Chapter 3 - [ Secret ] ♠️

1.5K 193 8
                                    

Tangisan aku terhenti bila aku sedar telefon aku bergetar. Aku melihat di skrin telefon untuk melihat orang yang menghubungi aku. Teretera nama PD di syarikat SBS tempat aku bekerja. Aku mengesat sisa air mata dekat pipi dengan tapak tangan sebelum menjawab panggilan.

"Yeobseyo? PD-nim"

"Ouh Song Ji Hyo, hari ni kamu tahu kan kita ada shooting untuk episod baru?"

"Nae, waeyo?"

"Untuk episod kali ni kamu akan pergi ke lokasi dengan Gary"

"Arasseo, nanti saya akan hubungi Gary oppa"

Aku mematikan telefon dan menghubungi Gary oppa untuk memberitahunya bahawa aku dan dia akan pergi ke lokasi bersama-sama nanti.

Aku melihat jam pada dinding. Dah pukul 6.00 pagi. Tak sangka aku boleh menangis selama ni. Mungkin mata aku dah bengkak. Lebih baik aku mandi dan bersiap cepat nanti lambat pula nak pergi kerja.

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Taehyung P.O.V

Sebaik sahaja teleport ke dorm aku terus masuk ke bilik aku untuk tidur. Secara teknikalnya hostel tempat kami tinggal ada 6 bilik. Semua member tidur dua orang dalam bilik kecuali aku.

Aku terpaksa tidur berseorangan bimbang nanti aku akan terhisap darah member sendiri. Secara teknikalnya hostel ni mempunyai 6 bilik termasuk dapur dan tandas. Aku kerling jam loceng aku untuk tengok waktu sekarang. Baru pukul 4.30 pagi tetapi mata aku lansung tak rasa mengantuk. Jaket aku campak ke lantai lalu aku hempakkan badan aku dia atas katil.

Sebenarnya aku tengah keliru. Keliru dan pelik dengan diri aku yang berubah secara mendadak. Apa yang aku tahu tentang diri aku. Aku berdarah kacukan manusia dan vempire. Omma aku manusia, manakala appa aku vempire.

Dalam keluarga, hanya aku seorang yang terkena darah vempire. Nuna aku tak pulak? Pelik kan? Tapi seingat aku appa pernah beritahu masa aku kecil dulu kalau ada manusia yang kahwin dengan vempire hanya seorang sahaja anak mereka yang akan mewarisi darah vempire dan orang itu ialah aku. Kenapa mesti aku? Kenapa bukan nuna?

"BERHENTI SALAHKAN TAKDIR KIM TAEHYUNG"

Aku mengangkat muka dan duduk bersila di atas katil untuk melihat orang yang berada di hadapan aku. Lelaki ini memakai jaket labuh berwarna coklat muda. Matanya berwarna merah gelap bercahaya di dalam bilik aku yang agak gelap.

"Appa? Kenapa tiba-tiba appa teleport ke sini?" aku turun dari katil dan memberi tunduk hormat kepada appa.

"Appa dapat tahu yang kamu dah cari slave pertama kamu" soalan appa buatkan aku tersentak. Selama 20 tahun aku hidup sebagai vempire, tak pernah sekalipun aku jadikan manusia sebagai slave aku. Perkara ni buatkan aku rasa bersalah.

"Appa mianhae semua ni salah Tae, omma mati sebab Tae dan sekarang ni—"

"It's enough! Berapa kali appa nak cakap omma kamu mati sebab itu takdir dia dan appa tak pernah salahkan kamu sebab tu. Perempuan yang kamu jadikan slave tu yang penting sekarang"

"Kenapa perempuan tu penting? Tae cuma jadikan dia slave Tae"

"Kamu dah salah ritual. Kamu dah jadikan dia soul mate kamu. Dan paling penting..dia perempuan terakhir dari keturunan perempuan istimewa"

"Hah? Takkanlah—"

"From now keep your eyes on her" selepas itu appa hilang dari pandangan aku.

[KTH] Nuna My Slave °🍁김태형°Where stories live. Discover now