2.Tandas

11 1 0
                                    

Selepas UPSR, Sekolah Rendah Sri Bangsar mengadakan satu lawatan sambil belajar ke Kuala Lumpur selama tiga hari dua malam. Release tension katakan. Hahah... 😂

Pada hari akhir persekolahan, Khamis, para peserta an beberapa orang guru berkumpul di dewan sekolah, jam 8:30 pagi. Guru pengiring, Cikgu Zaineda memberi sedikit taklimat kepada murid -murid Sejam berlalu, bas persiaran tiba di sekolah tersebut.

Semua murid dan guru-guru bergegas menaiki bas bagaikan lipas kudung. Izzue peserta paling gembira bukan kepalang sampai tersengih ke sini dan ke sana. Dalam perjalanan ke sana, 10:30 malam, Izzue dan rakannya, Iskandar mendengar lagu sambil terlelap di dalam bas. Destinasi bas itu melalui Jalan Karak.

Sedang Izzue terlelap, dia bermimpi ada seorang pakcik dan makcik tua berbaju putih berdiri di tepi jalan sambil melambai tangan ke arah pemandu bas. Lalu, pemandu tersebut berhenti dan menekan butang membuka pintu bas. Pakcik dan makcik tua tersebut menaiki bas dengan membawa satu alat tajam dibelakangnya.

.. ✏✏✏ ..
Pemandu bas, Pak Cik Aiman meneruskan destinasi mereka. Sedang kedua-dua orang tua tersebut berjalan ke tempat duduk, Izzue ternampak sebilah pisau yang tajam yang ada kesan darah. Dia terus berlari ke tempat duduk belakang dengan perasaan takut. Pakcik dan makcik tersebut mengangkat pisau lalu menikam Izzue sambil berkata, " kami mahu makan daging kamu, sungguh enak dimakan begitu saja ".

Izzue tersedar dari mimpinya dan menjerit , "tidak, jangan makan saya", ahh, tolong !! . Dia menceritakan mimpinya kepada rakannya. Is atau Iskandar, "apa kau merepek ni, mengarutlah, mana ada ". Alhamdulillah, itu cuma mimpi ,tapi kalau kita sampai kat sana, dan benda tu terjadi macam mana? - balas Izzue dengan gementar.

Jam 6:00 pagi, finally sampai jugak destinasi mereka. "Ok, murid-murid blok sana bahagian perempuan, blok sini bahagian lelaki, dan di bawah bahagian guru-guru ya ",Cikgu Zaineda selaku ketua guru pengiring. 10:00 pagi, langit yang cerah dan panas terik itu, semua peserta dan guru-guru melawat Menara KLCC. Mereka pergi membeli tiket dan beratur untuk memasuki Petrosains. Izzue dan Iskandar teruja sambil melompat dengan gembira. " Nilai tempat yang aku nak pergi, aku nak belajar sains kat sini " -Iskandar yang berkaca mata dan tembam.

Jam 2:00 petang, para peserta keluar dari kawasan Petrosains itu. Mereka pergi membeli -belah. 6:00 petang, awan yang cerah tadi bertukar gelap. Sempat mereka sampai ke blok masing-masing. Pada tengah malam itu, hujan turun dengan lebat .Kilat sabung - menyabung dan bunyi dentuman guruh tidak berhenti -henti.

Iskandar : Weh, teman aku jap, aku
dah tak tahan ni, nak
terkeluar ni, jomla... Please .

Izzue : Yela, yela. Tapi jangan lama
sangat kalau tak,aku tinggal.
Iskandar : Oklaaa... 😒

Setibanya mereka di pintu tandas , Iskandar tergesa-gesa masuk ke dalam tandas. Setelah 20 minit berlalu, Izzue terdengar satu tangisan wanita bersama anak kecil ditangga, "Is, aku nak tengok kejap " .Yela-jawab Is dengan selamba .

Izzue kembali ke pintu tandas dan meletakkan dagunya di balkoni . " Is, lambat lagi ke ? " - "Is, ooo Is ,jawabla " . Diketuk pintu 3 kali, tapi tiada yang menjawabnya .Dia menolak pintu tersebut lalu melihat tiada apa-apa di dalam tandas . Dia terlohat satu benda yang tergantung di atas dan bergoyang -goyang .

" Is dah pergi kot, mmm.. " .Dia toleh ke belakang dan kelihatan seorang wanita yang berambut kusut masai serta baju dipenuhi darah. Wanita tersebut mendekatkan diri nya lalu menetak tangan kiri Izzue. Tangan itu tercabut dan terjatuh ke bawah. Izzue lari lintang pukang dengan baju yang dipenuhi peluh. 😭

Setibanya di tangga, tanpa Izzue memerhatikan di depannya, wanita itu memenggal kepala Izzue. Dia mengerat badan Izzue kepada 14 bahagian dengan kejam lalu membungkus nya ke dalam plastik hitam.

*The end
*Baca doa sebelum tidur

Sister Pasta Where stories live. Discover now