******
"Nak yang ni atau yang ni?" Nadrah menunjukkan dua bungkusan Nescafe jenama yang berlainan pada Zhafwin.
"Yang ni lah, abang tak pandai minum yang ni," Zhafwin menunjukka Nescafe berbungkusan merah. "Okay," Nadrah meletakkan bungkusan Nescafe itu dalam troli mereka.
Nadrah berjalan ke arah rak snacks pula. Dia meletakkan beberapa snacks berlainan ke dalam troli. Zhafwin menolak troli itu.
"Jom barang basah pula," kata Nadrah. Zhafwin menemani Nadrah yang tekun memilih barang basah seperti ayam, ikan, udang dan sebagainya. Zhafwin bermain dengan troli itu sehinggalah dia melanggar sebuah troli orang lain.
"Eh sorry!" kata Zhafwin.
"Hey, Zhafwin?" Tegurnya. Zhafwin menoleh.
Macamku kenal gadis ini..
"Hey, I think I know you!"
"Of course. I'm Kyle your classmates," Kata Kyle, gadis Canada.
"Oh yea. Sorry! I forgot. So how's your study?" tanya Zhafwin mesra.
"Everything okay, can we have a coffee this evening?"
"Oh yes sure. See you at Piratés Cáfe,"
Nadrah yang baru saja lepas menimbang ayam di kaunter timbangan terhenti seketika melihat perbualan suaminya dengan seorang perempuan mat salleh.
"Eh yang, dah sudah ke?" Tegur Zhafwin apabila melihat isterinya berdiri kaku di sebelah rak botol minuman.
"Eh, dah.. Jom, Ara dah habis pilih all stuffs," kata Nadrah. Zhafwin mengangguk.
"Yang, nak abang hantar ke rumah dulu atau ayang nak ikut abang jumpa kawan?" tanya Zhafwin sejurus mereka tiba di rumah mereka sendiri.
"Abang jumpa kawan mana? Lelaki ke perempuan?"
"Both kot, kawan dari Canada," Jawab Zhafwin.
"Hmm yelah, takpelah. Ara penat nak tidur okay," kata Nadrah. Zhafwin mengangguk faham. Dia terus bergerak ke Piratés Cáfe.
"Kyle!" Sapa Zhafwin ketika dia melihat gadis Kanada itu memasuki entrance kedai.
"Eh, I asked you to bring Jason, right?" Zhafwin ingat lagi dia menghantar pesanan ringkas pada Kyle untuk membawa Jason sekali.
"Yeah, I did. Relax, boy. He will be here in five minutes," Jawab Kyle. Kyle mengambil tempat duduk di hadapan Zhafwin.
Jason menghampiri mereka. "Yo dude," Sapa Jason. Mereka berbual sehinggalah Jason meminta diri untuk ke tandas sebentar.
"Zhafwin?"
"Eh.. You.. Nadrah's friend kan? Azrina?"
"Yeah.. Mana your wife?" tanya Azrina mencari kelibat Nadrah.
"She's not here." Jawab Zhafwin.
"Oh okay. I got to go, bye see you later. Kirim salam kat Nadrah," kata Azrina sebelum beredar.
"What did she say? I heard 'your wife'?" Kata Kyle apabila Azrina hilang dari pandangan mereka.
YOU ARE READING
mrs. isteri | ✓
Romancecopyright chinesetehping! Written & Idea by chinesetehping. Published ; 9 April 2016. Completed ; 30 July 16. Highest rank ; #2 in Romance Cover by ; chinesetehping Arina pergi meninggalkan suami dan anak, Zhafiq berubah menjadi seorang yang...