23;

135 10 0
                                    

Aku memandang muka taehyung yang bengkak akibat menangis teruk semalam . Lepas je makan , dia naik atas then tidur dengan pintu tak bertutup . Aku datang jenguk , demam rupanya .

Panas gila badan dia , aku dah kejut ajak pergi klinik taknak pulak. Ni dah berapa kali aku tuam dahi dia , tak bangun2 . Risau pulak aku anak orang ni demam teruk.

Yang aku peliknya semalam balik2 terus peluk dari belakang . Gila kau tak terkejut ? Nak mampus ? Bila tengok dia nangis teruk, aku biarkan .

Betul lah dia ni sakit , kejap ngamuk , kejap cam budak2 , kejap nangis . Kejap kejam nak mati pastu okay tetiba peluk . Part tu takleh blah . Dah lempang aku tetiba balik2 peluk. Gila.

Aku mengangkat sedikit badannya untuk merarik baju yang tersarung dibadannya untuk diganti kan dengan baju yang lebih tebal. Dengan berhati2 aku menanggalkan pakaiannya , dan....

Takde la sado pun kering je si taehyung ni. Hihu. Aku menggantikan dengan baju lengan panjang sedikit tebal , sebab tengok dia menggigil teruk. Waktu nak tarik baju tu kebawah , aku ternampak dia memandang aku dengan mata yang redup . Aku terkejut , bukan tadi tido ke ?

Dia menahan tangan aku dari beralih untuk melepaskan bajunya , dan meletakkan tangan ku di atas bidang dada dia . Dia tenung mata aku dengan mendalam.

" Aku mintak maaf , sebab lempang kau semalam . " ujar dia dengan muka yang pucat and suara yang lemah dan serak . Aku terkaku.

" o-okay.. ok" kata aku . Aih tergagap pulak pehal ! Ey .

" lapar" ujar dia lagi. Aku berdehem, lalu melepaskan tanganku dari dia .

" Saya buat bubur kejap . Awak rehat lah " huh sebaik tak gagap lagi. Dengan speed aku turun ke tingkat bawah dan menuju ke dapur.

Aku terduduk di atas kerusi meja makan , memegang dada ku.

Dup dap dup dap . Huh ?

Berdebor . Pahal dah ?

Ahh sudah mampos lor..

CUMA KITA . ☆ KTH☆ COMPLETE Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum