E M P A T P U L U H S A T U ❁

1K 60 13
                                    

++ Somewhere ++

" A--aku dah tak boleh lari lagi, pe--perut aku sakit " Hae In termengah mengah berlari ke arah sebuah bangku di bawah pokok sakura [ Hewah, pikir ini Japanesee ka, hini korea dey ] . Dia mengesat peluh yang sudah bertubir di dahi, perutnya tiba tiba meragam. Dia mengatur nafas panjang.

" K--kenapa aku lari kat sini, ak--aku pergi tempat ni cuma menyakitkan hati aku semula. " Hae In memeluk kakinya dan menyembamkan muka di kaki, terasa sangat pedih bila kenangan beberapa tahun lalu bermain di fikiran.

" Sunbae, saya tunggu sunbae ni. Saya ada bawak bubble tea kesukaan sunbae. Mesti sunbae suka kan ?" Hae In tersenyum sambil memandang bubble tea yang masih sejuk itu. Dia menungu kehadiran kookie sunbae. Dia sudah mengutuskan surat kepada wonwoo. Berharap kookie sunbae akan datang seperti mana yang diharapkan.

Hari makin malam, sejak dari pagi tadi Hae In menunggu kelibat Kookie, lelaki itu tak datang? Mustahil, ataupun lelaki itu tidak suka akan Hae In. Hae In mendengus kasar, bubble tea yang sudah cair sepenuhnya itu dibuang ke dalam tong sampah, permandangan Han river sangat indah terutama di waktu malam.

" M--mungkin bukan sekarang dia datang, thinks positif. Kau pun bukan ada no dia nak contact. Esok boleh datang lagi. Anyeong Han river !! Se youu. " Hae In tersenyum lebar sambil memasukkan kedua dua tanganya dalam kocek. Mungkin esok dia akan datang.

Hari berganti hari, sudah masuk empat minggu dia menunggu kedatangan Kookie, dari pagi sampailah malam sehingga dia terpaksa menipu Puan Oh dan Encik Oh. Berkata yang dia perlu buat group study dekat rumah kawan. Hari ini, Hae In sudah berputus asa.

" A---aku benci lelaki yang ungkir janji, S--sunbae. Mesti sunbae dah ada perempuan lain kan? Sebab tu su-sunbae tak hiraukan ak---aku. A--aku janji aku tak akan ingat walaupun sedikit pasal sunbae, aku ben---bencikan kau Jeon Jungkook. " Hae In menangis teresak esak, walaupun ribut salji kuat menerpa badan Hae In, dia tetap teguh untuk menungu Jungkook buat kali terakhir sampailah keadaan terlalu sejuk dan dia rebahkan diri di situ. Selepas dia sedar, dia nekad dia akan lupakan lelaki itu.

© ▣ H & R [ PHYSCOPATH ! ] » 전정국 «Where stories live. Discover now