Bab 9

1.9K 58 1
                                    

Kring kringg

Bunyi loceng berdering dari meja kecil bersebelahan dengan katil bersaiz king milik Farhannah. Meja itu mempunyai satu laci yang menempatkan majalah2 milik Farhannah. Ye lah kalau tengah bosan boleh je tarik laci tu amik dan baca.

5:30 pagi.

Kelihatan gadis yang sudah berusia 25 tahun itu masih belum bangun dari tidurnya walhal jam locengnya sudah menjerit-jerit mengejutkan tuannya.

Tiba-tiba telefonnya pula berbunyi mendendangkan lagu history dari one direction.

Farhannah menggeliat, tandanya dia sudah mula sedar dari mimpi dongengnya.

Terpisat-pisat dia bangun dari katil dan mencapai tuala yang berada di tempat penyidai di kamarnya.

********

Setelah selesai membersihkan diri dan berpakaian Farhannah terus menunaikan solat subuh.

Setelah selesai solat Farhannah berdoa dalam doanya itu dia berharap agar dipermudahkan segala urusannya hari ini. Ye lah kan hari ini hari pertama Farhannah mulai bekerja menjadi tukang masak di Cerrina Restaurant.

Farhannah menjeling pada baju kerjanya yang telah siap di iron semalam dan digantungkan di tempat penyidai. Kot berwarna putih.

Farhannah cepat2 bersiap.
Dia hanya mengenakan tudung bawal hitam dan dimasukkan dalam bajunya. Ye lahh itu je warna yang boleh dipakai, kerjayanya sekarangan hanya tukang masak. Bukan retis!

'Farhannah. Ganbatte' bisik Farhannah dalam hati ketika sedang melihat penampilannya pada hari ini di cermin.

Setelah puas dengan penampilannya Farhannah lekas menuruni tangga rumahnya. Kelihatan Salmah sedang menyiapkan sarapan pagi.

"Morning" laung Farhannah.

"Morning sayang" jawab Salmah sambil tangannya ligat menyapu peanut butter pada roti bakar.

Farhannah belum duduk lagi dia sudah capai roti yang berinti peanut butter itu. Terus capai tangan Salmah dan cium. Cium kedua pipi Salmah sekali. Itulah rutin yang sering dilakukan oleh anak2 Salmah walaupun lelaki. Lelaki tak lelaki. Mak kot apa nak malu.

Farhannah terus melulu masuk keretanya. Basmalah dibaca sebelum dimulakan perjalanan..

###########

Assalamualaikum. Alhamdulillah ini yang saya boleh update untuk malam ni 😊

InshaAllah bila saya ada masa saya akan update lagi. Tahun ni saya akan menduduki peperiksaan penting iaitu SPM jadi masa amat mencemburui saya. So ni last update sampailah SPM.

Saya harap tiada yang berduka cita.

InshaAllah saya akan update sikit2 bila ada masa lapang di instagram. Siap gambar lagi. Dan buat pembaca. Saya nak sangat bantuan anda. kalau ada rasa nak bagi calon2 yang sesuai untuk jadi Kim Danniel ni boleh la bagi. Mehh dm,pm,chat ke hehe. Saya nak buat list siapa yang saya nak pilih. So siapa2 yang nak hero dia tu jadi Kim Danniel or Kim Darrwish hantar la gambar bagi kat saya 😊😁

Saya tengah tunggu ni.

Follow saya di instagram @fthysn_

InshaAllah jika ada kelapangan saya akan update di situ.

lot of love from fatehayassin 💃❤❤❤

Abang Atau Adik?? --- Tunggu Seminit!Where stories live. Discover now