4.The Dripping Man

7 1 0
                                    

Apabila saya masih kecil, saya bertemu dengan kawan saya yang terbaik.

Saya agak kanak-kanak kecil yang berani, jadi saya tidak takut dengan dia. Walaupun, saya fikir anak-anak yang paling kecil mungkin telah. Tetapi, saya masih kecil, dan dengan logik saya yang bermakna saya tidak sepatutnya takut apa-apa. Walaupun saya kecil, saya masih kecil.

Saya bertemu beliau ketika saya berumur lima tahun. Saya berada di sebuah taman dengan kakak kembar saya, Abby. Saya baru sahaja membuat cara saya turun slaid. Itu adalah salah satu perkara kegemaran saya. Rasa angin di muka saya, keseronokan musim gugur, walaupun ia hanya cerun beransur-ansur yang berlangsung selama dua saat pada yang paling. Saya muncul segera kembali selepas mendapat ke akhir dan whirled sekitar untuk menjalankan segera kembali ke tangga itu sekali lagi akan membawa saya ke keseronokan panjang kedua saya.

Ketika itulah saya nampak dia. Beliau tinggal di bawah naungan pokok di pinggir taman, mengintip di belakang batang. Semua ibu saya telah memberitahu saya tentang tidak bercakap dengan orang yang tidak dikenali terbang keluar tingkap kerana saya berpaling untuk melihat dia.

"Hi! Nama saya Tyler. Saya berusia lima tahun penuh, dan saya boleh bergantung kepada lima belas semua pada saya sendiri!" Saya bersorak, memberi ucapan yang biasa lima tahun tua itu. Sesuatu tentang menjadi sedikit, anda hanya mahu menjadi pertunjukan terbesar di luar anda boleh.

Dia sangat tenang. Dia tidak berkata satu perkataan sebagai tindak balas kepada saya, yang bagi saya pada masa yang agak kurang ajar. Mungkin dia hanya malu. Ya, must've yang telah ia. Saya melihat ke slaid dan kemudian kembali kepadanya. Dia masih ada. Malah, dia seolah-olah telah keluar lebih sedikit. Saya dapat melihat kebanyakan dia sekarang, apabila sebelum saya hanya pernah melihat kepala dan bahunya.

"Adakah anda mahu giliran?" Saya bertanya dengan tenang.

Dia tidak berkata apa-apa, tetapi dia bertindak balas dengan shake sangat sedikit kepalanya.

"Tidak, bukan? Nah itu kerugian anda, saya rasa." Saya menganggap patah balik ke slaid, tetapi itu apabila saya mendapat satu idea yang hebat.

Saya akan meminta rakan-rakan ini untuk menjadi kawan saya! Yes yes! Itu hanya apa yang saya lakukan. Saya tidak cukup tahu mengapa saya mahu orang ini menjadi kawan saya, atau mengapa saya berasa dibuat supaya kepadanya. Mungkin ia adalah bahawa kulitnya, berlendir melihat dari apa yang saya lihat, adalah hitam legam. Mungkin ia adalah bahawa di mana mukanya sepatutnya hanya satu permukaan licin. Tiada harga rendah untuk mata, tidak benjolan dengan hidung. Templat kosong, adalah apa yang saya terbaik boleh menggambarkan ia sebagai. Bagi yang lain beliau, beliau seolah-olah tidak berpakaian. Beliau seolah-olah tidak mempunyai apa-apa alat kelamin, tetapi saya tahu dia tidak boleh menjadi seorang gadis. Dia tidak mempunyai orang-orang lebam di dada bahawa ibu saya dan semua ibu-masing seolah-olah mempunyai. Dan kulitnya, sama seperti itu pada mukanya licin dan berlendir.

"Weeelll." Saya tinggal pada perkataan itu. "Adakah anda mahu menjadi kawan saya?"

Beliau seolah-olah teruja dengan soalan saya. Dia melangkah keluar dari belakang pokok. Beliau mengangguk-angguk bersungguh-sungguh.

Mengimbas kembali pada ia, Saya agak pasti kanak-kanak lain akan tunggu sama ada menangis, atau telah mabuk benar diri mereka sendiri. Kemungkinan besar akan telah melakukan kedua-duanya. Tetapi saya tidak. Saya berasa agak bertentangan dengan salah satu perkara-perkara. Saya hanya tahu saya dan lelaki ini akan menjadi kawan yang sangat baik.

Kakak saya dan saya telah sentiasa menjadi sangat, sangat rapat, jadi secara logik Saya sangat teruja untuk memperkenalkan kedua-dua.

Saya memberi isyarat rakan baru saya untuk mengikuti saya dengan gelombang tangan saya, dan saya berpaling untuk menjalankan seluruh taman untuk buaian, tempat kegemaran kakak saya. Apabila saya tiba di sana, walaupun sedikit daripada nafas, saya bercakap dengan cepat. "Abby! Abby! Saya mahu anda untuk bertemu rakan baru saya!"

Sister Pasta Where stories live. Discover now