Part57

4.6K 434 60
                                    

Soo:Kau memang cintakan Mina..

Taehyung:Hurmm?

Soo:Kau memang cintakan dia.Kalau tak, takkanlah kau boleh nampak Mina padahal satu orang dalam sekolah ni langsung tak nampak dia.

Taehyung: Tapi dia memang ada. Dia wujud. Dia tak mati lagi!!

Soo:Terserahlah Kim Taehyung. Aku just bagitahu apa yang aku dengar. Sekarang aku nak buat pengakuan. Kau kena dengar betul-betul. Aku sayangkan kau sebab kau ada masa aku sedih, sakit dan gembira. Tapi aku tahu kau sayang dan cintakan Mina. Aku terpaksa. Jadi aku minta kau lepaskan aku. Aku tak sanggup tengok kau macam orang merempat kat luar sana tu. Aku ni walaupun jahat and suka buli budak-budak sekolah ni..tapi aku tak sanggup curi kebahagian orang lain. Walaupun Mina dah mati tapi aku tahu kau memang takkan lupakan dia. Aku tahu dia lagi perfect daripada aku. Aku hope kau jumpa orang yang boleh sayangkan kau macam Mina sayang kau.

Taehyung:Ta..ta pi...

Soo:Aku dah uruskan surat cerai yang baru sebab surat cerai yang lama tu kau dah buang dalam tong sampah kan..

Membulat mata Taehyung apabila Soo berkata tentang surat cerai. Memang ajaib betul Park Soo Rin.

Soo bangun lalu beredar daripada kawasan pokok yang selalu Taehyung dan Mina berjumpa itu tanpa mengendahkan Taehyung yang sudah mengalirkan air matanya. Taehyung memandang ke arah Soo yang semakin menjauh daripada dirinya. Dengan hati yang sedih, Taehyung mengejar Soo dan memeluknya daripada belakang.

Soo:YAh!!lepas!!nanti orang nampak!!Yah!!Shit..

Soo cuba untuk melepaskan tangan Taehyung yang melilit di pinggangnya dengan perasaan terdesak tetapi semakin erat pula tangan Taehyung melilit di pinggang Soo. Perangai Queenka Soo semakin mengeluarkan bisanya. Membuatkan Soo naik turun nafas menahan rasa baran di hati.

Takk!

Taehyung dengan tidak sengaja memegang dahinya akibat hantukan kepala belakang Soo dengan dahinya. Taehyung mengerang kesakitan.

Soo:Kau!!kau tak layak nak peluk,sentuh dan pegang aku Shit! Aku benci kau! Kau faham tak?! Aku dah kata! Jangan sentuh aku! Janganlah! Kau jangan nak buat belang aku keluar eh! Kalau kau buat sekali! Kau menyesal selama-lamanya!!kau faham tak?!!!

Soo melangkah ke perkarangan dengan riak muka yang agak merah kerana menahan marah dan baran di dalam hati. Pelajar- pelajar sekolah tersebut mula gerun melihat Soo sebegitu.

BKB.

Soo menghempas pintu ke dinding menyebabkan Jin, Yoongi, HoSeok, Namjoon, Jimin, Jungkook,Seolhyun,Naeun tersentak.

Seolhyun: Kau dah kenapa Soo?

Soo:Namjoon..aku nak korang semua jauhkan diri daripada Taehyung. Senang cerita, buang dia terus daripada group kau.

Namjoon: Eh eh suka-suak je kau nak menyuruh. Dia dah janjikan tak nak cakap pasal Mina lagi so apa masalahnya?

Soo: Dia peluk aku!! Kau kata bukan masalah?! Dia nak kiss budak 17 tahun sebab dia ingat budak tu Mina. Kau kata tu bukan masalah?!

Jungkook berlari ke arah Soo lalu mengurut perlahan belakang Soo perlahan-lahan.

Jungkook: Nuna, sabar.

Namjoon: tapi..aku tak nak mungkir janji.

Soo: Ouhh tak nak mungkir janji..okay lepasni tak ada lagi pendamaian antara aku dengan korang! Seol,Na blah sekarang daripada tempat sial ni.

Terkebil-kebil mata BTS,Seol dan Na mendengar satu-satu perkataan yang keluar daripada mulut Soo.

Jungkook: Nuna..kenapa ni?tiba-tiba je. Takkanlah sebab Taehyung peluk Nuna pun Nuna tak nak berdamai lagi dengan BTS.

Soo: Kau diam!!kau budak-budak!! Tak payah masuk campur!!Seol, Na??!!Asal korang tak keluar lagi? Dah tak nak kawan aku?! Dah benci aku?! Okay then..korang ikutlah dengan budak-budak ni. Aku tak kesah pun tak ada kawan lagipun selama ni aku memang bersendirian.
Pergi-pergi..cakap dengan Bomi dan Chorong sekali.

Soo terus beredar daripada BKB manakala BTS,Seol dan Naeun terkebil-kebil.

Jungkook:Aduhh..macam mana boleh jadi macam ni pulak. Bawak masalah betul si Kim Taehyung tu!

Jin:Nak buat macam mana ni?

Seolhyun:terima jelah..Soo tu kalau kau merayu sampai nak bunuh diri pun dia tak kan kesian..

---------------------------------

Soo:(Kau kena kuat Park Soo Rin. Jangan tunjuk kelemahan kau depan dorang semua. Kau Queenka berpengaruh..kau kena jaga maruah kau.)

Soo jalan memasuki condo milik mendiang Park Seo Rim. Sejak Seo meninggalkan dunia ini, tiada sesiapa yang duduk di condo itu. Kunci rumah sudah pun ada di dalam tangannya sejak jururawat di hospital Seo meninggal memberikannya barang-barang Seo yang ditinggalkan Seo sebelum dia pergi.

Haa~~

Suara keluhan keluar daripada mulutnya apabila Soo mula berbaring pada sofa. Teringat memori ketika Seo dan Soo bergurau senda sambil duduk di atas sofa itu.
Soo perlahan-lahah melelapkan matanya.

Seo:Dongsaeng-ahh, bangun.

Soo:Eo?Unnie..

Soo tersenyum melihat Seo berpakaian serba putih dan cantik.

Seo:Rindu unnie tak?

Soo:Mestilah unnie..siapa yang tak rindu unnie dia kalau unnie dia dulu jaga dongsaeng dia macam nyawa dia.hihihihi.

Seo:Unnie pun rindukan Soo~tapi kita berlainan alam.

Soo:Tak pelah..Unnie muncullah hari-hari dalam mimpi Soo.

Seo tersenyum melihat dongsaengnya yang semakin hari semakin cantik di matanya. Sungguh dia rindu dengan suara dan pelukan dongsaengnya.

Seo:Baliklah rumah Soo. Omma,Appa dan Taehyung risau sangat dengan Soo. Tolonglah balik. Soo sayang Unnie kan..jadi tolong.

Soo:Ala unnie, nanti 3-4 hari hilanglah risau diaorang tu. Dorang bukan ambil kesah pasal Soo pun.

Seo:Soo tolong.

Soo menggeliat lalu meraup mukanya. Betul ke mereka risaukan aku? Tak mungkin. Aku tak nak pandang muka namja tu lagi! AKU BENCI KIM TAEHYUNG!!




#TBC

KINGKA MARRIED QUEENKA????!!!!!Where stories live. Discover now