CHAPTER 7

461 39 0
                                    

++

Genap Dua Bulan Hye Ra bekerja menjadi manager Taehyung. Selama itulah dia terpaksa bertahan Dengan kerenah Kim Taehyung.

Pagi itu, Hye Ra pergi ke bangunan Big Hit awal. Entah tiba - tiba dia bangun awal pada Pagi tadi. Dia memasuki bangunan Big Hit kira - kira jam 6:15 Pagi.

"Annyeong Hye Ra. Awal sampai," tegur Jimin.

Hye Ra tunduk depan Jimin.

"Annyeong juga," ujar Hye Ra dengan senyuman manis.

5 lagi rakan Jimin yang lain mula kelihatan. Nampaknya mereka semua memakai pakaian berolahraga. Mungkin hendak pergi bersenam di pagi hari.

"Eh, korang semua nak pergi mana pakai baju macam ni," Hye Ra menilik dari atas hingga bawah badan mereka.

"Hehe. Kami rajin pula pagi nih nak pergi bersenam," Ujar Jin sambil menggosok tengkuknya.

"Oh begitu. Taehyung tak ikut?," Hya Ra hairan mengapa Taehyung tidak mengikuti mereka pagi ini.

"Oh diaa.... er.. seperti biasa.. masih tidur," Namjoon pula bersuara.

"Oh. Baiklah. Aku pergi dulu. Hati-hati. Annyeong," Hye Ra meminta diri dan berlalu pergi dari BTS.

Sekarang dia sudah tiba di depan pintu bilik Taehyung. Memandangkan dia hendak mengejutkan Taehyung dari tidur, jadi dia hanya merempuh masuk saja ke dalam bilik Taehyung. Sebaik saja Hye Ra membuka pintu bilik Taehyung , Hye Ra melihat lelaki itu tengah half-naked di depan cerminnya. Badannya hanya dililit oleh seluar pendek. Tubuh kecil dan kurus Taehyung terpampang jelas, ada abs. Rambutnya yang basah membuat Taehyung kelihatan sexy pada mata Hye Ra.

Mendengar pintu biliknya dibuka, Taehyung menoleh menatap Hye Ra yang tercenggang seperti orang terkejut. Cepat-cepat Hye Ra menutup pintu bilik Dengan sekali hempasan.

"Babo Babo Babo," keluh Hye Ra perlahan. Dia menggigit hujung buku sketsanya Dengan geram. Wajahnya merah padam.

"Aku mesti lupakan Apa yang aku lihat tadi. Aigoo mataku," rungut Hye Ra.

Hye Ra meminum air mineral yang ada di begnya dan duduk di bangku panjang. Dia meneguk habis minuman itu dan mengatur nafasnya. Meskipun Dia rajin melukis gambar bias kesayangannya Jimin, half-naked di dalam bukunya tapi dia langsung tidak pernah melihat kejadian seperti itu di depan matanya.

"Hye Ra-sshi," tegur Suga tiba-tiba membuatkan dia tersedak oleh minumannya sendiri.

"Eoh, kami terkejutkan kau ke?," kata suara yang lain. Jungkook.

"Bukankah korang cakap, korang nak pergi bersenam?," Kata Hye Ra sambil mengelap mulutnya Dengan sapu tangan.

"Kami tidak Jadi pergi. Kami bercadang nak pergi bilik gym je," kata Jhope.

"Ouh," pendek saja yang keluar dari mulut Hye Ra.

"Oh Ya kami pergi dulu. Jumpa lagi nanti. Bye, " kata Jimin Lalu Bts mengikutinya dari arah belakang menuju ke bilik gym.

"Bye," balas Hye Ra.

Hye Ra duduk semula di atas bangku. Tanpa berfikiran panjang dia lalu membuka buku sketsa nya. Dia mula melukis gambar seorang lelaki mencium bibir kekasihnya. Ketika Hye Ra sedang melukis dia dapat menghidu wangi perfume Dengan bau yang menggoda. Bau itu sungguh dekat dengannya. Dan dia tahu itu perfume apa. Clive Christian's Imperial Majesty. Perfume paling mahal yang pernah dia tahu, dan hanya ada sepuluh botol saja, dengan wanginya yang khas sekali. Mr. Kim memiliki perfume itu dan dia sangat sayang untuk memakainya setitis saja. Setitis saja, wanginya sudah membaur ke seluruh ruangan. Perfume itu tidak berasal dari Hye Ra. Dia mula menjadi sedikit hairan. Wangian itu berasal dari belakangnya. Darah Hye Ra berhenti mengalir apabila nafas seseorang berhembus menerpa belakang lehernya, menciptakan rasa geli yang tersangat . Aroma mint keluar dari mulut orang itu. Dia mula berdiri. Dia dapat merasakan dengan sangat jelas, jelas sekali, Taehyung berdiri di belakangnya dengan jarak yang sangat dekat. Tubuh lelaki itu bahkan terkena punggung Hye Ra. Gadis itu tidak boleh bergerak. Dia terdiam membeku.

[HIATUS] VAMPIRE (흡혈귀) 15++ • Taehyung •Where stories live. Discover now