--22

2.7K 192 27
                                    

"Chloe? Hey! Niet weglopen als ik tegen je praat!"
Oppassen op 4 jaar oude kinderen. Geweldig!

"Chloe! Als je niet komt geef ik je nooit geen ijs meer!"
Chloe stopte met lopen en draaide zich toen om. "Maar ik wil ijs."
"Dan moet je maar snel hierheen komen en luisteren." Zei ik.

Ook fijn dat Andrew aan het werk was en ik dit alleen moest doen.

"Oom David is veel leuker!" Ze draaide zich om en rende weg en ik opende mijn mond om iets te zeggen toen ik realiseerde wat ze zei en zuchtte toen.
Oom David. Maar natuurlijk.

"Moet ik oom David bellen dan? Misschien vind hij het leuk om op je te passen!" Denk je dat ik te hard ben voor een vier jarig kind? Waarschijnlijk wel, hm?
"Ja!" Zei ze boos.
Eigenlijk had ik gehoopt dat ze nee zou zeggen.
"Dan heb je pech! Want oom David wil toch niet op je passen!"

Chloe begon te gillen. Oeps.

"Als je niet ophoudt met gillen krijg je nooit geen ijs meer!"
"Dat krijg ik toch al niet!" Ze ging in de hoek zitten met haar armen over elkaar en ik zuchtte. "En ik dacht dat jij een makkelijk kind was." Mompelde ik in mezelf.

"IK WIL IJS!" Schreeuwde Chloe.

"Je krijgt geen ijs! Je moet eerst maar eens luisteren!"
"IK WIL NAAR OOM DAVID!" Ze begon te huilen en ik zuchtte geïrriteerd.
"Moet ik Andrew bellen?"
"IK WIL NAAR OOM DAVID."
"Prima, bel jij hem maar." Ik pakte mijn mobiel, zocht zijn nummer op en ging voor haar zitten. Vervolgens zette ik mijn mobiel op de luidspreker en keek ik afwachtend naar wat Chloe zou doen.

"Met David. Is er iets?"
"Praat dan," zei ik tegen Chloe. Ze huilde en zei; "tante Rachel is gemeen!"
"Ik ben niet gemeen als je gewoon luistert!"
Ik hoorde David lachen op de achtergrond en perste mijn lippen op elkaar.

"Oom David." Zei Chloe.
"Wat is er aan de hand?"
"Rachel zegt dat ze me nooit meer ijs gaat geven."
David grinnikte. "Dat is niet zo lief van haar."
"Tante Rachel is stom." Ze keek me boos aan en ik fronste.
"Ik weet zeker dat tante Rachel heel lief is als jij ook lief tegen haar bent."
Chloe keek me boos aan en zweeg.
"Ben je lief tegen Rachel?"
"Nee!"
"Misschien moet je dan aardig zijn."
"Ik wil naar jou toeeeee!" Zei ze zeurderig.
"Ik moet werken, Chloe."
Chloe begon weer te huilen en ik zuchtte. "Wauw, nu is ze nog meer van streek dan eerst."
David grinnikte en zei toen; "hey! Chloe!"
Chloe keek op en stopte met huilen.
"Als je Rachel een kusje en een snoephamburger geeft, is ze weer lief."
Ik glimlachte even. Snoephamburgers waren best wel mijn favoriete snoep.
"Rachel zegt dat ik geen snoep mag!"
"Weet je waar het staat?"
Chloe knikte en ik glimlachte even.
"Oké, ga maar een snoepje pakken, Rachel mag het niet zien, oké?"
Chloe knikte opnieuw en begon te glimlachen. Ze liep weg en stilte vulde de ruimte. Uiteindelijk kwam Chloe terug met snoep en een vinger in haar mond en keek ze naar de mobiel in mijn handen.

"Ben je al klaar?" Vroeg David.
"Ja." Fluisterde Choe terwijl ze naar de mobiel boog.
"Oké, nu moet je het snoepje geven aan tante Rachel. En een kusje, niet te vergeten."

Ik glimlachte even en keek naar Chloe, die het snoephamburgertje naar me uitreek. "Heb je die speciaal voor mij gehaald?"
Ze tuitte haar lippen en ik gaf haar een kus.

"Is tante Rachel weer vrolijk?" Vroeg David.
"Weet ik niet." Fluisterde Chloe.

"Glimlacht ze?"
Chloe knikte en ik grinnikte.

"Mooi zo. Misschien moet je vragen of je ijs mag."
Chloe haalde haar duim uit haar mond en draaide wat rond. "Rachel?"
"Wat is er?"
"Mag ik ijs?"

Nou, na de ijs was ze het meest gehoorzaamste kind op de wereld.
Thanks, David.

Ik vind het leuk om een keer een soort vragenronde te doen. Dus alle vragen die je hebt over dit boek, andere boeken, personages, of mij, whatever you wang, vraag ze en misschien beantwoord ik ze in mn volgende hoofdstuk of in de reacties of zo idk yet maar ja idk misschien hebben jullie geen vragen maar we shall see. Doei!

V & C & follow.

Fuck, I know I'm in love. II (DUTCH)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu