D U A P U L U H ❁

1K 70 8
                                    


++ Kediaman Jeon ++

" Jeon Jungkook !! " Teriak Tuan Jebon memandang Jeon Jungkook tidak puas hati. Jungkook membalas renungan.

" Appa tahu kamu akan berkahwin dengan Arissa hujung minggu ni!! Muktamadd !! " Tengking Tuan Jebon lagi. Jungkook menghentak meja tanda tidak setuju. Kenapa mesti dia? Kenapa bukan orang lain.

" Wae !! Wae Jungkook kene berkahwin dengan orang yang Jungkook tak suka !! Wae !! " Jungkook mengetap bibir sambil mengepal penumbuk. kesabaran dia sudah mencapai maksimun. Hampir hampir dia mahu menjadi physco disitu namun sempat di halang wonwoo.

" Yah Jungkook ah. Sabar lah. " Wonwoo menarik Jungkook yang masih tidak mahu berganjak itu.

" Kamu jangan nak kurang ajar !! " Tuan Jebon hampir hampir mahu menampar pipi Jungkook namun dihalang Taehyung.

" Appa wae ? Bukan macam ini jalan terbaik mahu Jungkook sembuh. " Taehyung mengerutkan dahi. Dia pun tidak faham apa motif sebenar Tuan Jebon buat bergitu.

" Kamu jangan masuk canpur !! " Tuan Jebon menepis tangan Taehyung. Tersentak lelaki itu.

" Yeobeo ah. Jangan lah macam ni. " Puan Janggut mengusap lembut belakang badan Tuan Jebon.

" Argh !! Saya nak balik apartment ! " Jungkook meraih kunci kereta di atas meja. Dia berjalan meninggalkan mereka yang masih terpinga pinga.

" Yah !! Kookie !! " Teriak Puan Janggut namun tidak dihiraukan Jungkook. Taehyung memandang wonwoo sekilas. Lelaki itu juga tidak dapat berbuat apa apa bila Jungkook mengamuk macam itu.

" Kenapa ? Kau nak jumpa perempuan simpanan kau kat apartment " Soal Tuan Jebon sinis. Taehyung mengerutkan dahi mendengar kata kata itu manakala Wonwoo dan Puan Janggut terdiam seribu bahasa.

" Siapa yang appa maksudkan. " Jungkook mengetap bibir. Menahan diri daripada terus terbenam dengan api kemarahan.

" Heh jangan ingat appa bodoh !! Perempuan yang tinggal satu apartment dengan kamu itu P.A kamu kan ? Oh Hae In. " Jelas Tuan Jebon sinis. Jungkook mengetap bibir. Tatapan kosong itu sudah kembali.

" Ha-Hae In ? " Sambung wonwoo perlahan. Dia mengetap bibir sambil mengerutkan dahi. Nama ini seperti pernah disebut dan diceritakan banyak kali oleh seseorang namun dia tidak dapat ingat. Taehyung mendekati wonwoo yang hampir pitam itu.

" Ka-kau okay. " Taehyung menepuk bahu wonwoo. Lelaki itu menganguk anguk sambil memicit micit kepala itu. Melihatkan keadaan wonwoo, Taehyung yakin mesti Hae In ada kaitan dengan Jungkook dan wonwoo beberapa tahun lalu.

" Di-dia bukan perempuan simpanan Jungkook !! Dia orang yang Jungkook cinta dan sayang !! " Jungkook mengetap bibir.

" Huh ! Appa tak kira !! Sama ada kamu berkahwin dengan Arissa atau nyawa Hae In appa taruhkan. " Tuan Jebon kembali tersenyum sinis. Jungkook mengepal penumbuk. berurusan dengan Jeon Jebon bukan sesuatu yang baik. Boleh membaca keburukan dan bencana.

" Appa bagi kamu pilihan. Kamu nak perempuan simpanan kamu terus hidup atau mati. "

Tuan Jebon kembali mengukirkan senyuman sinis dan penuh makna. Jungkook sudah kelu dan terdiam seribu bahasa. Dia tidak mahu berkahwin dengan Arissa tetapi dia juga tidak mahu meninggalkan Hae In.

" ARGH !! " Wonwoo rebah di pangkuan Taehyung. Seperti ada sesuatu yang mengimbas di fikiran lelaki itu. semua mata tertumpu ke arah wonwoo. Tak lama kemudian Jungkook turut pengsan di hadapan pintu kediaman Jeon. Dengan pantas Puan Janggut meraih tubuh Jungkook.

" Haish yeobo ah !! Tae bawak wonwoo masuk bilik. biar omma papah Jungkook. " Puan Janggut menjeling Tuan Jebon sekilas sebelum memapah Jungkook menaiki tangga diikuti Taehyung di belakang.

© ▣ H & R [ PHYSCOPATH ! ] » 전정국 «Where stories live. Discover now