5.We don't deliver

6 1 0
                                    

Selepas berpindah ke sebuah bandar kecil di selatan Michigan saya mendapat kerja sebagai juruwang di kedai tempatan. Selepas kerja-kerja saya akan berjalan ke rumah kecil saya dan memesan pizza kecil.

Ini adalah rutin saya selama dua minggu apabila perkara yang mengambil giliran pelik. Saya dipanggil untuk biasa saya ke restoran pizza apabila suara baru, yang saya tidak pernah mendengar sebelum menjawab telefon dan memberitahu saya "The biasa? Tiada masalah. Saya akan menyampaikan dalam masa kurang daripada lima minit."

Apa yang pasti dalam tempoh lima minit pesanan saya telah dihantar dan ia adalah betul-betul apa yang saya telah mengarahkan setiap malam sebelum. Apabila saya cuba untuk memberikan penghantaran budak tip beliau enggan, beliau berkata beliau tidak memerlukannya dan bahawa dia hanya bekerja di restoran pizza untuk keluar dari rumah dan untuk mencuba dan bertemu orang baru.

Ini menjadi rutin baru saya selama kira-kira tiga bulan. Saya sedang memesan pizza yang sama dan budak menyampaikan yang sama akan singgah pada masa yang sama. Ia adalah jenis jenaka berjalan antara kami, bagaimana ia tahu rutin saya dengan baik dan saya sentiasa mempunyai apa yang diperlukan.

Apabila saya tidak dapat lagi menahan makan benda yang sama setiap malam. Dalam perjalanan pulang saya berhenti di kedai makan kecil di seberang jalan dari tempat pizza dan mempunyai makan malam yang bagus. Melalui tingkap saya nampak budak penghantaran biasa saya meninggalkan restoran pizza dengan kotak di tangan, ke blok saya.

Saya pulang ke rumah, lewat daripada biasa, dan saya dapati kotak pizza duduk di depan pintu saya. Pada kotak itu adalah komen yang menyatakan, "tidak dijawab anda. Teka saya akan mendapatkan apa yang anda berhutang saya esok."

Ini creeped saya keluar. Saya dipanggil restoran pizza dan memberitahu pengurus apa saya telah menemui. Saya memberitahu beliau mengenai mesej dan bahawa untuk tiga bulan lepas penghantaran budak lelaki yang sama telah singgah dan yang saya pasti dia adalah orang yang meninggalkan nota.

Ia kemudiannya pengurus memberitahu saya sesuatu yang saya tidak pernah dijangka. "Makcik, kita tidak menyampaikan."

Sister Pasta Where stories live. Discover now