CHAPTER 13

255 19 3
                                    

Sorry sebab lama sangat tak uptdate. I know cerita ni dah berhabuk. HAHAHA. Btw xpe. I'll try to habiskan cerita ni. Enjoy k.
.
.
.
.
.

" Kim Taehyung, awak dan Hye Ra tadi betul ke?!! Bercium? Awak berdua ada apa-apa hubungan ke?!!!, " gertak Cik Shin Hye. Kelihatan di raut wajahnya dia sangat risau tentang Taehyung dan Hye Ra sekarang.

Taehyung mengusutkan rambutnya. Dia tau bahawa mustahil untuk dia jalinkan hubungan dengan Hye Ra. Tetapi, ada sesuatu yang membuatkan dia untuk ingin memiliki gadis itu.

"Taehyung jawab pertanyaan saya!," tegas Cik Shin Hye.

"Ye kami berdua dah jadi pasangan sekarang, " dia mengeluh berat.

"Mwo??? Wae?? Kenapa boleh terjadi ni??? Awak tau kan risiko nya macam mana??!!," pekik Cik Shin Hye.

Taehyung berfikir sejenak. Apa yang dia perlu lakukan? Putuskan hubungan mereka dua?? Atau teruskan? Dia betul-betul keliru sekarang, dia tau bahawa gadis itu pasti akan dalam bahaya jika ramai pihak luar yang mengetahui hubungan mereka. Apatah lagi fans BTS. Dia khuatir gadis itu akan dicederakan.

"Mianhae, Cik Shin Hye. Aku tau benda ni salah. Tapi Aku tak boleh lepaskan dia macam tu je, " keluh Taehyung. Dia bersandar pada sofa dan menutup matanya. Fikirannya benar-benar kacau. Bagaimana dia boleh cuai??

"Saya tak nak dengar tu. Saya harap awak selesaikan masalah ni juga. Awak dan dia tak boleh bersama, " tegas Cik Shin Hye sekali lagi. Kelihatan Cik Shin Hye sungguh penat.

"Tak boleh. Hubungan ni biar jadi rahsia. Aku tau macam mana nak uruskan, "

"Apa? Tau macam mana nak uruskan?? Kalau Tuan Si-Hyuk tau, awak nak jawab??, haish, " keluh dia berat.

"Aku akan jawab, dengan jujur. Tak perlu risau. Rahsia ni orang dalam je tau. Kalau salah seorang dari kita tak bocorkan, orang luar tak akan tau. Sekarang ni aku just nak semua yang tau hal ni simpan rahsia ni, " tegas Taehyung. Dia benar-benar akan meneruskan juga hubungan nya dengan gadis itu. Dia tidak boleh. Dia tak boleh tinggalkan gadis itu.

"Up to you, Kim Taehyung. But if one day something bad will happen, saya tak akan bertanggungjawab. Awak sendiri yang akan tanggung. Saya cuma bagi awak nasihat apa yang saya rasa betul. Saya pergi dulu, " Cik Shin Hye kelihatan kesal. Dia berlalu pergi meninggalkan Taehyung di ruangan praktis itu. Taehyung pula kelihatan sangat tertekan. Dia menumbuk dinding sekuat hati dia. Dia, penat.

"Wae hah wae? Salah ke aku buat semua ni??? ," air mata yang Taehyung tahan dari tadi akhirnya mengalir jua. Dia kecewa apabila mengenangkan semua yang telah terjadi. Dia mengesat air matanya menggunakan hujung lengan baju.

Sementara BTS dan Hye Ra yang menunggu di luar kelihatan sanggat risau. Mereka ingin tau isi perbualan antara Cik Shin Hye dengan Taehyung. Seketika kemudian, Cik Shin Hye keluar dari ruangan praktis dengan raut wajah yang sukar untuk diterangkan. Hye Ra yang melihat Cik Shin Hye itu terus mendekatinya dan bertanya.

"Cik Shin Hye. Apa yang terjadi?? Cik marahkan Taehyung ke. Ni bukan salah dia, saya yang-----, "

"Tak perlu jelaskan, Hye Ra. Dalam keadaan macam ni saya harap awak tau apa yang terbaik. Saya percayakan awak. Saya pergi dulu, " Cik Shin Hye lalu beredar meninggalkan semua orang dengan berbagai persoalan. Kelihatan Hye Ra sedang kesal dengan apa yang telah berlaku. BTS mendekati Hye Ra dan menanya dia soalan.

"Betul ke Hye Ra, awak dan Taehyung ada hubungan, " soal Jungkook perlahan.

Hye Ra hanya menganguk. Matanya pedih dan wajahnya merah menahan air mata daripada mengalir.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 15, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

[HIATUS] VAMPIRE (흡혈귀) 15++ • Taehyung •Where stories live. Discover now