Bab2

1.3K 107 32
                                    

Aku berlari anak kearah rakan-rakanku. Banyak kali aku memanggil mereka tetapi pangggilanku tidak diendahkan. Aku sedikit hairan kerana sebelum ini mereka tidak layanku dingin. Aku terus berlari untuk mendapatkan mereka.

"Wey, awat ngan hampa ni?" Tanyaku kehairanan apabila aku sampai di hadapan mereka.

"Kami takmau kawan ngan orang takdak maruah macam hang!"kata salah seorang rakanku. Aku masih kehairanan. Apa yang mereka cakap ni?

"Aku tak paham"

"Wey, Mastura! Ingat kami taktau ka apa yang hang dah buat?! Mulai dari sekarang jangan kawan ngan kami lagi!" Mereka terus meninggalkan aku yang masih terpinga-pinga sendirian. Tiba-tiba aku teringat akan sesuatu. Takkan rahsia tu? Aku harus berjumpa seseorang untuk memastikan rahsia tersebut tidak terbongkar. Ya, seseorang.

Aku terus berlari menuju ke sesuatu tempat. Tiba sahaja di depan pintu bilik khas yang tertera 'pengetua' dipintu aku terus menerjah tanpa memberi salam.

"Apa yang hang dah buat?!" Jerkahku kepada 'pengetua'. Mungkin sedikit kurang ajar namun aku tidak sepatutnya bersopan kepada lelaki itu.

"Hey, slow-slow dear. Dah la masuk tak bagi salam"

"Dah la! Cakap apa yang hang dah buat?!"

"You, I tak paham la" katanya sambil tersenyum sinis. Dia terus berdiri kemudian berjalan merapati aku. Terlalu rapat sehingga aku dapat merasa hangat nafasnya di leher aku.

"I told you dear if you don't want, you will get" bisiknya di telinga aku.

"Arggghh!!" Aku menjerit sambil menolak dia jauh dari aku lalu aku mencapai kamus tebal kemudian aku memukulnya menggunakan kamus tersebut sehingga dia jatuh terduduk. Kesakitan jelas terlihat di wajahnya.

"You!" Menjeritnya. Namun aku tidak mengendahkannya lalu keluar dari bilik tersebut. Aku sedikit tercungap-cungap akibat menangis. Aku tidak menyangka yang dia betul-betul melakukan perkara tersebut. Orang yang lalu lalang disitu melihatku dengan sedikit kehairanan. Aku tidak mengendahkan mereka lalu aku berlari beredar dari situ.

"Dah la tu Dhia, dah lewat malam ni. Nanti aku sambung lain" katanya lalu beredar masuk ke bilik. Apa ni, dia cerita tak habis kot. Desus hatiku. Mungkin ia merupakan pengalaman pahit yang susah untuk diceritakan. Terlihat juga tadi Mas menangis. Pelbagai tanda tanya bermain difikiranku. Aku letih lalu masuk bilik untuk tidur.

The truth (Complete)Where stories live. Discover now