H30: Cherry Roever is razend

1.9K 141 110
                                    

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.


Bezweet, moe maar voldaan stond ik voor de spiegel in het toilet van de school. De luide muziek werd gedempt, omdat ik de deur had dichtgedaan en rustig deed ik mijn oogmasker af.

Ik deed de kraan open en spatte wat water in mijn gezicht, en voelde dat mijn hete wangen meteen afkoelde. Even keek ik in de spiegel en ontmoette daar mijn eigen, grijze ogen en roze wangen.

Het rekkertje dat ik altijd rond mijn pols had, deed ik los en maakte een hoge, warrige staart zodat mijn nek zich kon afkoelen. Daarna deed ik terug mijn oogmasker op, zodat ik weer in de huid van de rode Power Ranger kon kruipen.

Ik had geen enkel idee hoe laat het was, laat staan waar mijn vrienden waren en hoe ik zelfs in dit toilet was geraakt. Ik had het gevoel dat de avond als een waas voorbij ging, snel en vol vergeten momenten.

Een toilet schuin achter mij werd doorgespoeld en even later kwam er een prinses naast mij staan. Voor een tel keek ik bewonderend via de spiegel naar het roze kleedje dat versiert was met verschillende glitters.

Daarna gleed mijn blik naar het gezicht dat net zo bezweet was als de mijne.

'Wat een prachtige jurk,' complimenteerde ik het meisje.

Het meisje keek geschrokken op – ze was blijkbaar in gedachten verzonken geweest – en glimlachte dan bij mijn woorden. 'Bedankt, ik heb er veel tijd in gestoken.'

'Veel tijd in gestoken?'

Ik draaide mij naar haar om, zodat we een beter gesprek konden voeren en ze knikte. 'Ja, ik heb het zelf gemaakt.'

Ze greep naar haar kroon dat scheef op haar hoofd stond en zette deze recht.

Ik floot bewonderend. 'Holy, dat is écht niet normaal.'

Het meisje glimlachte verlegen en knikte nogmaals. 'Ik doe het graag, het is een soort van hobby.'

'Ik zou zeggen, doe er iets mee.' zei ik overtuigend.

De prinses glimlachte alleen maar en deed de deur open, zodat ik als eerste het toilet kon verlaten.

Eenmaal terug in de warme zaal, werd ik verrast door het bonken van de muziek en proberend de menigte min of meer te trotseren, ging ik opzoek naar Quine.

Zuchtend keek ik rond, maar vond geen roze Power Ranger. Ik haalde mijn schouders op en ging naar de bar, waar ik drinken bestelde.

In mijn handen kreeg ik een fris pintje, die ik meteen opdronk en de beker terug aan de barjongen gaf die als vampier was verkleed. Zijn tanden werden zichtbaar wanneer hij de lege beker aannam, en schonk mij een knipoog.

Ik draaide mij terug op en in mijn ooghoeken zag ik de donut wankelen. Met een kleine glimlach liep ik op de persoon af en tikte op de schouder, zover het ging met het donutpak.

It all started as a jokeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu