2

201 5 0
                                    


"JANGAN nakal-nakal, belajar rajin-rajin. Kalau duit tak cukup bagitau je papa" papa pandang aku dengan sebaris senyuman.

" Baik pa, terima kasih. Papa jangan lupa papa tu ada anak yang duduk kolej, kalau terlalu jalan ni jangan lupa la hantar makanan ke apa-apa ke hehe"

Takdelah sebab Papa kadang selalu bertugas luar daerah mana tau papa singgah, jimatla duit belanja aku hahaha.

"Ye lah, kakak tu jangan lupa nak makan pula. Pandai-pandailah nak berkawan cari kawan dekat sini ya"

"Baik pa"

Setelah mereka pulang, terus aku buka luggage pertama yang berwarna merah. Hat ni aku letak pakaian yang aku nak guna untuk pergi class dan shawl serta tudung bawal. Tidak lupa juga, benda paling penting. Kalau takde habislah.

Tudung super instant, walaupun instant tetap cantik tau!

Boleh undang maut weh kalau tak ada tudung sarung ni, mana lah tau kan terbangun lambat ke. Takde mood nak bersiap tapi tetap nak kena pergi class ke kan. Aku ni nak bersiap ikut juga moodnya tu, sedangkan nak pilih baju walaupu hanya untuk pergi class pun bukan main lambat.

Mana taknya kak oi, kalau nak matchy matchykan tudung dengan baju. Itu kalau pakai baju kurung. Kalau pakai blouse, tak tau antara nak pilih pakai seluar tak pun long skirt. Kan leceh tu. Belum nak pilih tudung apa lagi.

Sebab tu aku akan sediakan baju yang dan seluar yang ironless biar mudah hidup aku pada masa akan datang. Hehehe.

Erk, asal aku sengih sorang-sorang ni. Aku tampar-tampar pipi.

"Nasib baiklah belum ada roomate lagi. Bolehlah aku bermaharajalela dulu"

Aku buka tingkap, ha baru la rasa udara segar dari pokok-pokok yang tumbuh segar ni.

"Apa nak buat lepas ni?" kalau tengah berfikir automatik jari telunjuk aku akan mengetuk-ngetuk dagu.

Aku pandang beg-beg dan luggage yang sedang bertempiaran di atas lantai. Banyak sangat macam orang lari dari rumah.

"Takpelah, apa kata kita masukkan baju dalam locker dulu, after that baru kita fikir nak decorate macam mana"

Relaks, aku memang suka cakap sorang-sorang macam ni.

Aku dah beli wallpaper untuk dinding, lampu-lampu tu. Banyak dah barang untuk decorate bilik ni. Walaupun duduk untuk satu semester je, tetap juga kena cantik-cantik. Ye lah, kalau bilik cantik barulah ilmu senang nak masuk.

Sebab bilik ni juga kan tempat kita nak tidur, nak belajar, tempat kita makan pun ada, dan juga tempat kita bersujud untuk bertemu Sang pencipta.

Sementara belum ada siapa-siapa yang kongsi bilik dengan aku ni hm bosanlah sikit. Nak berbual pun tak tau dengan siapa. Takkan aku nak pergi terjah ketuk bilik orang lain. Tak tau malu ke Lisa ni?

Takpelah, esok mula untuk pilih subjek, aku akan pastikan aku pilih class pada waktu pagi. Sebab memang kena bangun pagi kan, lagipun pagi-pagi ni otak segar lagi. Jadi waktu petang tu bolehlah aku basuh baju ke, study ke, takpun riadah cari kawan. Takkanlah nak pergi mana-mana sorang-sorang kan?

Apalah Lisa ni, hidup kena pandai survive.


Abang Atau Adik?? --- Tunggu Seminit!Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon