Bab 13

1K 84 19
                                    

Aku memandang ibu Dhia dengan penuh kebencian. Dialah penyebab aku seperti dirasuk dan sehingga orang menggelar aku psycho.

Pap! Kepala ayah Dhia melambung jauh sehingga tidak nampak dari pandangan kerana ditendang oleh aku.

"Mas, stop it" terketar ketar Dhia merayu.

"Kepala orang durjana macam tu tak perlu disimpan elok-elok. Layak kena tendang macam tuaku kemudiannya berjalan kearah ibu Dhia sambil memegang pisau.

"Hang sepatutnya tunjuk contoh yang baik sebagai ibu. Ni dak, hang sihir aku!"

Zrap..
"Arghh!" Ibu Dhia menjerit kesakitan. Darah terpancut keluar dari pipi kiri dan kanannya. Aku menoreh pipi ibu Dhia cuba untuk menulis sesuatu.

"Ish, tak boleh tulis la pulak kat pipi hang! Kita tengok kat bahagian lain pulak, yang mana boleh tulis" aku berjalan mengelilingi ibu Dhia. Ibu Dhia hanya menangis sekuat hati. Dhia pula cuba menggerakkan tangannya untuk melepaskan diri.

Aku menyelok lengan baju ibu Dhia. Mata pisau sudah tertumpu di lengan ibu Dhia.
Zrapp..  Darah terpancut keluar lagi sekali. Tetapi kali ini sehingga mencecah lantai.

"Arghhh! Tolong Mas!" Jerit ibu Dhia minta aku untuk berhenti menoreh tangannya. Aku tidak memperdulikan ibu Dhia malah semakin rancak menoreh.

Mata pisau sudah berhenti. Aku menarik keluar mata pisau dari tangan ibu Dhia.

"There is it. #perempuan jahat" itulah apa yang aku toreh di tangan ibu Dhia. Aku berjalan kemudian berhenti betul betul dihadapan muka ibu Dhia. Ibu Dhia hanya menangis sambil tertunduk.

"Hoi, perempuan! Baru sekarang nak insaf?" Aku memegang dagu ibu Dhia dengan kasar dan menolaknya keatas agar boleh melihat  mukanya. Kemudian aku mengangkat tinggi mata pisau dan menghalakannya kearah perut pula.

Zap!zap!zap!
Darah memancut dengan laju sehingga terpercik ke muka aku. Tapi aku tidak mengendahkannya malah semaki bertubi-tubi aku menikam perut ibu Dhia.

Apabila sudah puas, aku hentikan tikaman. Perut ibu Dhia sudah lunyai dan isi perutnya terburai keluar. Ibu Dhia pula sudah keras tidak bergerak. Dhia lansung tidak memandang ibunya. Mungkin kerana mayat ibunya terlalu mengerikan.

"Now, it's your turn"

The truth (Complete)Where stories live. Discover now