapi semakin galak pula tangisan yeoja itu.

Soo: Hei, bertenang. Kenapa ni? Pandang saya..

Yeoja itu perlahan-lahan mengangkat mukanya menghadap Soo. Hampir gugur jantung Soo sehinggakan dirinya tertolak sendiri ke belakang.

Yeoja itu....



#TBC



KINGKA MARRIED QUEENKA????!!!!!Where stories live. Discover now