L I M A P U L U H S A T U ❁

663 38 0
                                    


“ HOSPITAL SEOUL ”

Hae berjalan perlahan menuju ke kantin dengan memakai mask yang diberi Jimin sebentar tadi , perutnya terada lapar dan dia mahu makan tetapi Jimin sedang nyenyak tidur , biarlah dia tidak mahu ganggu Jimin tidur .

Hae memegang sebuah besi beroda dan tergantung sebuah bekas air yang mengalir melalui saluran kecil ke dalam badan Hae , dia berjalan perlahan sambil matanya meliar mencari kelibat kantin .

Oh lupa , kanti di tingkat bawah , terpaksa dia naik lif untuk sampai di tingkat bawah . Hae berjalan perlahan menghampiri Lif dan tanpa dia sedar dia melalui jalan yang baru di‘ mop dan licin . Hampir dia mahu tergelincir namun sempat disambut seorang lelaki ..

“ Gwencahana ? ” Soal lelaki berhidung mancung dan berambut forehead sambil mengerutkan dahi . Hae mengusap perlahan dadanya lalu bangun .

“ Nae .. kamsahamnida .. ” Hae menunduk dan mengucapkan terima kasih pada lelaki itu . Lelaki itu tersenyum memandang Hae lalu kedua - dua mereka masuk ke dalam Lif .

“ Cheonma , Tingkat ? ” Soal Lelaki berkemeja biru cerah itu .

“ Hana , di tingkat satu ada kantin kan ? Saya lapar saya nak pergi tingkat satu . ” Sambung Hae lagi lalu tersengih , dia membetul - betulkan masknya . Lelaki itu menganguk lalu menekan button » 1 «

“ Eo ? Awak nak pergi tingkat mana ” Soal Hae lagi . Lelaki itu menyandar lalu memasukka kedua dua tanganya di kocek.

“ Tingkat satu juga , nak belikan omma saya makanan di kantin . Kebetulan pula kita , by the way .. nama saya Jung Ho Seok . Awak boleh panggil saya Hoseok . ” Sambung Hoseok dengan senyuman .

“ Oh ! Saya Kim Haera , panggil saya Haera . ” Sambung Hae dengan sengihan . Mengenali dan rapat dengan orang yang kita baru kenal bukanlah susah walaupun ingatan kita sudah hilang .

T I N G !

“ Oh , mari kita pergi bersama ? ” Soal Hoseok lagi . Hae menganguk - anguk lalu keluar dari lif dan menuju ke arah kantin . Sedikit jauh dan agak tersorok .

Hae mengerutkan dahi bila keadaan agak kecoh dan riuh dengan wartawan . Ramai doktor berkumpul di hadapan pintu utama lalu muncul dua katil kecemasan sedang ditolak masuk ke dalam hospital , muka Hoseok mula cemas bila Wonwoo sedang memimpin katil yang diletak Jeon Jungkook .

“ Awak , saya minta maaf banyak - banyak .. saya tak dapat teman awak pergi kantin .. saya ada urusan . Maafkan saya . ” Hoseok menunduk maaf lalu berlari ke arah wonwoo dengan cemas .

Hae menganguk - anguk . Pasti Hoseok kenal salah seorang dari mereka . Hae berjalan lemah menuju ke arah kantin . Hoseok bergitu cemas bergitu sekali dengan lelaki di sebelahnya , Jeon Wonwoo . Katil Yoongi lalu bersebelahan dengan Hae membuatkan Hae sedikit terkejut .

Kepalanya terasa sakit bila terpandang muka Yoongi sekilas , Katil Jungkook pula berjalan sebelah Hae diikuti dengan Wonwoo dibelakang dan Hoseok cemas . Hae memegang kepalanya lalu memandang wajah Jungkook yang sedang lemah dan tidak berdaya .

Kepalanya semakin sakit dan memulas - mulas bila memandang muka Jungkook , lelaki yang langsung dia tidak kenal berjaya membuat kepalanya terasa sangat pusing dan sakit ! Wonwoo berpaling memandang Hae sekilas lalu berjalan bersama Hoseok cemas.

© ▣ H & R [ PHYSCOPATH ! ] » 전정국 «Where stories live. Discover now