******
Selesai mandi, Zhafiq mengapai baju melayunya dan menyarungkan ia di tubuhnya. Sampinnya dipadankan dengan warna baju melayunya iaitu berwarna Navy Blue. Songkok di almari itu dicapai lalu diletakkan atas kepala. Eh, banyaknya 'di' kau ni.
"Sayang, pasangkan please." Zhafiq menunjuk ke arah butang baju melayunya. Humaira mencebik. Orang pakai tudung sibuk je nak kacooo! "Sabarlah. Nampak tak orang pakai tudung ni," Balas Humaira.
"Garangnya," Pinggang Humaira dipeluk dari belakang. "Abang! Jangan kacau," Humaira melonggarkan pelukan Zhafiq dipinggang. "Ya Allah. Dah kenapa laki aku sorang ni," Gumamnya. Zhafiq mencebik dibelakang sambil mengemaskan pelukannya, enggan dilepaskan.
Kerongsang terakhir disematkan di bahu kanannya. Walaupun agak sukar kerana Zhafiq menggedik dibelakangnya dapat juga Humaira memakai tudung dengan sempurna. "Yelah yelah. Orang nak pasang lah ni!" Humaira mencari butang baju suaminya di laci kecil.
Butang kecil berwarna biru keemasan itu dipasang pada baju suaminya. Di samping itu, tangan Zhafiq melingkar dipinggang. "Ha! Ambil kesempatan!" Zhafiq ketawa. "Biarlah. Bukan isteri orang lain, isteri abang jugak,"
Cup!
Dahi Humaira dikucup. "Eee! Tak suka lah abang ni. Duduk diam-diamlah," Marah Humaira. "Tak mau.." Butang akhir dipasang dengan kemas. "Okay dah siap. Let me go," Pintanya. "Aik? Kejapnya.."
"Mama!" Pelukan Humaira segera dileraikan apabila terdengar suara anak dara kecil mereka. "Yes kakak?" Humaira menyahut.
"Jom turun." Ajak Zahra. Humaira mengangguk lalu mendukung Fiqra. "Eh eh. Takpa, sini biar abang dukung," Zhafiq mengambil anak lelakinya dari badan Humaira. "Terima kasih," ucap Humaira. "No thanks. Yours son is mine too," Zhafiq senyum.
Di bawah sangat meriah, mereka saling maaf-memaafan. (?) Giliran Humaira bersalaman dengan suaminya. "Minta maaf tau salah silap Ell. Halalkan semua makan minum Ell, terima kasih terima Ell dalam hidup abang," Lantas badan Humaira di peluk erat.
"I love you too," Bisiknya tepat ditelinga isterinya yang dibaluti tudung.
Raya ke-2, mereka dalam perjalan ke rumah keluarga Zhafiq. Setibanya disana, Zhafiq terus memeluk erat kedua ibu-bapanya, abangnya juga serta adiknya. Begitu juga Humaira.
Seperti biasa mestilah ada juadah. "Assalamualaikum," tika itu orang memberi salam. "Waalaikumussalam," Salam disahut dari ruang makan. "Biar angah tengok," Zhafiq membuka pintu utama.
"Eh! Masuklah," Kelihatan keluarga Syarlyna yang sedang berdiri dihadapan pintu. "Ya Allah. Engko rupanya, masuk masuk," Jemput Encik Zakran. Keluarga mereka disambut dengan baik sekali.
"Eh. Nampak macam kurang, adiknya mana?"
"Oh Kyarlyna pergi kuburan arwah abanglong Firash, semalam tak dapat nak pergi, Allah bagi cuti katanya." Jawab Mummy Kyarlyna. Disertai dengan senyuman dibibir.
"Ohh.. faham faham.."
"Eh, ni isteri Zhafiq tu kan? Wahh, cantik!" Puji Mummy Kyarlyna. Humaira yang sedang mengangkat dulang air kopi tersengih. I awet muda key..
"Nama siapa?" tanya Daddy Kyarlyna.
"Humaira Ellyra Daylan, pakcik." Fuh, nama full kau..
YOU ARE READING
mrs. isteri | ✓
Romancecopyright chinesetehping! Written & Idea by chinesetehping. Published ; 9 April 2016. Completed ; 30 July 16. Highest rank ; #2 in Romance Cover by ; chinesetehping Arina pergi meninggalkan suami dan anak, Zhafiq berubah menjadi seorang yang...